מחסור בטייסים? נוסעי אל-על מדווחים היום על עיכובים בטיסות

הנוסעים מספרים כי נציגי אל-על בנתב"ג מנמקים את העיכובים ב"מחסור בטייסים" • נוסע בטיסה לפריז: "זה כמו שיטת סלמי. משעות הבוקר כל שעה דוחים את הטיסה בעוד שעה" • אל-על בתגובה: "בשל סיבות מבצעיות חלים היום עיכובים במספר טיסות; הפרסומים לפיהם העיכובים בטיסות אל-על מקורם ביחסי העבודה בחברה - משוללי כל יסוד"

נוסעי אל-על חווים מהבוקר (ה') עיכובים בטיסות. טיסת 323 לפריז אמורה לצאת בשעה זו (12:45) במקום ב-9:00 בבוקר. טיסת אל-על לרומא מספר 385 נדחתה מ-7:00 בבוקר לשעה 14:30. בהמשך גם טיסות לניו-יורק ולהונג-קונג שמתוכננות לערב כבר עודכנו להמראה בעיכוב של כשעתיים. 

הנוסעים המתוסכלים מספרים כי נציגי אל-על בנתב"ג מנמקים את העיכובים ב"מחסור בטייסים", כך לפי נוסע בטיסה לפריז, שהלין כי "זה כמו שיטת סלמי. משעות הבוקר כל שעה דוחים את הטיסה בעוד שעה". 

גם טיסה לפראג מתעכבת, לפי לוח רשות שדות התעופה, ב-3 שעות. נוסעים שממתינים מהבוקר לטיסה לרומא מדווחים ל"גלובס" כי עודכנו על-ידי נציגי אל-על כי לאור מחסור בטייסים זמינים טיסתם תזוז לשעה 18:00 במקום בשעה המקורית, 7:30 בבוקר. גם טיסת הצהריים של פריז תמריא בעיכוב של שעתיים נכון לעכשיו. 

טרמינל 3 / צילום מסך
 טרמינל 3 / צילום מסך

גורם אמר ל"גלובס" כי בימים האחרונים חווה אל-על בעיות לנוכח הצבת טייסים ואיוש טיסות ברגע האחרון. ככלל, אל-על לא מאיישת את כל טיסותיה, וכ-30% מהן מאוישות בפנייה לטייסים כיממה או שתיים לפני טיסה. כעת נוצר "צוואר בקבוק" מתגלגל של טיסות מעוכבות שהופכות את הלו"ז של אל-על לבעייתי.

מחברת אל-על נמסר בתגובה: "בשל סיבות מבצעיות חלים היום עיכובים במספר טיסות אל-על. החברה עושה כל שביכולתה להוציא את הטיסות בהקדם האפשרי. אנו מתנצלים מאוד על אי-הנוחות שנגרמה ללקוחותינו. חברת אל-על מבקשת להבהיר כי הפרסומים בחלק מכלי התקשורת, לפיהם העיכובים בטיסות אל-על מקורם ביחסי עבודה בחברה, הם משוללי כל יסוד, ואין להם אחיזה במציאות. הנהלת אל-על מביעה הערכה ומודה לצוותי האוויר, ובראשם לטייסי אל-אל ולצוותי הקרקע, על התגייסותם המלאה להוצאת הטיסות לדרכן לאלתר".