נעילה אדומה בארה"ב על רקע הזינוק בתשואות האג"ח

אג"ח ארה"ב ל-30 שנה זינקה השבוע ב-0.2% ל-3.4% כמעט, העלייה השבועית הגדולה ביותר מאז בחירתו של טראמפ לנשיאות • ירידות באפל, באמזון, בנטפליקס ובאלפאבית • שיעור האבטלה בארה"ב עומד על 3.7% - הרמה הנמוכה ביותר מ-1969 • אירופה ננעלה בירידות

סוחר מודאג בוול סטריט
סוחר מודאג בוול סטריט

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, עם ירידה של 0.6% במדד S&P 500 , שאיבד 1% בסיכום שבועי, ירידה של 1.2% במדד נאסד"ק , שצנח השבוע ב-3.2%, וירידה של 0.7% במדד דאו-ג'ונס  שאיבד 179 נקודות.

תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים טיפסו ב-0.03% לשיא של שבע שנים, 3.23%, והשלימו עלייה שבועית של 0.17%, הגדולה ביותר מאז פברואר. האג"ח ל-30 שנה טיפסו ב-0.04% ל-3.4% כמעט, וב-0.2% השבוע, העלייה השבועית הגדולה ביותר שלהן מאז שבוע בחירתו של טראמפ לנשיאות. 

22:00

נמשכות הירידות החזקות בוול סטריט. הדאו ג'ונס מאבד למעלה מ-200 נקודות.  מדד הפחד VIX  עולה ב-2.5%, ורושם יום שני ברציפות של עלייה.

מבין הישראליות בולטות בירידות מניות ננו דיימנשן , טבע , סיוה , מלאנוקס , פרוטליקס , סרגון , טאואר  וסולאראדג' . מן העבר השני נרשמות עליות במניית וויקס.קום 

21:00

ירידות חדות במניות בוול סטריט. הדאו ג'ונס  מאבד 300 נקודות, עם ירידות בולטות באינטל  ובקטרפילר .

מדד S&P 500  מאבד כ-1% עם ביצועי חסר של סקטור הטכנולוגיה. בנאסד"ק  בולטות בירידות מניות אמזון , אפל , נטפליקס ואלפאבית 

19:15 

שוקי אירופה ננעלו במגמה שלילית, תוך שהמשקיעים מעכלים את דוח התעסוקה  בארה"ב, ופוקחים עין על התנודות בשוק האג"ח. מדד סטוקס אירופה 600 ננעל בירידה של קרוב ל-0.9%, עם ירידות של 2% ויותר במגזרי הטכנולוגיה והמשאבים הבסיסיים. בסיכום שבועי איבד המדד האירופי 1.8%. 

ירידות חדות בבורסת וול סטריט בשעה זו. המדדים  דאו ג'ונס , נאסד"ק  ו-S&P 500  מאבדים מערכם בהשפעת פרסום נתוני התעסוקה המעורבים שהביאו לעליית הריבית. 

תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב עלו ל-3.227% וקבעו שיא חדש מאז 2011. האג"ח הממשלתיות לשנתיים עלו לשיעור של 2.897%.

התשואות היו במגמת עלייה השבוע על רקע נתונים כלכליים חזקים. מגזר השירותים בארה"ב צמח בשיעור שיא בחודש שעבר. גם הערות מצדו של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, דחפו את התשואות כלפי מעלה. שלשום (ד') אמר פאוול, כי לפד יש דרך ארוכה לעבור בטרם יגיעו שיעורי הריבית למצב מאוזן, ובכך רמז לשוק כי ייתכנו העלאות ריבית נוספות.  

17:00

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות. המדדים דאו ג'ונס , נאסד"ק  יורדים, אם כי לא בחדות, ומדד S&P 500  מתנודד בין ירידות קלות לעליות קלות.  

באירופה ממשיך המסחר בירידות שערים. המדדים פוטסי , קאק , דאקס  וסטוקס 600  מאבדים מערכם.  

מניית טסלה סובלת מירידות בעקבות הציוץ המתריס של אלון מאסק נגד רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC). המנייה איבדה מתחילת המסחר ועד כתיבת שורות אלה כ-5%. 

15:30

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בירידות שערים. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בירידות. 

בעוד שמספר המשרות החדשות שנוצרו בארה"ב נמוך מהצפי, שיעור האבטלה בארה"ב הוא נמוך ביותר מאז 1969. כך, למשק האמריקאי נוספו 134 אלף משרות במהלך ספטמבר, לעומת צפי ל-185 אלף משרות. שיעור האבטלה עמד על 3.7%, לעומת צפי ל-3.8%. השינוי בשכר הממוצע עמד על 0.3%, בהתאם לצפי. 

