תעש מציגה בארה"ב גרסה קלה למערכת הגנה לטנקים

תעש הציגה גרסה קלת משקל למערכת חץ דורבן • לפי תעש, מערכת זו נבחנת בידי צה"ל כמערכת הגנה אקטיבית קשה נגד איומים של טילים נגד טנקים למגוון פלטפורמות המשמשות אותו ובהן הנגמ"ש החדש איתן, דחפורים ומשאיות

התעשייה הצבאית (תעש מערכות) מציגה בוושינגטון שבארה"ב גרסה קלת משקל למערכת חץ דורבן, שמיועדת להגנה אקטיבית למשוריינים ולטנקים. המערכת נקראת Iron Fist Light Decoupled, שמותאמת להתקנה על מספר פלטפורמות המשמשות כוחות יבשה, כמו נגמ"שי בראדלי, משוריינים קלים ובינוניים וגם משוריינים עתידיים שעתידים להיכנס לשימושים צבאיים במהלך השנים הקרובות.

תעש מציגה את המערכת בתערוכת הנשק AUSA שנפתחה שלשום בוושינגטון. לפי תעש, מערכת זו נבחנת בידי צה"ל כמערכת הגנה אקטיבית קשה נגד איומים של טילים נגד טנקים למגוון פלטפורמות המשמשות אותו ובהן הנגמ"ש החדש איתן, דחפורים ומשאיות.

כיום צה"ל ממגן חלק מנגמ"שי הנמ"ר שלו ואת הטנקים מסוג מרכבה סימן 4 במערכות מסוג מעיל רוח של המתחרה, רפאל מערכות לחימה

מערכת חץ דורבן / צילום: תעש מערכות
 מערכת חץ דורבן / צילום: תעש מערכות

רפאל שמה את יהבה בעסקאות למכירת מעיל רוח, לרבות בגרסאות חדשות שלה, לצבא האמריקאי ובכך מתקיימת בין תעש לבין רפאל תחרות ראש בראש בשוק זה. אלביט מערכות תשלים בשבועות הקרובים את הרכישה של תעש מהמדינה.

אתמול חשפה רפאל כי בחודשים האחרונים היא השלימה סדרת ניסויים בגרסה חדשה של מעיל רוח, ובמסגרתם היא יירטה כ-300 מטרות לפני נציגי של כ-10 מדינות ובהן ארה"ב.

בתעש אמרו כי המערכת קלת המשקל שלה מצטיינת במודולריות ובפשטות התקנה על מגוון רחב של כלי רכב, ומספקת הגנה מפגיעות של רקטות אר פי ג'י, טילים מסוגים שונים נגד טנקים ועוד.

בחודשים הקרובים הצבא האמריקאי צפוי לקבל החלטה באילו מבין שתי המערכות, חץ דורבן או מעיל רוח, ימוגנו הנגמ"שים המשמשים את כוחות היבשה שלו, מסוג בראדלי וסטריקר.