ניר שוויקי, מישל קרמרמן וירון דקל המועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה

ניר שוויקי מכהן בתפקיד מנכ"ל הרשות כמעט 4 שנים, מישל קרמרמן היא לשעבר מנכ"לית רדיו אקו 99, וירון דקל הוא מפקד גלי צה"ל לשעבר

ניר שוויקי, ירון דקל ומישל קרמרמן הם שלושת המועמדים שנבחרו לעלות לשלב השני במכרז לבחירת מנכ"ל לרשות השנייה - כך נודע ל"גלובס".

לפחות 7 אנשים הציגו מועמדות לתפקיד, ביניהם ניר שוויקי, מנכ"ל הרשות בפועל; מישל קרמרמן, לשעבר מנכ"לית רדיו אקו 99; ירון דקל, לשעבר מפקד גלי צה"ל; רענן בר טל, לשעבר מנכ"ל ידיעות תקשורת; והדס להב, סגנית עורכת "ידיעות אחרונות" לשעבר.

ניר שוויקי מכהן בתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה כמעט 4 שנים, זאת לאחר שהחליף את שי באב"ד שפרש בעקבות הצטרפותו למפלגת "כולנו" ומכהן כיום כמנכ"ל האוצר. שוויקי נכנס על המשבצת של מנכ"ל זמני, אך בפועל הוא החזיק בתפקיד כמעט קדנציה מלאה. בשנה האחרונה הוא פועל לצד יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שמונתה לתפקיד יו"ר המועצה לפני שנה, ומינויה קיבל תוקף של מינוי קבוע לעוד 4 שנים רק לפני ימים ספורים. שוויקי ושמאלוב-ברקוביץ' עובדים היטב יחד, ולפי ההערכות היא פועלת כדי שיישאר בתפקיד.

לקרמרמן יש ברזומה לא מעט תפקידים בתחום התקשורת' ושמה נקשר בעבר להתמודדויות על תקציבים ציבוריים, שהבולט שבהם הוא ההתמודדות על תפקיד מנכ"ל לפ"מ, שנחשב לפוליטי מאוד. קרמרמן הוזכרה אז כמועמדת המועדפת על שרת התרבות מירי רגב, אך בסופו של דבר בועז סטמבלר, הדובר לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מונה לתפקיד. שלא לייחוס מספרים מקורבים כי גם כעת פועלת רגב כדי לסייע לקרמרמן, קרמרמן היא חברה במועצת תאגיד השידור הציבורי, שבו היא מכהנת בוועדת הדיגיטציה, החדשנות והטכנולוגיה. בעבר vht כיהנה כמנכ"לית רדיו אקו 99 וכסמנכ"לית בערוץ 10 ובזכיינית ערוץ 2 רשת.

לשלב השני עלה גם העיתונאי ירון דקל, לשעבר מפקד גלי צה"ל וכיום מגיש התוכנית "דקלסגל" יחד עם העיתונאי עמית סגל.

נציין כי בחירת המנכ"ל לרשות השנייה היא בסמכותו של משרד התקשורת. הוועדה שמופקדת על המינוי פגשה את המועמדים בשני סבבים.