אופנה | בלעדי

קבוצת פוקס תקים חנות פיזית ראשונה בת"א למוצרי טרמינל איקס

שנה לאחר ההשקה, אתר האיקומרס של קבוצת פוקס יקים חנות ראשונה בת"א בשטח של כ-600 מ"ר, שבה יימכרו המוצרים של טרמינל איקס • ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס: "האתר מדורג במקום הראשון מבין כל השחקנים הישראלים בתחום"

עמוד הבית באתר טרמינל איקס / באדיבות טרמינל איקס
עמוד הבית באתר טרמינל איקס / באדיבות טרמינל איקס

שנה לאחר הכניסה לפעילות, טרמינל איקס, אתר האיקומרס של קבוצת פוקס, יקים חנות פיזית ראשונה - כך נודע ל"גלובס". מדובר בחנות קונספט קבועה שתיפתח בתל-אביב בשטח של כ-600 מ"ר, וצפויים להימכר בה המוצרים של טרמינל איקס. הנוכחות הפיזית תאפשר לחברה להגדיל את החשיפה למותג.

הצעד הזה יוצא לדרך כשבועיים בלבד לאחר שאמזון, ענקית המסחר המקוון, פתחה חנות פיזית בשם "Amazon 4 star" בסוהו שבניו-יורק, שבה נמכרים כל המוצרים שזכו בדירוג של 4 כוכבים לפחות באתר אמזון בהתאם לביקורת של הגולשים. בכך נתנה אמזון גושפנקא נוספת לחשיבות שהיא מעניקה גם לנוכחות של חנויות פיזיות, זאת לאחר שרכשה את רשת הסופרמרקטים האמריקאית הול פודס בשנה שעברה, ולאחר שפיתחה ואף הרחיבה את הקונספט אמזון גו.

על מדפי החנות של אמזון בסוהו מוצגים מוצרים בקטגוריות שונות, כמו מוצרי חשמל או צעצועים, אבל יש גם תצוגה של קטגוריות שאינן שגרתיות, דוגמת המוצרים הכי מבוקשים באתר אמזון בשולחן שמוצב בקדמת החנות, מוצרים שקיבלו את הדירוג הקבוע ביותר וכמובן מבצעים ודילים למנויי אמזון פריים.

ניתן להעריך שגם בטרמינל איקס ינסו לשלב אלמנטים חדשניים ולא יסתפקו במכירה סטנדרטית של המותגים שנמכרים היום באתר ובמותג הפרטי של טרמינל איקס, אלא ינסו לאמץ את הרוח של אמזון.

גם עדיקה, שחקנית האיקומרס הבולטת בשוק המקומי שהונפקה בשנה החולפת, פתחה במהלכה מספר חנויות פיזיות כדי להגדיל את החשיפה שלה ולהגיע לקהלים חדשים.

"ערוכים להסתערות. למדנו מהסיבוב הקודם" 

לצד התוכניות העתידיות, החברה הודיעה היום (ג') כי מוצרי המותג האמריקאי אנתרופולוג'י (Anthropologie) מקבוצת אורבן החלו להימכר באתר האונליין שלה. אתרופולוג'י הוא מותג מוצרי בית ואופנה אמריקאי, וזו למעשה הפעם הראשונה שהוא יימכר בישראל. תחת המותג יימכרו כ-500 פריטים, בהם מוצרים לעיצוב הבית, לצד פריטי לבוש מבית המותג. בנוסף, במארס הקרוב צפויה להיפתח חנות ראשונה של המותג בקניון בקניון גינדי TLV בשטח של כ-1,300 מ"ר, במקום בו שכנה החנות של פוראבר 21.

המותג האמריקאי אנתרפולוג'י נוסד על-ידי דיק היין בפילדלפיה בשנת 1992. מדובר במותג לייף סטייל שפונה לנשים ומציע מוצרי אופנה, אביזרים, הלבשה תחתונה, פריטי עיצוב לבית ומוצרי טיפוח.

בנוסף לאנתרופולוג'י, קבוצת פוקס מחזיקה בזיכיון בלעדי של שני המותגים הנוספים של קבוצת אורבן האמריקאית, מתוכם נפתחו 3 חנויות של אורבן אאוטפיטרס וחנות ראשונה של מותג נוסף - פרי פיפל - שצפויה להיפתח בקניון רמת-אביב. גם אורבן אאוטפיטרס החלה להימכר בישראל לראשונה באמצעות טרמינל איקס.

נזכיר כי לפני קרוב לשנה, כשטרמינל איקס הושק, והוכרז כי הוא ימכור את המותג היפני יוניקלו, אזלו המוצרים של החברה מהאתר בתוך שעות ספורות, והחברה התקשתה לחדש את המלאי במשך ימים ארוכים. על השאלה האם הוא ערוך להתמודד עם היקפי הסתערות דומים, משיב ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס, כי "אנחנו ערוכים מבחינת מלאי. נשמח שתהיה שוב הסתערות וחיסול, אבל במקרה הזה נדע להשלים חוסרים מהר יותר כי למדנו מהסיבוב הקודם".

גידול של 286% בכמות המבקרים באתר  

תחת הפעילות של טרמינל איקס מועסקים קרוב ל-100 עובדים במשרדי החברה ברמת-גן. אמנם התוצאות הכספיות, כמו גם היקפי המכירות, עדיין אינם מדווחים בדוחות הכספיים של הקבוצה, אך הורוביץ חושף היום לראשונה נתונים של סימילאר-ווב (SimilarWeb), לפיהם טרמינל איקס "מדורג במקום הראשון מבין כל השחקנים הישראלים בתחום האופנה והלייף סטייל", ואף עקף את קמעונאית האיקומרס של קבוצת גולף, עדיקה, שהפכה כאמור לציבורית בשנה החולפת.

בכך הורוביץ אינו מתייחס לכמות המבקרים באתר אלא לדירוג המדינתי - מדד שמשקלל את כמות ואיכות התנועה ומצביע על כמות המכירות - כך שככל שהמספר נמוך יותר כך הוא טוב יותר. טרמינל איקס מדורגת במקום 382, עדיקה במקום 600, ואילו פעילות האיקומרס של קסטרו במקום 402.

עוד לפי הנתונים שהועברו ל"גלובס" על-ידי החברה, כמות המבקרים באתר טרמינל איקס עמדה באוגוסט האחרון על קרוב ל-400 אלף, גידול של 286% מתחילת השנה, וזאת לעומת קצת יותר מ-310 אלף מבקרים בעדיקה, קמעונאית האיקומרס הוותיקה יותר. קמעונאית האופנה המסורתית קסטרו אוחזת בנתון הגבוה ביותר מבחינת מספר המבקרים - קרוב ל-550 אלף.

לעומת זאת, באיכות המבקרים, כלומר משך השהייה שלהם באתר, הנתונים הגבוהים ביותר הם אלה שמציגה טרמינל איקס - למעלה מ-6.5 דקות במהלך ביקור באתר. בצמוד אליה נמצאת עדיקה עם שהייה של 6 דקות.