יום קרב בדרום: רבבות השתתפו במהומות, הגדר נפרצה

צה"ל תקף בתגובה עמדות חמאס • בשל העשן הסמיך, הסתגרו בבתיהם תושבי הקיבוץ כרם שלום הסמוך לרצועה

גדר רצועת עזה / צילום: באדיבות דובר צה"ל
גדר רצועת עזה / צילום: באדיבות דובר צה"ל

עוד סוף שבוע של אש ברצועת עזה: בשורה של התפרעויות במספר מוקדים לאורך הגבול בין ישראל לעזה השתתפו במהלך היום כ-20 אלף איש.

לפי צה"ל, המתפרעים השליכו לעבר הכוחות רימונים, מטענים, בקבוקי תבערה ואבנים ובמקרים אחרים הבעירו צמיגים וניסו לפגוע בגדר.

בשל העשן הסמיך, תושבי הקיבוץ כרם שלום הסמוך לרצועה - הסתגרו בבתיהם. צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות בניסיון להרחיק את המתפרעים מהגדר. באחד המקרים פרצו עשרה פלסטינים את הגדר, השליכו רימונים לעבר הכוחות ושבו לתחומי הרצועה.

צה"ל עיבה ביומיים האחרונים את כוחותיו הפרוסים באזור הגבול עם עזה - כחלק מההיערכות להתפרעויות שלאורך הגדר שהפכו לשגרה מדי סוף שבוע.

בקרב חיילי צה"ל אין נפגעים. בשני מקרים תקפו כלי טייס של צה"ל עמדות של חמאס בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי תקיפות אלה נעשו בתגובה להשלכת הרימונים ומטעני החבלה לעבר כוחות צה"ל מוקדם יותר היום.
בתוך כך, הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים מצדם מאש צה"ל במהלך התקריות שלאורך הגדר.

מספר המתפרעים במהומות סוף השבוע בעזה דומה למספרם בשבוע שעבר, ובמערכת הביטחון מצביעים בימים האחרונים על מגמה של הסלמה באירועים אלה. זאת, לצד הימשכות הניסיונות להוביל להסדרה במסגרת מו״מ בלתי ישיר שמתקיים בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי.

ניסיונות רבים מהעת האחרונה להגיע להסדרה כשלו עד כה - ובמקביל גורמים צבאיים הבהירו בעבר כי הם ערוכים להסלמה נוספת בגזרה- עד כדי כניסה למערכה.

דובר צה"ל: היום (ו׳), קיימו ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ומפקד עוצבת ״שועלי האש״, תת-אלוף יהודה פוקס, הערכת מצב עם המפקדים בגבול רצועת עזה וסיירו בגזרה.

הרמטכ״ל הביע את הערכתו הרבה לכוחות הלוחמים ולמפקדים, שפועלים מידי יום אל מול אתגרי הבטחון ברצועת עזה ומאפשרים לתושבים לחיות את חייהם בביטחון.