מי הישראליות שנכנסו לדירוג 100 האוני' החדשניות בעולם

שנה הרביעית ברציפות אוניברסיטת סטנפורד הגיעה למקום הראשון בדירוג של "רויטרס", האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה-79 ואילו אוניברסיטת תל אביב במקום ה-91 • בדירוג נכללו אוניברסיטאות מ-13 מדינות בלבד

קמפוס האוניברסיטה העברית / צילום: איל יצהר
קמפוס האוניברסיטה העברית / צילום: איל יצהר

סוכנות הידיעות "רויטרס" פרסמה בשיתוף חברת Clarivate Analytics את דירוג מאה האוניברסיטאות החדשניות בעולם לשנת 2018. בשנה הרביעית ברציפות אוניברסיטת סטנפורד הגיעה למקום הראשון, MIT למקום השני ואוניברסיטת הארווארד למקום השלישי. בדירוג נכללו אוניברסיטאות מ-13 מדינות בלבד, בהן ישראל. שתי אוניברסיטאות ישראליות נכנסו לדירוג: האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה-79 ואוניברסיטת תל אביב במקום ה-91. ב"רויטרס" ציינו כי כל האוניברסיטאות שדורגו מייצרות מחקר מקורי, יוצרות טכנולוגיות שימושיות ותורמות לכלכלה העולמית.

ב"רויטרס" הסבירו כי סטנפורד נבחרה לאוניברסיטה החדשנית בעולם בזכות הפטנטים הרבים שהיא מוציאה והמחקר שנערך בה, שמצוטטים רבות על ידי אקדמיים אחרים בעולם. המחקר כולל פיתוחים בתחום הבינה המלאכותית כמו הדור הבא של מערכות מצלמה לרכבים אוטונומיים, וסימולטורים שיכולים לצפות את תוצאות השילוב בין תרופות לפני שאלו נבדקו על בני אדם.

האוניברסיטאות האמריקאיות שולטות בראש הטבלה, ובסך הכל 46 מתוך המאה הנבחרות הן אוניברסיטאות אמריקאיות. האוניברסיטה הלא-אמריקאית שהגיעה למקום הגבוה ביותר היא האוניברסיטה הקתולית של לוון מבלגיה שהגיעה למקום השביעי. אוניברסיטת מנצ'סטר הראתה את הקפיצה הגדולה ביותר בדירוג משנה לשנה, ועלתה 27 מקומות, ממקום 80 בשנה שעברה למקום 53 בדירוג השנה, בזכות הובלת המחקר בחומר גרפן שעשוי להיות מרכיב חשוב בעתיד בפיתוחים בתחומי האלקטרוניקה, אנרגיה, תחבורה ועוד.