תמ"א 38 ברמת גן: דירה חדשה באותו גודל

27 דירות במקום 9 בפרויקט הריסה ובנייה ברחוב רכסים • סיפורי בעלי הבתים

רכסים 77 רמת גן/ צילום: תמר מצפי; הדמיה: OLIN
רכסים 77 רמת גן/ צילום: תמר מצפי; הדמיה: OLIN

סיפור בעלי הדירות

אחד מבעלי הדירות בבניין סיפר ל"גלובס" כי הדיירים מנסים לקדם את הפרויקט כבר תקופה ארוכה: "כבר לפחות ארבע שנים שאנחנו מקדמים פרויקט, היו לנו הרבה הצעות בדרך אבל לא מעט מהן לא היו רציניות. יש לא מעט חברות שמציעות כל מיני דברים אבל אחר כך נעלמות. והבעיה הכי גדולה היא שכל פעם אתה צריך לחכות תקופה עד שתוכל להתקדם עם חברה אחרת. אחד הדברים החשובים שצריך לשים לב אליהם הוא שלבעלי המקצוע יהיה ניסיון בתמ"א וגב כלכלי. חשוב גם לקחת מפקח מטעם הדיירים מהשלב הראשון ולהצטייד מהרגע הראשון בהרבה מאוד סבלנות".

רכסים 77 רמת גן/ צילום: תמר מצפי; הדמיה: OLIN
 רכסים 77 רמת גן/ צילום: תמר מצפי; הדמיה: OLIN

התמורה ליזם

הבניין הישן בן 3 הקומות ייהרס ובמקומו ייבנה בניין בן 10 קומות ו-27 דירות. היזם יוכל למכור 18 דירות חדשות. היצע הדירות בפרויקט יכלול דירות 3 חדרים (70-78 מ"ר עם 6 מ"ר מרפסת), דירות 4 חדרים (87-90 מ"ר עם 6 מ"ר מרפסת) ודירות פנטהאוז. לכל הדירות חניה רשומה בטאבו.

התמורה לבעלי הדירות 

בעלי הדירות הישנות יקבלו דירה חדשה בבניין החדש. לדירות החדשות לא יתווסף שטח בהשוואה לדירות הישנות, אך תתווסף מרפסת בשטח 6 מ"ר, חניה תת קרקעית, ומיקום כל דירה יהיה גבוה יותר בשתי קומות ממיקומה בבניין הישן. בבניין החדש תהיה מעלית.

פינוי

בחברה מעריכים כי פינוי הדירות יהיה עוד כשנתיים כאשר החברה מתחייבת להודעה מראש של 60 יום. החברה משלמת על העברה הלוך חזור ותשלם דמי שכירות לפי הערכת שמאי סמוך למועד הפינוי.

חניה

כיום יש חניה רק לחלק מהדירות. לאחר סיום הפרויקט כל הדירות מקבלות חניה תת קרקעית רשומה בטאבו.

לו"ז 

החברה הגישה בקשה להיתר הריסה ובנייה. הצפי הוא לקבלת היתר והתחלת בנייה ב-2020 ומועד האכלוס צפוי ב-2023.

אורי חודי

מיקום מדויק: רמת גן, שכונת מרום נווה, הרכסים 77

המצב הקיים: הבניין נבנה בתחילת שנות ה-70, ניצב על מגרש פינתי של 485 מ"ר וכולל 9 דירות בשלוש קומות מעל קומת עמודים. בבניין 3 דירות בשטח 90 מ"ר, 3 דירות בשטח של 87 מ"ר ו-3 דירות בשטח של 78 מ"ר. הבניין ללא מעלית וכולל 5 חניות.

היזם: קרדן נדל"ן יזום פיתוח

אדריכל: בן ארי אדריכלים