חשד: כנופיה מישראל ומעזה הונתה את הרשויות במיליונים

חלק מחברי הכנופיה הציעו באמצעות הרשתות החברתיות שירות של תשלום חשבונות תקופתיים (חשמל, ארנונה, רישוי, ביטוח לאומי וכדומה) • התשלום התבצע באמצעות תוכנה לתשלום כרטיסי אשראי זרים וישראליים שפרטיהם גנובים • ברבים מהמקרים, עם גילוי התרמית, התשלומים של החשבונות מבוטלים ע"י אותה רשות, והאזרחים נאלצים לשלם את מלוא התשלום בשנית

מעצר / שאטרסטוק
מעצר / שאטרסטוק

חשד כי פלסטינים חברו לישראלים והונו רשויות ישראליות. נוכח ראיות לכאורה אשר העלו חשדות לביצוע עבירות פליליות וכלכליות, פתחה הבוקר (ב') היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 בחקירה.

בשעות הבוקר נעצרו 4 חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו 6 בחשד למעורבות לכאורה בעבירות הונאה, הלבנת הון, עבירות מס וכן עבירות נוספות.

במהלך החקירה נחשפה כנופיה בה מעורבים גורמים פליליים מישראל, הרשות הפלסטינית ורצועת עזה. על-פי החשד, המעורבים, כל אחד על-פי חלקו, חברו בצוותא על-מנת להונות רשויות שונות במיליוני שקלים.

כחלק מההונאה אנשי קשר מישראל, הציעו באמצעות הרשתות החברתיות שירות של תשלום חשבונות תקופתיים (חברת החשמל, ארנונה, רישוי, ביטוח לאומי וכדומה). התשלום התבצע באמצעות תוכנה לתשלום כרטיסי אשראי זרים וישראליים שפרטיהם גנובים, תמורת תשלום עמלה של כ-50% משווי דרישת התשלום המקורית.

על-פי החשד, חברי הרשת הצליחו להונות את רשויות המדינה השונות בסכומים של עשרות מיליוני שקלים. ברבים מהמקרים, עם גילוי התרמית על-ידי הרשות הנפגעת או חברת האשראי, התשלומים של החשבונות מבוטלים על-ידי אותה רשות, והאזרחים נאלצים לשלם את מלוא סכום התשלום בשנית.

בהמשך היום יובאו החשודים לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון-לציון.

משטרת ישראל מזהירה את הציבור שלא להתפתות ולשלם לגורמי תיווך שמציעים לשלם עבורם את החובות לרשויות בסכום מופחת. מעבר לביצוע עבירה פלילית ולהפסד הכלכלי, קיים חשש שהכספים יגיעו לגורמי טרור.

מהמשטרה נמסר כי המשטרה תמשיך למקד אכיפה נגד תופעות של פשיעה חמורה, תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים.