המפולת בוול סטריט לא עשתה טוב לביטקוין: שוק מטבעות הקריפטו איבד 7% משוויו ביממה האחרונה

שוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה כ-2,060 מטבעות דיגיטליים, מסתכם כיום בכ-202 מיליארד דולר, כשהביטקוין תופס נתח של כ-54% מתוכו • מחיר הביטקוין ירד בכ-4% ביממה האחרונה, והיה יציב יחסית למטבעות האלטרנטיביים של את'ריום וריפל

שערי מטבעות קריפטוגרפיים / צילום:  Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
שערי מטבעות קריפטוגרפיים / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

האם הביטקוין יכול לשמש חוף מבטחים למשקיעים כששוק ההון מאכזב אותם? לא אם לשפוט על פי ביצועיו האחרונים המטבע הדיגיטלי המוביל, התופס נתח של כ-54% בשוויו מכלל שוק הקריפטו. שער הביטקוין  ירד ב-4% ביממה האחרונה, לפי נתוני אתר CoinMarketCap, והוא נסחר ביום חמישי בשעות הערב בכ-6,300 דולר.

הירידה האחרונה בביטקוין מצביעה על כך שהמסחר במטבע הדיגיטלי עדיין תנודתי מאוד וטומן בחובו סיכון גבוה למשקיעים. עם זאת, המסחר במניות בארה"ב אתמול (יום ד') היה תנודתי לא פחות, כשבוול סטריט נרשם היום הגרוע ביותר בשמונת החודשים האחרונים: מדד נאסד"ק כללי  איבד אתמול יותר מ-4%, בעוד מדדי המניות S&P 500  ודאו ג'ונס  נפלו ביותר מ-3%.

שערו הנוכחי (יום ה') משקף לביטקוין שווי שוק של כ-110 מיליארד דולר. שוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה כיום כ-2,060 מטבעות דיגיטליים שונים, מסתכם בכ-202 מיליארד דולר, לאחר ירידה של קרוב ל-7% ביממה האחרונה.

מטבעות דיגיטליים נוספים בצמרת שוק הקריפטו צנחו ביממה האחרונה ב-10%-12%, ובהם את'ר  (סימול: ETH), אסימון הקריפטו של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, שירד למחיר של כ-200 דולר; XRP  של ריפל, שירד לכ-40 סנט; וביטקוין קאש , שירד לכ-452 דולר ליחידה.

במבט על השבוע החולף, ביטקוין שמר על יציבות יחסית בהשוואה למטבעות האלטרנטיביים, המכונים Altcloins ("אלטים" בשפת שוק הקריפטו). בשבעת הימים האחרונים ירד הביטקוין ב-4.3%, ולעומתו את'ר צנח ב-9.7%, XRP צנח ב-23% ואילו ביטקוין קאש ירד בכ-13%. את'ר ניצב כעת במקום השני מבחינת שווי השוק שלו, עם נתח של כ-10% מכלל שוק הקריפטו, ואחריו XRP של ריפל, עם נתח של כ-8%.