מתעכבת פתיחת נמל התעופה החדש והעצום באיסטנבול

נמל התעופה אמור להיפתח ב-29 באוקטובר, אך ככל פעילות הטיסות מנמל התעופה החדש רק בתחילת שנת 2019 • השדה מתוכנן להכיל תנועה של 200 מיליון נוסעים

מסתמן - מתעכבת פתיחת נמל התעופה החדש והעצום של איסטנבול שאמור היה להיפתח בעוד כשבועיים. נמל התעופה תוכנן להיפתח בטקס חגיגי ביום ה-29 באוקטובר, יום העצמאות של טורקיה, אלא שלפי פרסומים באתרי תיירות שונים בעולם התכנון הזה לא ייצא אל הפועל. לפני מספר שבועות פורסם כי המאמצים לעמוד בתאריך היעד גבו מחיר מצד עובדים שגויסו לעמוד בלחץ ולסיים את בנייתו והכנתו של שדה התעופה שמוגדר כגדול ביותר בעולם. השדה מתוכנן להכיל תנועה של 200 מיליון נוסעים כשהוא משתרע על שטח של 76.5 מיליון מ"ר. הצפי לפי הפרסומים הוא להשיק את פעילות הטיסות מנמל התעופה החדש רק בתחילת שנת 2019.

עוד פורסם כי הממשלה הטורקית התחייבה לפצות את העסקים שצפויים להפסדים בעקבות דחיית פתיחת השדה. נמל התעופה ששמו (הנוכחי) הוא IGA ממוקם במרחק של כ-35 ק"מ צפונית לאיסטנבול - בצדה השני של העיר ביחס לנמל התעופה המרכזי של איסטנבול נכון לעכשיו - נמל התעופה על שם אטאטורק. בניית השדה יצאה לדרך לפני חמש שנים, באוקטובר 2013. הבנייה ההדרגתית כללה ארבעה שלבים; הראשון שבהם תוכנן להסתיים השנה עם פתיחת שלושה מסלולים וטרמינל המכיל תנועה של 90 מיליון נוסעים בשלב זה.

בחודש ספטמבר עצרו הרשויות באיסנבול 24 עובדים שלקחו חלק במאה של מאות עובדים שהפגינו בטענה לתנאי העבודה והלחץ שתחתיו הם נתונים בבניית שדה התעופה החדש. הבנייה עצמה נעשית על ידי 36 אלף עובדים ובמהלכה נגבו חייהם של עובדים שנהרגו באתר הבנייה. שדה התעופה אמור להעסיק 1.5 מיליון עובדים לכשתושלם בנייתו.

טורקיש איירליינס שנמל התעופה החדש ישמש לה כ"האב" (נמל בית) מפעילה 10 טיסות יומיות מנתב"ג. כ-85% מהטסים עם החברה הטורקית שהיא החברה הזרה החזקה בישראל ממשיכים עם טורקיש ליעדים אחרים אליהם היא טסה, ובעיקר במזרח הרחוק ובארה"ב.