גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התיירים נוהרים לישראל: 3.1 מיליון ביקרו בארץ בינואר-ספטמבר

לפי הלמ"ס, נתונים אלה משקפים עלייה של 15% במספר המבקרים בישראל בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2017 ● כמעט 300 אלף תיירים הגיעו ממדינות אסיה, בהם 71.7 אלף תיירים מסין ● בתוך כך נמשך גם הגידול בתנועת הישראלים היוצאים לחו"ל

קבוצת תיירים מדרום קוריאה בירושלים / צילום: רויטרס
קבוצת תיירים מדרום קוריאה בירושלים / צילום: רויטרס

3.1 מיליון כניסות מבקרים נרשמו בישראל בחודשים ינואר-ספטמבר 2018 - כך חושפים נתוני הלמ"ס המתפרסמים היום (ה'). מבקרים מוגדרים כתיירים שכללו 2.9 מיליון ומבקרי יום שנכנסים ויוצאים מישראל באותו התאריך, אשר מנו 181 אלף איש. הנתונים הללו משקפים עלייה של 15% במספר המבקרים בישראל בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2017, שמספרם עמד על 2.7 מיליון.

מרבית הנכנסים לישראל עושים זאת דרך האוויר, כלומר בטיסות, כאשר מדובר ב-2.6 מיליון כניסות מתחילת השנה - עלייה של 14% לעומת השנה שעברה. העלייה הגדולה נרשמה בהיקף מספר הנכנסים דרך היבשה, שמספרם כלל 324 אלף מבקרים המשקפים גידול של 20% לעומת שנה קודמת. שיעור העלייה במספר מבקרי היום עמד על 9% לעומת שנה שעברה - בקבוצה זו כלולים גם נוסעים שמגיעים לישראל במסגרת נופש שיט (קרוזים). בחודש ספטמבר לבדו נרשמה כניסת 301 אלף מבקרים, מתוכם 282 אלף כניסות תיירים שמרביתם הגיעו בטיסות. בחודש שחלף נכנסו 27 אלף מבקרים דרך היבשה ו-20 אלף מבקרי יום.

האם שנת 2018 תשבור את השיא? שנת 2017 הסתיימה עם שיא במספר המבקרים שנכנסו לישראל עם 3.863 מיליון מבקרים. שנת 2016 הסתכמה בכניסת 3.069 מיליון מבקרים - ירידה לעומת שנת 2015 שהסתיימה עם 3.108 מיליון מבקרים - גם שנה זו שיקפה ירידה משנת 2014 במגמה שנמשכה מאז 2013.

לפי קצב הנכנסים כעת לישראל ובתקווה כי לא יתרחשו אירועים שיפסיקו את גל המבקרים בישראל (ובעיקר אירועים ביטחוניים שמשפיעים מיד על ענף התיירות), נראה כי שנת 2018 תסתיים עם נתונים שמצביעים על גידול במספר המבקרים לעומת שנת 2017. ניתוח של מספר המבקרים חודש בחודשו מראה כי ביחס ל-2017 בכל חודש מאז תחילת 2018 נרשם גידול במספר המבקרים - בחודש מארס 2017 למשל נרשמה כניסת 304.8 אלף מבקרים, לעומת כניסת 416 אלף מבקרים בחודש מארס השנה.

עוד משקפים הנתונים שהתיירים לא מושפעים מעונת השיא בתיירות שמוגדרת לחודשי הקיץ והשנה לחודש ספטמבר בו חלו חגי תשרי: בחודשים יולי-ספטמבר 2018 נרשמו 310 אלף כניסות בממוצע לחודש - 316 אלף כניסות בחודש יולי ו-301 אלף כניסות בחודשים אוגוסט וספטמבר מספר המשקף 3.7 מיליון כניסות ברמה שנתית. בחודשים אפריל-יוני מספר כניסות התיירים היה גבוה יותר: 426 אלף תיירים נכנסו בחודש אפריל, 421 אלף נכנסו בחודש מאי, ו-329 אלף בחודש יוני. מספרים אלה משקפים 3.9 מיליון כניסות ברמה שנתית ומצביעים על כך שחודשי הקיץ היו חלשים במעט ביחס לחודשים שקדמו לקיץ.

