משרד החוץ: מתנצל על היעדרן של נשים מאירוע החדשנות

48 שעות אחרי הביקור של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מבהיר משרד החוץ שאירוע החשיפה של הקנצלרית לחברות טכנולוגיה ישראליות וגרמניות צריך היה לכלול גם נשים • גם ברשות לחדשנות היו נבוכים מאוד מן התמונות והחומרים שיצאו מן האירוע

אנגלה מרקל בביקורה בארץ ובנימין נתניהו / רויטרס
אנגלה מרקל בביקורה בארץ ובנימין נתניהו / רויטרס

48 שעות אחרי הביקור של קנצלרית גרמניה  אנגלה מרקל, מבהיר משרד החוץ שאירוע החשיפה של הקנצלרית לחברות טכנולוגיה ישראליות וגרמניות צריך היה לכלול גם נשים, והם "מצרים על כך ומחויבים לפעול כמיטב יכולתנו יחד עם כלל השותפים להימנעות מקרים כאלה בעתיד".

באירוע שנערך במוזיאון ישראל הוצגו חברות מגוונות, ובישיבת הסיכום אחרי שראש הממשלה נשא דבריו, ציינה מרקל שהיא היתה מקווה שבעתיד, סביב שולחן עסקי שכזה, יהיו גם נשים.

היום (שבת) אומר משרד החוץ ל"גלובס" שהשולחן העגול היה אירוע שאורגן בשיתוף מספר גופים ובהם מכון היצוא, רשות החדשנות, משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה.

"החברות שהוזמנו, חברות מובילות בחדשנות מישראל ומגרמניה המקיימות פעילות עסקית בגרמניה ובישראל, והן שבחרו ושלחו את נציגיהן. במהלך ההכנות לא אותר ליקוי העדרן של נשים בקרב הנציגים" מסר דובר משרד החוץ עמנואל נחשון.

הדברים שאמרה מרקל בוידאו שהופץ על ידי לשכת ראש הממשלה עוררו את הסערה. לאחר מכן הופצה גם תמונה בה רואים את מרקל עומדת בקרב גברים בלבד (בווידאו: דקה 09:30 ).

בנוסף, ל"גלובס" נודע שגם ברשות לחדשנות, גוף ממשלתי הפועל תחת משרד הכלכלה ומהווה שחקן מפתח בשוק ההייטק הישראלי - היו נבוכים מאוד מן התמונות והחומרים שיצאו מן האירוע. בשיחה סגורה הם הטילו את האחריות על בחירת החברות והיזמים על מכון הייצוא הישראלי, וגם על כך שלשכתה של מרקל הייתה זו שבחרה את היזמים הגרמנים.

ברשות לחדשנות אמרו שבחירת החברות נעשתה על העקרון היחיד של היות פרויקט מסוים חדשני וניתן להמחשה פיסית בתערוכה, כך שהמבקרים, כולל ראש הממשלה והקנצלרית יוכלו להחזיק או לחזות במצגת/מערכת וכי במהלך מיון החברות המציגות המגדר אינו בעל משמעות.

יחד עם זאת, מרקל בהערותיה נגעה בעצב רגיש בכל החברות הדמוקרטיות כיום. היא כמנהיגה הבולטת כיום משתתפת באירוע שמיועד לדון בחדשנות והמצאות ויזמות, ויחד עם זאת, האנשים שמסבים לשולחנות ובעלי נגישות לדרגים הגבוהים ביותר ממשיכים להיות, כמו לפני מאות שנים, גברים בלבד.

יזמיות רבות, ושותפות בחברות מובילות העירו ברשתות החברתיות שהאירוע מביש ואינו מציג את הפנים החדשניות האמיתיות של תעשיית ההייטק בישראל.