אימפרבה שהקים שלמה קרמר נמכרת ב-2.1 מיליארד דולר

חברת אבטחת המידע אימפרבה, שהקימו ב-2002 שלמה קרמר, עמיחי שולמן ומיקי בודאי, הודיעה היום כי תימכר ל-Thoma Bravo, גוף פרייבט אקוויטי הפועל בתחום השקעות הטכנולוגיה

חברת אבטחת המידע אימפרבה, שהקימו ב-2002 שלמה קרמר, עמיחי שולמן ומיקי בודאי, הודיעה היום לבורסת נאסד"ק כי תימכר ל-Thoma Bravo, גוף פרייבט אקוויטי הפועל בתחום השקעות הטכנולוגיה, בכ-2.1 מיליארד דולר. אימפרבה, שנסחרת בנאסד"ק ותהפוך לפרטית בעקבות הרכישה, היא כיום חברה שמרכזה בארה"ב, אך מחזיקה פעילות בישראל.

בסוף השנה שעברה מכר קרמר את אחזקותיו באימפרבה בתמורה ל-90 מיליון דולר. לפי דיווח שהועבר ל-SEC הוא החזיק בסוף 2017 ב-0 מניות של החברה, בעוד שבדיווח בפברואר 2017 עמדו אחזקותיו על 6.3% מהון המניות.

לאחר המכירה תחזור אימפרבה להיות חברה בבעלות פרטית. על פי ההסכם יקבלו בעלי המניות של אימפרבה סכום של 55.75 דולר למניה. מועצת המנהלים של החברה אישרה את העסקה פה אחד וקבעה כי היא מעניקה את הערך הגבוה ביותר למשקיעים. החברה תמשיך לפעול ממקומה הנוכחי מקליפורניה ולא תשנה את הרכב ההנהלה. אימפרבה עוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע, ומתמודדת מול חברות מרכזיות בענף הסייבר כמו יבמ. החברה ממשיכה להפעיל מרכז פיתוח בישראל. 

בשנת 2011 הונפקה אימפרבה בנאסד"ק. ב-2014 רכשה אימפרבה את Tomium Software האמריקאית ו SkyFence הישראלית. לפני כשלושה חודשים הודיעה על רכישת חברת אבטחת המידע האמריקאית פרבוטי (Prevoty) תמורת כ-140 מיליון דולר.

המחיר בעסקה מהווה פרמיה של 29.5% על מחיר המניה בוול סטריט אתמול, ועם פתיחת המסחר מזנקת מניית אימפרבה  ב-28% וסוגרת את רוב הפער למחיר בעסקה. יש לציין שלמרות הפרמיה, בשיא מניית אימפרבה כבר נסחרה במחיר גבוה יותר, יותר מ-70 דולר, בסוף 2015. בסוף יולי האחרון המניה נפלה על רקע הפחתת התחזית השנתית של החברה.

אימפרבה נחשבה חברה "על המדף" שמועמדת להימכר מאז שלפני שנתיים נכנסה הקרן האקטיביסטית אליוט להשקעה בחברה, והחלה ללחוץ בכיוון של מכירתה.