אופנהיימר: המלצת תשואת יתר לצ'ק פוינט, ורוניס וסייברארק

בבנק ההשקעות מזהים התאוששות בהשקעות בסייבר, על רקע הגברת הרגולציה על פרטיות • ארגוני ענק וגופים ממשלתיים מתחילים לעבור לענן ומגדילים את פוטנציאל השוק • הסנטימנט השלילי במגזר השבבים עשוי להוות הזדמנות בראייה ארוכת טווח

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט / צלם: איל יצהר
גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט / צלם: איל יצהר

לא מעט חברות ישראליות השתתפו לאחרונה בכנס טכנולוגיה שערך בנק ההשקעות אופנהיימר בבוסטון. בעקבות הכנס, ולקראת עונת הדוחות לרבעון השלישי שצפויה להיפתח בקרוב, סיפקו כלכלני אופנהיימר תובנות בנוגע לשלושה תחומי טכנולוגיה - סייבר, ענן ושבבים - ולחברות הישראליות שפועלות בכל אחד מהתחומים הללו.

על תחום הסייבר כתבו כלכלני אופנהיימר כי "בשנה האחרונה ניתן לראות התאוששות בהשקעות בתחום, על רקע הגברת הרגולציה על פרטיות ושמירת נתוני לקוחות בארגונים רבים, הבולטת במיוחד באירופה עם כניסה לתוקף של תקנת GDPR (General Data Protection Regulation) החל במאי השנה. רגולציה זו השפיעה באופן ספציפי על פעילות שתי חברות ישראליות, סייברארק  ו-ורוניס  (Varonis ), כששתיהן נהנו ברבעון האחרון מצמיחה מסחררת באירופה עם שיעור צמיחה שנתי של כ-60%".

במקביל, הם ציינו שצ'ק פוינט , המובילה את המגזר, ממשיכה להציג שיעורי צמיחה חד-ספרתיים, נוכח בגרות שוקי היעד של VPN והגנה היקפית של רשתות ארגוניות. אך לדבריהם, גם במקרה של צ'ק פוינט ניתן לראות תהליכי האצה שעשויים להגביר את שיעורי הצמיחה העתידיים, ולהיטיב עם תמחור המניה, שממשיכה להיסחר בדיסקאונט מול ענף הסייבר והטכנולוגיה.

באופנהיימר מציינים שבמהלך הכנס ערכה צ'ק פוינט מפגש משקיעים מצומצם, בו שידרה ביטחון בנוגע למעמדה התחרותי ולצמיחה העתידית בעסקיה. לדבריהם, המוצרים החדשים שהשיקה החברה בחודשים האחרונים יסייעו לצ'ק פוינט להגביר את קצב הצמיחה, לאחר ארבעה רבעוני האטה. באופנהיימר גם מזהים שיפור בשוק האמריקאי, שהיה חלש בצ'ק פוינט ברבעונים הקודמים. מניות צ'ק פוינט, ורוניס וסייברארק מומלצות שלושתן על ידי אופנהיימר בהמלצת "תשואת יתר".

בנוגע למגזר התקשורת והענן כתבו כלכלני אופנהיימר כי התחום ממשיך לעמוד במרכז הבמה של סקטור הטכנולוגיה, כאשר הלקוחות הארגוניים ברחבי העולם מאיצים את תהליכי היישום וההטמעה של פתרונות הענן.

"בניגוד לשנים הקודמות, בהן המעבר לענן אפיין בעיקר את פעילות הארגונים הקטנים והבינוניים, כעת גם ארגוני הענק של Fortune 500 והגופים הממשלתיים הכבדים מעבירים את פעילותם לענן. מגמה זו מגדילה באופן משמעותי את פוטנציאל השוק, אך גם מהווה אתגר לא פשוט עבור הארגונים הנשענים עדיין במידה רבה על פתרונות מסורתיים (לעתים מלפני עשרות שנים) ועל פיתוח פנימי כבד. במקרים אלה, עולה החשיבות של פתרונות הענן ההיברידי, בתור כלי שמאפשר לגשר על הפער בין פתרונות תוכנה וחומרה מסורתיים לבין הענן 'הטהור'. החברות הישראליות שנהנות ממגמה זו הן נייס ו-ורינט, חברה שמציגה לאחרונה התאוששות מרשימה בעסקיה", נכתב בסקירה.

עוד הם מוסיפים כי גם חברות הטלקום עוברות לענן ומכך נהנות אמדוקס, רדוור ואלוט. בהקשר של אמדוקס סבורים באופנהיימר כי לאור ביצועי החסר של המניה בשנה האחרונה, היא מהווה "הזדמנות ערך מעניינת" בראייה ארוכת טווח.

על מגזר השבבים כותבים באופנהיימר כי התחום, שהציג ביצועים חזקים בשנתיים האחרונות, סובל לאחרונה מסנטימנט שלילי בקרב המשקיעים.

"הדבר נובע מירידה בביקושים למכשירי הסמארטפון, נוכח רוויית השוק ומקום מוגבל להמשך חדשנות טכנולוגית בייצור המכשירים. חולשה זו מעיקה גם על שתי השחקניות הישראליות בתחום - טאואר סמיקונדקטור וסיוה - שמניותיהן ירדו חזק מתחילת השנה, בניגוד למגמה הכללית בשוק הטכנולוגיה, ובכך עשויות להוות הזדמנות בראייה ארוכת טווח, במיוחד לקראת פרישת רשתות הסלולר של הדור החמישי (5G), שצפויה להתחיל כבר בסוף השנה הבאה". עם זאת, באופנהיימר נשארים נייטרליים על מניית סיוה ונשארים זהירים כלפיה בטווח הקצר.