נעילה אדומה בבורסת תל אביב על רקע נפילות האג"ח בעולם

שוק האג"ח המקומי נסחר תחת לחץ בצל עליית התשואות על האג"ח האמריקאיות • מניות הבנקים פועלים ומזרחי טפחות איבדו 1% ו-1.7% בהתאמה • דלק איבדה 3.3% לאחר זינוק של 4.4% אתמול • מניית לאומי ריכזה את המחזור הגבוה בשוק ברקע לאסיפת בעלי המניות השנתית שהתקיימה היום

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

היום האחרון בשבוע המסחר בבורסת תל אביב ננעל בירידות שערים. כך, כל המדדים המובילים, ביניהם ת"א-35  שירד היום ב-1% ות"א-125 , שננעל גם הוא באדום.

במדד ת"א-35 בלטו היום בירידות מניות אורמת , פתאל החזקות  ולייבפרסון  שירדו בכ-3.5%.

עוד בלטו בירידות מניות הבנקים פועלים  ומזרחי טפחות , וגם מניית קבוצת דלק  שצללה ב-3.3%.

בצידו החיובי של ת"א-35 בלטו מניות בנק לאומי  וטבע .

15:40

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בטריטוריה האדומה, וזאת בצל הסנטימנט השלילי מעבר לים.

בוול סטריט החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה שלילית, כשברקע תשואות האג"ח נסחרות ברמת שיא של 4 שנים.

עליית התשואות בשוק האמריקאי מגיעה לשוק האג"ח בתל אביב, כאשר האג"ח הממשלתיות הארוכות הצמודות נופלות בעד 0.86%. איגרות החוב הקצרות יורדות בתל אביב בעד 0.2%.

באג"ח הממשלתיות הלא-צמודות, האיגרות הארוכות יורדות בעד 0.93%, ואילו האג"ח הקצרות יורדות בעד 0.3%.

בעקבות הירידות באג"ח הממשלתיות נרשמות ירידות גם באג"ח הקונצרניות, הבאות לידי ביטוי במדדי התל בונד. מדד תל בונד 40 יורד ב-0.19% ותל בונד 20 יורד ב-0.27%.

לקראת הנפקת אג"ח שמקדמת חברת הנדל"ן המשפחתית נתנאל גרופ  עדכנה חברת הנדל"ן המשפחתית על עלייה של 17% בשווי של בניין המשרדים שלה בפארק תמר שברחובות ל-111 מיליון שקל.

מניית מזרחי טפחות  מאבדת 1.66%. ברקע: הבנק צפוי לגייס בקרוב אג"ח קוקו בהיקף של 300 מיליון שקל.

נזכיר כי שלב טרום הנעילה בשוק המניות בבורסה בתל אביב יוארך היום בשל העדכון החודשי של מדדי המניות. שלב הנעילה יתחיל בין השעות 16:55-16:54. שעת הנעילה ללא שינוי.

12:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל כעת בירידות של כ-1% במדדים המובילים ברקע לסנטימנט השלילי מעבר לים. בורסות אירופה נסחרות במגמה שלילית, שם מדד הדאקס הגרמני מאבד 0.4%, ובארה"ב החוזים העתידיים מאבדים בשעה זו עד 0.8%.

ברקע: התשואות על האג"ח של ממשלת ארה"ב נסחרות בשיא שלא נראה מאז שנת 2014.

נזכיר כי שלב טרום הנעילה בשוק המניות בבורסה בתל אביב יוארך היום בשל העדכון החודשי של מדדי המניות. שלב הנעילה יחל בין השעות 16:55-16:54. שעת הנעילה ללא שינוי.

בשעה זו כל מניות מדד ת"א 35  נסחרות תחת לחץ וצבועות באדום, מלבד סודהסטרים  ומניית אופקו הלת' . את הירידות מובילה מניית דלק  עם ירידה של 2.8%, וזאת לאחר שזינקה אתמול בתל אביב ב-4.4%.

