הזהב השחור מתייקר: קוקה-קולה מעלה מחירים

החברה המרכזית למשקאות קלים הודיעה כי היא מייקרת את מחיר המשקאות הקלים שלה: פחיות ובקבוקים משפחתיים של קוקה-קולה יתייקרו ב-2%-3% • גם משקאות פריגת בבקבוקים גדולים יתייקרו ב-3.2%, ואילו הבקבוקים האישיים הסחוטים של פריגת יתייקרו ב-3%

קוקה קולה - יורם שגיא / צילום: יונתן בלום
קוקה קולה - יורם שגיא / צילום: יונתן בלום

גל ההתייקרויות נמשך: מהלך משמעותי ראשון אחרי ההודעה הדרמטית על עזיבתו של רוני קוברובסקי את תפקיד נשיא החברה המרכזית המוכרת כקוקה-קולה ישראל. החברה, בניהולו של יורם שגיא, מעדכנת כי בנוסף להעלאת המחירים עליה הכריזה לפני החגים שכללה אך ורק את מוצרי החלב של החברה - טרה, צוריאל ומולר, היום היא מייקרת גם את המשקאות הקלים שלה, ובראשם - קוקה-קולה, קטגוריה בה היא שולטת בכ-90% מהשוק. לפי החברה, ממוצע העדכון עומד על שיעור של 1.6%, אך ההתייקרויות במוצרים שהיא מפרטת נעות בין שניים לשלושה אחוזים. בהודעה שמסרה היום (ה') החברה נכתב: "אנו מודיעים על עדכון מחירון חלק ממוצרי החברה. עדכון זה מתבצע עקב עליית התשומות לתעשייה".

ומהם המוצרים שמתייקרים? המשקאות המוגזים של החברה, בהם משקה הקולה הרגיל ומשקה דיאט קולה בבקבוק גדול משפחתי ובפחית, כמו גם ספרייט, ספרייט זירו ופאנטה, יתייקרו בשיעור של 2.1%. משקאות פריגת בבקבוקים גדולים יתייקרו בשיעור של 3.2%, ואילו הבקבוקים האישיים הסחוטים של פריגת יתייקרו ב-3%.

ואולם, יש גם מוצרים שלא מתייקרים. החברה המרכזית מצהירה כי בקבוקי המשקאות המוגזים בבקבוקי חצי ליטר לא יתייקרו. בנוסף, מותג המים של החברה - נביעות - לא יתייקר בבקבוקים המשפחתיים, וכך גם המותג "נביעות פלוס" - מותג המים בטעמים של החברה - גם הוא לא יתייקר. גם מותג הסודה של החברה - קינלי סודה -לא יתייקר. עוד מציינת החברה כי מחירם של מותגי הבירה של החברה - בהם המותגים קרלסברג, טובורג, סטלה, גינס, ווינשטפן, לף, הוגרדן - לא ישתנה.

החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בניהולו של יורם שגיא ובשליטת דודי ורטהיים, היא הגורם הדומיננטי בתחום המשקאות הקלים בישראל, ופועלת בכ-20 אלף נקודות קמעונאיות, ומעסיקה 5,000 עובדים.

בקטגוריית הקולה אוחזת החברה כאמור בנתח שוק כספי של כ-90%. בקטגוריית הקולה החברה פועלת אל מול מתחרות קטנות ממנה בהרבה - יפאורה-תבורי עם המותג RC קולה, וטמפו עם המותג פפסי. בנוסף, קיים גם מותג פרטי של קולה ברשת שופרסל. אלה יצטרכו להכריע האם ללכת בעקבות החברה המרכזית, ולייקר גם הן את המשקאות שלהן.