כמו בכל העולם: תדרי משרד הביטחון ישוחררו לשימוש אזרחי

התדרים החדשים בתחום ה-5 ג'יגה-הרץ יפתחו את הדלת ליבוא ציוד תקשורת אלחוטי ביתי מגוון יותר

לראשונה זה שנים ארוכות, משחרר משרד התקשורת תדרים שיאפשרו יבוא מגוון יותר של ציוד תקשורת אלחוטי, שעד כה היה אסור ביבוא. מדובר בתדרים בתחום ה-5 ג'יגה-הרץ (5,470-5,725 ו-5,725-5,875), שהיו בשימוש משרד הביטחון ובהתאם נאסר היבוא של כל ציוד תקשורת כמו נתבים ל-WIFI, מודמים, סטרימרים, טלפונים סלולריים וכו', שהיו פתוחים לשימוש בתדרים אלו מחשש להפרעות למערכת הביטחון.

כתוצאה מהמגבלות לא ניתן היה להכניס חלק גדול מהנתבים המיוצרים בעולם והשוק המקומי היה מוגבל רק ליצרנים שהסכימו לעבוד בתדרים המותרים בישראל. כעת ישראל עושה צעד קדימה לקראת יישור קו עם העולם ועם התקינה האירופית.

הכנסת הציוד החדש שתומך בתדרים אלו - בשלב הזה מדובר בציוד לשימושים בתוך מבנים - תתאפשר, על פי המסתמן, מתחילת השנה הבאה.

תחום התדרים היחיד שהיה בשימוש אזרחי בתחום ה-5 ג'יגה היה בין 5,150-5,350 שנפתח לפני 10 שנים. התוצאה הייתה כאמור שהמשתמשים בישראל היו מוגבלים מבחינת רוחב הפס שהוקצה לשימושים השונים, ויבואנים נדרשו להכניס שינויים בציוד, שברובו עבד בכל העולם ללא הגבלות.

לרוב, ה-WiFi פועל בישראל בתחום ה-2.4 ג'יגה הרץ. חלק מהחברות, כמו בזק, משתמשות גם בתדר 5 ג'יגה במקביל, כך שהנתב מסוגל לפעול בו זמנית מול שני התדרים. מכיוון שהתדרים בתחום ה-2.4 היו רוויים בציוד אלחוטי, הרבה פעמים סבלו ההתקנים מהפרעות. התדרים החדשים יחסית נקיים מהפרעות ולכן הם צפויים לשפר את חוויית השימוש.

בסך הכל, הציבור מקבל לשימוש 405 מגה-הרץ נוספים - כאמור, בנוסף לתדרים בתחום שכבר פתוחים. ככל הידוע, משרד הביטחון שיתף פעולה עם הצורך של המשרד להרחיב הקצאת תדרים לשימושים אזרחיים, ולא דרש תמורה בגין ה"פינוי".