14:00

גם בשעה זו המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות: דאקס , פוטסי קאק אירונקסט  וסטוקס 600  נמצאים במגמה שלילית. המסחר בארה"ב צפוי להיפתח במגמה מעורבת. לפי החוזים העתידיים, נאסד"ק  ו-S&P 500  צפויים להיפתח בירידות ואילו דאו ג'ונס  בעליות.  

בגזרת המאקרו בארה"ב צפויים להתפרסם היום שלושה נתונים חשובים על שוק העבודה האמריקאי: שיעור האבטלה, שלפי הערכות יעמוד על 3.8%. בתחילת ספטמבר הנתון היה 3.9%; מספר המשרות החדשות, ללא תעשיית החקלאות, צפוי לעמוד על 185 אלף. לפני חודש, מספר האנשים המועסקים גדל ב-201 אלף; והשינוי הממוצע בשכר השעתי, ללא תעשיית החקלאות, שצפוי לעמוד על עלייה של 0.3%. הנתון הקודם עמד על עלייה של 0.4%. 

11:30

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה שלילית: ניקיי , קוספי  והנג סונג  ירדו. המסחר באירופה בשעה זו ממשיך להתנהל בירידות. דאקס , פוטסי  וקאק  נסחרים בירידות שערים. גם המדדים אירונקסט  וסטוקס 600  יורדים. 

מניית דנסקה בנק  יורדת במסחר לאחר שדווח כי משרד המשפטים האמריקאי צפוי לחקור חשד להלבנת הון בהיקף 200 מיליארד אירו באחת מחברות הבנק. מניית המרסון  עולה בעקבות המלצה חיובית של אנליסטים. 

10:00

פתיחה אדומה בבורסות אירופה: דאקס , פוטסי  וקאק  פתחו בירידות. המסחר באסיה ממשיך להתנהל בירידות. כך, ניקיי , קוספי  והנג סונג  נסחרים במגמה שלילית.

מניות הטכנולוגיה באסיה יורדות בשל הדיווח כי שבב סיני הושתל בציוד אפל ואמזון ואסף סודות מסחר. כך,  מניית חברת המחשבים Lenovo  מתרסקת במסחר בהונג קונג. גם TDK Corp  נופלת. מניית LARGAN Precision מאבדת 7.3% ומניית Murata Manufacturing יורדת כ-4%. 

7:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה אדומה, למעט מדד המניות האוסטרלי S&P/ASX 200 . כך, ניקיי , קוספי  והנג סונג  יורדים. היום לא מתנהל מסחר בבורסות סין בשל חג. 

המסחר באסיה מושפע מהנעילה האדומה בוול סטריט אתמול. מדד נאסד"ק  צנח אתמול ב-1.8%, S&P 500  ירד ב-0.82% ודאו ג'ונס  סיים את המסחר בנפילה החדה ביותר במדד בחודשיים האחרונים: 0.75%. מדד הפחד (VIX ) זינק ב-22.5%.

ברקע ללחץ בשווקים נובע מלחץ המכירות בשוקי האג"ח המשלתיות, בעוד האג"ח ל-10 שנים נסחרת בשיא של 7 שנים. התשואה על האג"ח הייתה אתמול 3.23%. מרבית האנליסטים בשוק האמריקאי מפנים את "האשמה" בגין לחץ המכירות שעלה מדרגה ביום רביעי האחרון, כלפי ההתאוששות המרשימה שהציג מדד מנהלי הרכש (ISM) בסקטור הלא-יצרני. אתמול פורסמו נתונים מעודדים מכיוון הכלכלה האמריקאית, שלפיהם בספטמבר נרשמה במדד ה-ISM קריאה של 61.6 נקודות.

מניות של חלק מהספקיות של אפל נסחרות הבוקר באסיה בירידות, זאת לאחר הדיווח כי ייתכן שציוד מרכזי נתונים שמנוהל בידי שירותי הענן של אמזון (AWS) ואפל נחשף בפני ממשלת סין באמצעות שבב זעיר שהוחדר בתהליך ייצור הציוד. כך, מניית AAC Technologies Holdings יורדת כעת בכ-2%. מניית סופרמיקרו, שחשודה כי סיפקה את השבב לאפל  ואמזון , צנחה במסחר בארה"ב אתמול ב-41%. אמזון נפלה ב-2.2% ואפל ירדה ב-1.76%. 

מחיר הנפט  ממשיך לעלות - מחירה של חבית נפט אחת עומד הבוקר על 74.76 דולר.