מניית סולאראדג' מתאוששת בעקבות רכישה של ספקית סוללות קוריאנית ב-88 מיליון דולר

השלמת העסקה צפויה בשבועות הקרובים, לפי שווי של כ-117 מיליון דולר לחברת Kokam, המספקת תאי ליתיום-יון, סוללות ופתרונות אגירת אנרגיה • מניית סולאראדג', המייצרת מערכת לאופטימיזציה של אנרגיה סולארית, עולה ביותר מ-2% בתחילת המסחר בנאסד"ק, אחרי שאיבדה כ-8% בחודש האחרון

רכישה נוספת לחברת סולאראדג', המפתחת ומייצרת מערכות לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית: החברה דיווחה ביום חמישי על חתימת הסכם לרכישת Kokam, הפועלת מדרום קוריאה. החברה הנרכשת היא ספקית תאי ליתיום-יון, סוללות ופתרונות אגירת אנרגיה.

סולאראדג' רוכשת כ-75% ממניות Kokam בהשקעה של כ-88 מיליון דולר (כולל הוצאות הקשורות לעסקה), כלומר במחיר המשקף שווי של כ-117 מיליון דולר לחברה הקוריאנית. השלמת העסקה צפויה בשבועות הקרובים. בסוף הרבעון השני של השנה היו בקופת סולאראדג' כ-438 מיליון דולר, כך שהיא לא תתקשה לממן את העסקה ממקורותיה הקיימים.

לפי הודעתה של סולאראדג', בכוונת החברה לרכוש בהמשך את יתרת המניות ב-Kokam. החברה הנרכשת נסחרת מעבר לדלפק בקוריאה וסולאראדג' תרכוש את המניות הנוספות בשוק הפתוח או בדרך אחרת, ובכך תהפוך את Kokam לחברה בת בבעלות מלאה.

Kokam נוסדה בשנת 1989 ולפי הודעת סולאראדג', היא מספקת את הפתרונות שלה למגוון תעשיות, כולל מערכות אגירת אנרגיה, אל-פסק, רכב אלקטרוני, תעופה ועוד. באתר האינטרנט של החברה הנרכשת נכתב כי החברה פעלה בתחילת דרכה בייצור ציוד לעיבוד פולימרים, ובסוף שנות התשעים הרחיבה את עסקיה לתחום הנוכחי.

"רכישת Kokam תאפשר לנו להרחיב את ההיצע שלנו", מסר גיא סלע, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סולאראדג'. "החדשנות הטכנולוגית שלנו בשילוב הצוות המוביל והפתרונות המובילים של Kokam בתחום, יאפשרו אינטגרציה חלקה עם הפתרונות הקיימים שלנו, ויקחו אותנו צעד נוסף לקראת הפיכה של הטמעות סולאריות לחכמות ויעילות יותר".

עבור סולאראדג' זוהי רכישה שנייה בחודשים האחרונים לאחר שרכשה את הנכסים והפעילות של חברת גמאטרוניק, שנסחרה בבורסת תל אביב, תמורת כ-41 מיליון שקל.

סולאראדג'  מפתחת ומייצרת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי כ-1.8 מיליארד דולר. ביום חמישי, לאחר הדיווח על הרכישה, ירדה מניית סולאראדג' ב-2% אך ביום שישי היא זינקה ב-6.4%, למחיר של כ-39.4 דולר. מדובר במחיר שנמוך ב-42.5% ממחיר השיא שאליו הגיעה מניית סולאראדג' בחודש מאי האחרון.

גולדמן זאקס: "לא רכישות שישנו את פני החברה ויפחיתו חששות המשקיעים"

נכון להיום, רובם המוחלט של האנליסטים שמסקרים את מניית סולאראדג' ממליצים עליה בהמלצות חיוביות עם מחיר יעד ממוצע של מעל 58 דולר (פרמיה של קרוב ל-50% על מחיר המניה הנוכחי). עם זאת, אנליסט אחד - בריאן לי מגולדמן זאקס - ממליץ למכור את המניה. בעקבות הרכישה עליה דיווחה החברה, כתב האנליסט מגולדמן זאקס כי זוהי רכישה אסטרטגית חיובית בטווח הארוך, משום שהיא תרחיב את הפעילות של סולאראדג' לשוק אגירת האנרגיה. יחד עם זאת לדבריו, Kokam לא צומחת ולא רווחית, וגם בשילוב עם הרכישה הקודמת של גמאטרוניק, "אנחנו מאמינים שלא מדובר ברכישות שישנו את פני החברה ויפחיתו את חששות המשקיעים מכך שעסקי הליבה של סולאראדג', תחום הממירים הסולאריים (solar inverter - כ-95% ממכירות החברה) - צפויים להיתקל בתחרות", כתב האנליסט.

לדבריו, ב-2017 הכנסות החברה הנרכשת היו כ-46 מיליון דולר, כלומר הרכישה מתבצעת במכפיל EV/sales של 2.5, לעומת מכפיל של 2.2 לסולאראדג'. הוא מוסיף שהכנסות Kokam ירדו ב-60% מהשיא שנרשם ב-2011. "סולאראדג' ציינה בעבר שבכוונתה להתרחב בתחום המרת האנרגיה ואגירת האנרגיה, והרכישה של Kokam תסייע לה בכך, משום שהיא תוסיף לסולאראדג' את המומחיות בייצור ואת המתקנים לייצר סוללות משל עצמה", מסכם האנליסט.