נמרודי הפסיק מו"מ למכירת חצי ממניות מלונות הכשרה: "התקבלו פניות לרכישת מניות השליטה"

המשא-ומתן, שנחשף ב"גלובס", נוהל ע"י החברה שנמצאת בשליטת עופר נמרודי עם איש העסקים הטברייני יחזקאל מורד, לפי שווי חברה של 144 מיליון שקל • מלונות הכשרה מפעילה את רשת בתי המלון רימונים ונחשבת לרשת בינונית בענף המלונאות המקומי

חברת הכשרת היישוב  עדכנה היום על הפסקת המשא-ומתן למכירת מחצית ממניותיה בחברה-הבת מלונות הכשרת היישוב  , לפי שווי של 144 מיליון שקל.

את המשא-ומתן, שנחשף ב"גלובס", ניהלה החברה שנמצאת בשליטת עופר נמרודי עם איש העסקים הטברייני יחזקאל מורד. בהכשרת היישוב הוסיפו כי בחברה "התקבלו מספר פניות לרכישה מהחברה של חלק או כל מניותיה במלונות הכשרה", וכי היא "בוחנת את הפניות וככל שתתקדם לעסקה עם מי מהפונים היא תדווח על כך בהתאם לדרישות הדין".

שווי השוק של מלונות הכשרה עומד על כ-100 מיליון שקל, אחרי שמנייתה נשחקה בכ-10% מתחילת השנה, והונה העצמי עומד על כ-150 מיליון שקל. מלונות הכשרה היא פעילות קטנה יחסית של קבוצת הכשרת היישוב ואינה נחשבת לחלק מליבת העסקים שלה, המתמקדת בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל. החברה מפעילה את רשת בתי המלון רימונים ונחשבת לרשת בינונית בענף המלונאות המקומי. הכשרת היישוב נסחרת בבורסה בשווי של כ-870 מיליון שקל, אחרי ירידה של כ-7% שרשמה מנייתה מתחילת השנה.

את המחצית הראשונה של 2018 סיכמה מלונות הכשרה עם שחיקה של 15% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-96 מיליון שקל, שחיקה שפגעה ברווח הגולמי והובילה להגדלת ההפסד התפעולי. בשורה התחתונה הציגה הכשרה מלונות הפסד של קצת יותר מ-7 מיליון שקל, סכום דומה להפסד שהציגה בשנת 2017 כולה ובכך המשיכה את המגמה השלילית שהיא מציגה בשורה התחתונה בדוחותיה כבר מ-2016. קופת המזומנים שלה כללה כ-18 מיליון שקל.

את הפגיעה בהכנסות מייחסת הכשרה מלונות לסיומו של הסכם ניהול בסוף שנת 2017, ומוסיפה כי בהשוואת מלונות זהים, שפעלו באופן מלא, נרשמה עלייה בהכנסות.

רשת רימונים מונה היום שמונה בתי מלון ברחבי הארץ, ומנהלת 1,255 חדרים. שיעור התפוסה במלונות אלה עמד במחצית הראשונה של השנה על כ-68%, לעומת כ-65% במחצית המקבילה - שיעורים דומים לממוצע בישראל בתקופות אלה. מנכ"ל הכשרה מלונות הוא אסף שלו והיו"רית היא סמדר נמרודי-רינות, אחותו של עופר נמרודי.

באחרונה עדכנה הבורסה כי מלונות הכשרה לא עומדת בכללי השימור של הבורסה, הדורשים שיעור החזקות ציבור של לפחות 15% (למעט מקרים שבהם שווי החזקות הציבור גבוה מ-15 מיליון שקל), וכי ניתנה לה אורכה עד לסוף השנה, "לשם נקיטת צעדים על מנת שהחברה תעמוד בכללי השימור". במקרה שלא תצליח לעשות זאת, מניותיה יועברו ככל הנראה לרשימת השימור.

כיום נסחרת המניה ברשימת דלי הסחירות של הבורסה - ניירות ערך הנסחרים בתחילת יום המסחר (מסחר הפתיחה) ובסיומו (מסחר הנעילה) ואינם נסחרים במסחר הרציף.