השר איוב קרא: "מאז שמוניתי לשר התקשורת, רה"מ לא דיבר אתי על תקשורת, ואני יכול ללכת לפוליגרף בנושא"

את הדברים אמר שר התקשורת במסגרת מפגש של מועדון "האחד עשר" בת"א • שרת משפטים איילת שקד התייחסה במפגש לפרשת הגבולות בה מעורב ראש לשכת עוה"ד אפי נוה והציעה לכולם "לקחת רגע נשימה"

שר התקשורת איוב קרא / צלם: איל יצהר
שר התקשורת איוב קרא / צלם: איל יצהר

" מאז שמוניתי לשר התקשורת, ראש הממשלה לא דיבר אתי על תקשורת, ואני יכול ללכת לפוליגרף בנושא" - כך אמר היום (ה') שר התקשורת איוב קרא, במסגרת מפגש של מועדון "האחד עשר", מפגש מנכ"לים בכירים שערכה חברת סינאל בתל-אביב, תוך שהוא דוחה את הטענות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עוסק עדיין בענייני התקשורת.

קרא נדרש לדברים לאחר שציין באוזני הנוכחים כי הוא נפגש עם ראש הממשלה נתניהו באופן יומיומי. לפי קרא, במסגרת מפגשיו היומיים עם ראש הממשלה הם מדברים על "פוליטיקה" ועל "יוזמות לשלום אזורי", ובכלל אלה יוזמה אותה מקדם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

קרא קרא סירב להתייחס למשבר הקיים בקשר למיזוג המתוכנן בין רשת לערוץ 10 וציין כי הוא עצמו לא מתערב בו: "אני לא מתערב בעניין ערוץ 13-14, ואני לא מתכוון להתערב. יש מועצה שמחליטה מקצועית. אסור לי להתערב. אני עוקב אחרי הדברים, ואני רוצה שהם יסתיימו מהר ככל האפשר". השר קרא ציין כי נפגש עם עובדי ערוץ 10, וכי בכוונתו להקצות שבועיים לנושא זה, שלאחריהם ייפתר המשבר.

בכל הקשור למשבר הגיוס שבפתח, והעובדה שהבחירות עלולות להתרחש בכל רגע, ציין השר כי ראש הממשלה נתניהו "רוצה לקיים את הבחירות במועדן", וכי "אף מפלגה לא ששה ללכת לבחירות, כי כולם מפסידים חוץ מהליכוד".

מלבד קרא נכחה במפגש גם שרת המשפטים איילת שקד, שהתייחסה לפרשת "מעבר הגבולות" בה מעורב ראש לשכת עורכי הדין, אפי נוה. השרה שקד הציעה לכולם "לקחת רגע נשימה".

שקד הוסיפה כי מכל מקום, ולאחר ששוחחה עם אנשי משרדה, ההחלטה בעניינו של נוה תתקבל בשבועות הקרובים ועוד בטרם תתכנס הוועדה בחירת שופטים (הצפויה להתכנס ב-23 בנובמבר). השרה שקד ציינה זאת בדומה להודעתו של נוה כי לא ייקח חלק בישיבת הוועדה, ככל שהחקירה בעניינו לא תסתיים עד אז.

בנוסף התייחסה שרת המשפטים בנוסף גם להיותה של ישראל שיאנית בתחומי עורכי דין לנפש וכן לעודף הרגולציה ממנו סובלת המדינה: "מכיוון שאנחנו שיאני חקיקה, אני תמיד אומרת שרוב החוקים יוצרים איזושהי הגבלה, ועודף החקיקה יוצר עודף רגולציה... כל חקיקה ראשית גוררת חקיקה משנית, כלומר תקנות שיוצרות רגולציה". שקד הודתה כי עודף הרגולציה ממנה סובלת ישראל מקורו לא רק בחקיקה פרטית המקודמת בכנסת אלא גם בחקיקה ממשלתית.

השרה הסבירה לקהל כי כיום, בשעה שעומד בפני וועדת שרים לחקיקה הצעת חוק, הוועדה בוחנת "לא רק מה העלות על קופת המדינה אלא גם מה העלות על המשק".

גם ליום הבחירות לרשויות המקומיות התייחסה שקד, וציינה כי לדעתה, נוכח הפגיעה במשק, לא היה צריך לאפשר יום שבתון במשק ביום הבחירות, וכי היא לא רואה בעיה שהתושבים המעוניינים להצביע יקדישו "5 דקות לפני יום העבודה או אחריו בכדי להצביע". יחד עם זאת, גם השרה הודתה כי "אם אחוזי ההצבעה יגדלו בצורה משמעותית, אז יכול להיות שבשביל דמוקרטיה צריך לשלם", גם אם זה כרוך בפגיעה במשק.

בנט: "להערכתי בתוך 5 שנים המגזר הערבי יגיע לתוצאות שוות למגזר היהודי במתמטיקה, פיזיקה ואנגלית"

גם שר החינוך נפתלי בנט השתתף היום במפגש. בנט התייחס לחינוך ילדי ישראל על כלל מגזריו ובכלל אלה המגזר החרדי והערבי.

השר בנט ציין כי לדעתו, "כל ילד במדינה צריך 5 יחידות אנגלית". בכל הקשור למהפכה שבוצעה במקצוע המתמטיקה ומספר התלמידים הניגשים למבחני הבגרות ב-5 יחידות לימוד, הוסיף בנט כי "היום אני יכול לומר, אחרי כל הפעילויות, שבשנה שעברה סיימו 18,050 תלמידים, בעיקר בפריפריה, 5 יחידות מתמטיקה".

כך ציין בנט כי בעיר אופקים חל זינוק במסיימי בגרות 5 יחידות מתמטיקה מ-0% ל-15%. וגם בכפר חב"ד היה זינוק דומה.

בכל הקשור לתוצאות הקיימות במגזר הערבי והחרדי, נראה כי השר בנט אופטימי יחסית. לדבריו, "בתוך 5 שנים המגזר הערבי יגיע לתוצאות שוות למגזר היהודי במתמטיקה, פיזיקה ואנגלית". בכל הקשור למגזר החרדי, בנט אופטימי טיפה פחות, אך עדיין אופטימי וציין כי לדעתו ייקח "דור" למגזר זה להגיע לתוצאות שוות אותן מספקים מוסדות הלימודים החילוניים והדתיים-ממלכתיים.

בנט התחמק מלהתייחס לגופו של חוק הגיוס המתקרב ובא, אך ציין כי צה"ל אינו יודע להתמודד עם אלפי חסידי גור. לדעתו, במקום להתמקד בגיוסם של בני הישיבות, יש לטפל בהשכלתם וביכולת התעסוקה שלהם, וזאת "על-מנת שנמצא את עצמנו בעוד 20 שנים במדינה פורחת".