נזכיר כי בסיכום חודש ספטמבר האחרון, מדד ת"א 35 איבד 1.4% בצל הירידות החדות שנרשמו במניות הפארמה הדואליות (בהובלת אופקו הלת'). בתוך כך, בספטמבר כולו, ולמרות החגים, נרשמה עלייה חדה במחזורי המסחר במניות (כולל תעודות סל) לכ-1.9 מיליארד שקל ביום. עם זאת, עיקר העלייה נרשמה על רקע העדכון החודשי של מדדי המניות.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב החל בירידות שערים, למרות הנעילה החיובית אמש. המדדים ת"א-35  ות"א-125  נסחרים במגמה שלילית.

גם מדדי הבנקים , הטכנולוגיה , נפט וגז  והביטוח  יורדים הבוקר. מדד ביומד הוא המדד היחיד שרושם עליות שערים נכון לשעה זו.   

מניית ביוליין  מזנקת הבוקר בכ-15% במסחר בתל אביב. המניה עולה בעקבות פער ארביטראז' גבוה שנפתח אמש, לאחר שהיא זינקה בנאסד"ק ב-17.5%. הזינוק אתמול בנאסד"ק, שגדל והלך עם התקדמות יום המסחר, הגיע לאחר הודעתה של ביוליין אתמול על חיזוק החזקתה במוצר לטיפול בסרטן.

המסחר במניית פרוטרום בבורסה בתל אביב הופסק אתמול, לאחר מיזוגה של החברה לתוך החברה האמריקאית IFF. הבוקר נודע כי סוגיית הבונוס לאורי יהודאי, מנהל העסקים הראשי של פרוטרום מגיעה לבית המשפט: פרופ' עומר דקל, בעל מניות בפרוטרום, הגיש לבית המשפט בקשה למתן צו לגילוי מסמכים הנוגעים לאופן אישור הבונוס.  דירקטוריון פרוטרום אישר השבוע מתן בונוס חד-פעמי בסך 20 מיליון דולר ליהודאי, שאינו עומד בקנה אחד עם מדיניות התגמול של החברה, בגין עסקת הרכישה של פרוטרום על-ידי IFF  בתמורה ל-7.1 מיליארד דולר.

מניית פז נפט יורדת הבוקר. השבוע התפטר יו"ר דירקטוריון חברת פז נפט, יצחק עזר. בעיתונות הכלכלית הוגדרה העזיבה כטלטלה בחברה, למרות שהאירוע כולו לא ישפיע כנראה ולו על אחד מבין כ-2,300 עובדי חברת פז. ההתפטרות של עזר מאפיינת את השינוי העמוק שחל בעולם העסקי הישראלי בעשור האחרון

במדד ת"א-נפט וגז  נרשמת כעת ירידה. בין החברות הנכללות במדד, חברת נובל אנרג'י חיסלה את יתרת ההחזקה שלה במניות תמר פטרוליום המחזיקה במאגר הגז "תמר". לפני שבוע מכרה נובל מניות תמר פטרוליום  בכ-340 מיליון שקל, והשבוע מכרה את יתרת ההחזקה בכ-260 מיליון שקל. בסך הכל מכרה החברה האמריקאית למשקיעים מוסדיים בישראל 43% ממניות תמר פטרוליום תמורת כ-600 מיליון שקל, במחיר של 15.50 שקל למניה. 

06:30

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל אתמול במגמה חיובית, כשמדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  רשמו עליות. המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת.

היום תיערך אסיפת בעלי המניות השנתית של בנק לאומי , במסגרתה ייערכו בחירות למינוי מספר דירקטורים בבנק לאומי. תוצאות האסיפה יקבעו את רשימת המועמדים הסופית לתפקיד יו"ר בנק לאומי במקום דוד ברודט, שיסיים בשנה הבאה קדנציה של 9 שנים בתפקיד.

קבוצת דלק  זינקה אתמול ב-4.4%, אופקו  זינקה בלמעלה מ-5%, מודיעין  עלתה בלמעלה מ-6.45%, ודלק רכב  עלתה ב-4.7%.

הדולר ירד ב-0.27% מול השקל, ושערו היציג נקבע על 3.64 שקלים. שערו היציג של האירו נקבע על 4.2076 שקלים.