הטיפ של הרבי מלובביץ' שהתגלגל לבורסה מסיים כשלד בורסאי

לאחר השמדת ערך אגרסיבית למשקיעים חברת שפע ימים העוסקת בחיפוש יהלומים עשויה להימכר כשלד בורסאי • תפרסם הצעת רכש ל-74.99% ממניותיה תמורת מניות של החברה הבת הנסחרת בלונדון • בסיכום התקופה: ערכה של החברה צלל משווי של 240 מיליון שקל בהנפקה לכ-18 מיליון שקל כיום

יהלום כחול / צילום אילוסטרציה: Stefan Wermuth, רויטרס
יהלום כחול / צילום אילוסטרציה: Stefan Wermuth, רויטרס

בהמשך להודעת המיזוג שפרסמה החברה ביוני האחרון עם החברה הבת, שפע ימים  דיווחה היום (ה') על מספר החלטות הדירקטוריון שהתקבלו בעניין עתידה, בהם מכירתה כשלד בורסאי לצד שלישי שאינו מקורב לחברה.

החזון של שפע ימים, העוסקת בחיפוש יהלומים בנחל הקישון מאז 1999, נשען על טיפ שנתן הרבי מלובביץ' בשנת 1988 לראש עיריית חיפה דאז, אריה גוראל: "... בחיפה יש ים ואין להתרשם מדבר שהוא עמוק זהו מהעניינים של חיפה שיש לה ים, ושם יש עמק ובעמק נמצאים אבנים טובות ומרגליות והקב"ה עשה דבר פלא הוא הטמין אותם בעומק הארץ ועל כל פנים בעומק המענה (שדה חרוש)...", אמר הרבי מלובביץ'.

הטיפ של הרבי מלובביץ' הופץ הלאה ועורר עניין עד שהתגלגל להנפקה בבורסה בתל אביב לפני כ-6 שנים. למרות האופטימיות, חברת שפע ימים, שבין דיווחיה בימים הטובים ניתן למצוא "מינרל שאינו מוכר למדע" ושלל יהלומים שנמצאו בקישון, לא סיפקה הרבה נחת למשקיעים כשרשמה מחיקת ערך אגרסיבית עם התרסקות של יותר מ-90% מאז שהונפקה בחודש אפריל של 2012. החברה שהחלה להיסחר לפי שווי של 240 מיליון שקל, נסחרת כיום לפי שווי של כ-18 מיליון שקל בלבד.

לפי הדיווח שפרסמה היום החברה, שפע ימים תפרסם הצעת רכש של עד כ-74.99% ממניותיה תמורת מניות החברה הבת שנסחרת בלונדון בהתאם ליחס ההחלפה שייקבע. שפע ימים תמכור את המניות שתרכוש בהצעת הרכש לקבוצת משקיעים בראשות צד קונה השלד תמורת 2.4 מיליון שקל. ככל שמכירת מניות חברת הבת (תמורת קבלת מניות של החברה) תגרום לחברה להיחשב לחברת מעטפת, אז תוקטן בהתאמה כמות המניות שתירכש מהציבור וכמות מניות חברת הבת תמורתן.

נזכיר כי חברת שפע ימים סיימה את המחצית הראשונה של השנה הנוכחית בהפסד של 1.4 מיליון שקל, וזאת בהמשך להפסד של 13.5 מיליון שקל בשנת 2017 כולה. לדוחותיה הכספיים הוצמדה הערה לפיה יש ספקות לגבי המשך פעילותה כעסק חי.