מהיכן באו המבקרים?

מתוך כ-2.8 מיליון תיירים שהגיעו לישראל בין החודשים ינואר עד ספטמבר, כמעט 300 אלף מהם הגיעו ממדינות אסיה: 71.7 אלף תיירים הגיעו מסין - יעד שמשרד התיירות שם לו למטרה לחזק.

נזכיר כי החודש נחתה בישראל חברת תעופה סינית סצ'ואן איירליינס, שמצטרפת לחברה הסינית היינאן שכבר מפעילה טיסות ל-4 יעדים בסין. 31.1 אלף תיירים הגיעו מקוריאה, 45.5 אלף תיירים הגיעו מהודו, ו-12.6 אלף תיירים הגיעו מיפן. לפי רישומי הלמ"ס, מספר התיירים שהגיעו ממדינות אפריקה מנה 50.1 אלף תיירים. 1.6 מיליון תיירים הגיעו ממדינות אירופה: 112.7 אלף מתוכם מאוקראינה, 147.5 אלף תיירים הגיעו מבריטניה, כ-111 אלף תיירים הגיעו מפולין, 240 אלף תיירים הגיעו מרוסיה - מעט יותר מאשר מספר התיירים שהגיעו מצרפת שעמד על 234.7 אלף. מצפון אמריקה הגיעו מתחילת השנה 704.7 אלף תיירים - מתוכם כ-620 אלף מארה"ב, והשאר מקנדה וממקסיקו (22.8 אלף), זאת ועוד, ממדינות דרום אמריקה הגיעו 93.2 אלף תיירים, כ-39 אלף מתוכם מברזיל ו-26.3 אלף מארגנטינה. גם נציגות אוסטרלית הייתה: 28.2 אלף תיירים הגיעו מאוסטרליה, וכ-3,600 תיירים הגיעו מניו-זילנד.

נמשך הגידול בתנועת היוצאים לחו"ל

בתוך כך ממשיך הגידול בתנועת הישראלים היוצאים לחו"ל, כך לפי נתוני הלמ"ס: מתחילת השנה, כלומר בחודשים ינואר-ספטמבר 2018, נרשמו 6.8 מיליון יציאות לחו"ל של ישראלים - מספר זה משקף עלייה של 15% לעומת אותה התקופה המקבילה בשנה שעברה, במהלכה נרשמו 5.9 מיליון יציאות של נוסעים.

בחודש ספטמבר לבדו טסו 910 אלף ישראלים לחו"ל מתוך 977 אלף יציאות שנרשמו לחו"ל - 2% מתוכן של ישראלים שמתגוררים בחו"ל ושבו לארצם אחרי ביקור מולדת.

מעניין שמרבית הנוסעים לא טסו דווקא בחודשים המוגדרים כחודשי שיא, כלומר יולי, אוגוסט וספטמבר, במהלכם יצאו בממוצע 705 אלף ישראלים לחו"ל - מספר היוצאים בחודשים אפריל עד יוני עמד בממוצע על 709 אלף נוסעים בחודש. הסיבה לכך היא שבחודשי הקיץ רבים מהישראלים נופשים גם במלונות בישראל, ולראיה - באילת, למשל, שיעורי התפוסה בחודש אוגוסט היו גבוהים במיוחד.

גם סיני על המפה: בחודש ספטמבר לבדו יצאו כאמור 977 אלף נוסעים, דרך האוויר יצאה 883 אלף נוסעים, ודרך היבשה יצאו 86.2 אלף ישראלים: 61.5 אלף נוסעים יצאו למצרים בגבול טאבה, רוב-רובם לנופש בחצי האי סיני, ו-24.7 אלף יצאו לירדן, כשרבים מהם נפשו בעקבה. דרך הים יצאו 8,100 ישראלים בחודש ספטמבר.

מתוך 910 אלף הישראלים שיצאו לחו"ל בחודש ספטמבר השנה, היו גם מי שטסו פעמיים: 47 אלף טסו פעמיים (63% מהיוצאים פעמיים או יותר היו גברים). ככלל, אחוז יציאות הגברים בגילי העבודה 25-64 היה 55%, לעומת 52% בגילים הצעירים. 

עוד כתבות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל