הבונדסליגה תנתח ביצועי שחקנים בעזרת סטארט אפ ישראלי המבוסס על מצלמות 4K ולמידת מכונה

הסטארט-אפ הישראלי טראק 160, שעוסק במדידות והפקת סטטיסטיקות במשחקי ספורט, חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ה-DFL, ליגת הכדורגל הגרמנית • כריסטיאן זייפרט, מנכ"ל ה-DFL: "התרשמנו מאוד מהיכולות ומההישגים הטכנולוגיים כמו גם מעומק החזון"

גלעד טלמון מנכ"ל טראק 160
גלעד טלמון מנכ"ל טראק 160

ה-DFL, ליגת הכדורגל הגרמנית, חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם הסטארט-אפ הישראלי טראק 160 (Track160), של היזם הסדרתי ד"ר מיקי תמיר. החברה מפתחת מערכת למעקב אופטי אחר שחקנים וכדור בעת משחקי ספורט ולניתוח ביצועים. גורמים המקורבים לעסקה מעריכים את שוויה ב-15-25 מיליון דולר. במסגרת ההסכם, טראק תקבל גישה לארכיון הנתונים של הליגה, וכן תצרף את מנכ"ל ה-DFL, כריסטיאן זייפרט, לדירקטוריון החברה.

כיום, אמצעים טכנולוגיים שונים משמשים למדידות ולהפקת סטטיסטיקות במשחקי ספורט. מרביתם דורשים מהשחקנים לשאת על גופם מכשירים כגון מודדי דופק ו-GPS. לעומתם, הטכנולוגיה של טראק 160 עושה שימוש בשלוש מצלמות 4K סטנדרטיות, המותקנות באופן שמספק להן תצפית פנורמית על המגרש. באמצעות אלגורתמים של למידת מכונה החברה מסוגלת לעקוב אחרי מיקום הכדור ומיקום כל שחקן ושחקן לאורך המשחק בתלת ממד. מהמידע הזה, החברה מפיקה ניתוחים סטטיסטיים על הקבוצה והשחקנים כגון מדידת מרחקים ומהירויות, ניסיונות בעיטה לשער ולחזות סיכוני פציעות והתאמת שחקן לתפקיד.

"ה-DFL היא אחת הליגות המשמעותיות באירופה ובעולם בכלל, וזו גם ליגה מאוד מוכוונת טכנולוגיה: הם הראשונים שאימצו את שיפוט הוידיאו שראינו עכשיו במונדיאל, הם מאוד חזקים בתחום הסטטיסטיקות אחר כך - מידע שאת חלקו אנחנו יכולים להוציא בוידיאו, ונועד לטיוב מערכים", אומר מנכ"ל החברה, גלעד טלמון.

היתרון בשיתוף הפעולה עבור החברה גלום לא רק בגישה לנתונים שנאספו בליגה, לצורך אימון האלגוריתם, אלא גם בגישה לשוק: "אני חושב שאחת הבעיות הגדולות ביותר של סטארט-אפים היא הנגישות לשוק, והם מספקים לנו גישה לליגות האירופאיות - גם העיליות וגם לליגות חובבנים", אומר טלמון. "אחד הדברים היפים במוצר שלנו הוא שזה מוצר תכנה. לכן, אנחנו יודעים לקחת את המוצר ולשנות את הפונקציונליות שלו כך שמצד אד יתאים לקבוצות על ומצד שני לליגות חובבנים ולליגות סמי-מקצועיות, מוצר שעד כה אין להם בכלל".

בנוסף, ההסכם כולל שיתוף פעולה עם צוות הליגה הגרמנית, שתרתום את ניסיונה לצורך פיתוח יכולות ומוצרים נוספים, על בסיס טכנולוגיית עיבוד הוידיאו והמעקב אחר הכדור והשחקנים של החברה. מייסד טראק 160, ד"ר תמיר, הוסיף כי "תעשיית הספורט-טק נמצאת בתקופה של שינוי משמעותי בו טכנולוגיות ביג דאטה ואינטליגנציה מלאכותית מאפשרות פיתוח יישומים חדשניים ומרתקים בתחום. אני מאמין שיחד עם ה-DFL נוביל מהפכה בעולם הספורט, ושהפיתוחים שלנו יקדמו יכולות ויישומים חדשים בתחומי האימון, המדיה והגיימינג".

כריסטיאן זייפרט, מנכ"ל ה-DFL, אמר: "אנחנו מלוים ובודקים את החברה מזה מספר חודשים. התרשמנו מאוד מהיכולות ומההישגים הטכנולוגיים שלה כמו גם מעומק החזון והיכולות הנרכשות החדשות בעולם של Big Data ולמידת מכונה. אשמח מאוד להיות חלק ממועצת המנהלים של טראק 160 ולהשתתף בעיצוב העתיד של טכנולוגיות הספורט".

ד"ר מיקי תמיר, מייסד טראק 160
 ד"ר מיקי תמיר, מייסד טראק 160

טראק 160, תעודת זהות

הקמה: 2017

מייסדים: ד"ר מיקי תמיר (יו"ר) ומיכה בירנבוים (CTO)

לחברה משרד בתל אביב והיא מעסיקה כ-20 עובדים. למעט המנכ"ל ואיש השיווק, כולם אנשי פיתוח.

גיוסים עד כה: כ-4.1 מיליון דולר בשני סבבים ממשקיעים פרטיים