הבנקים בארה"ב דוחפים את רשת סירס להכריז על פשיטת רגל - והמניה ממשיכה לצלול

לאחר שלא עמדה בתשלום לספקים, ולקראת תשלום חוב של 134 מיליון דולר ביום שני הקרוב, קרב הסוף של רשת בתי הכלבו האמריקאית הוותיקה • מחיר המניה נופל בפתיחת המסחר בניו-יורק, אחרי שהמניה רשמה אמש צניחה של יותר מ-16%

חנות של סירס / צילום: רויטרס
חנות של סירס / צילום: רויטרס

מניית סירס הולדינגס  צונחת בכ-5% בפתיחת המסחר בוול סטריט, בהמשך לנפילה של יותר מ-16% אתמול. הנפילה מיוחסת לדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", שלפיו הבנקים הנושים של רשת הקמעונאות סירס דוחפים את החברה לפירוק ומוותרים על האפשרות לשיקומה.

אתמול דווח כי הרשת צפויה להגיש עוד השבוע לרשויות בקשה רשמית לפשיטת רגל (צ'פטר 11), וזאת כשברקע החברה אמורה פרוע ביום שני הקרוב חוב בגובה של 134 מיליון דולר.

לפי הדיווחים, סירס דילגה על תשלום למספר ספקים בשבועות האחרונים אך קשה לומר שהכתובת לא היתה על הקיר. על רקע העלייה ברכישות המקוונות, הרשת סגרה לא מעט סניפים בשנים האחרונות, מה שיכול היה להצביע על המגמה השלילית אליה נקלעה הרשת הוותיקה. לאחר 125 שנות פעילות סירס צפויה לפשוט רגל לא לפני שסגרה כ-1,000 סניפים מאז שנת 2013.

סירס, המפעילה את רשת חנויות הכלבו סירס (Sears) ואת רשת חנויות הסופרמרקטים Kmart, הודיעה עוד בשנה שעברה על ספק משמעותי (Reasonable Doubt) לגבי המשך פעילותה התפעולית. האזהרה השנייה הגיעה במעמד פרסום הדוחות הכספיים בספטמבר האחרון, אז החברה שוב הזהירה כי היא עשויה לפשוט רגל.