פאלו אלטו רוכשת סטארט-אפ ב-173 מיליון דולר

אחרי רכישת Evident במארס האחרון חברת אבטחת המידע האמריקאית של ניר צוק הישראלי רוכשת את הסטארט-אפ RedLock תמורת 173 מיליון דולר • בכך מרחיבה את שירותי האבטחה לשירותי ענן לחברות

ניר צוק  / צילום: תמר מצפי
ניר צוק / צילום: תמר מצפי

חברת פאלו אלטו נטוורקס  סיכמה על רכישת הסטארט-אפ רדלוק (RedLock) הפועל בתחום אבטחת מידע במחשוב ענן תמורת 173 מיליון דולר. 

בפאלו אלטו מסבירים כי הרכישה תסייע להאיר את סיכוני האבטחה של שירותי הענן של חברות. בחברה צפויים לאחד את פעילותה של רדלוק יחד עם Evident שנרכשה בחודש מארס האחרון תמורת 300 מיליון דולר.

"הרכישה תאפשר לנו להציע את שירותי האבטחה המקיפה ביותר עבור סביבות מרובות ענן, כולל שירותי האינטרנט של אמזון, פלטפורמת Google Cloud ו-Microsoft Azure. הרכישה מחזקת באופן משמעותי את אסטרטגיית הענן שלנו בעתיד", אמר ניקש ארורה, יו"ר פאלו אלטו. 

סגירת העסקה צפויה להתרחש ברבעון המסתיים ב-30 לנובמבר השנה כאשר מייסדי רדלוק, ורון באדוור וגוראב קומר יצטרפו לפאלו אלטו. 

חברת פאלו אלטו נטוורק הוקמה ב-2005 על ידי חמישה יזמים, בהם הישראלי ניר צוק. צוק משמש כיום כמנהל הטכנולוגיה הראשי (CTO) של החברה. בתחילת דרכו היה צוק מהנדס ראשי וממפתח הטכנולוגיה של צ'ק פויינט ובהמשך הקים את OneSecure ולאחריה שימש CTO בחברת NetScreen. לפי נתוני Owler הכנסותיה השנתיות מגיעות ל-2.1 מיליארד דולר והיא מעסיקה 4,562 עובדים ומרכזה נמצא בסן פרנסיסקו.

פאלו אלטו מעסיקה כ-200 עובדים במרכז הפיתוח הישראלי שלה, שמשרדיו נמצאים במגדל אלון בתל אביב. המרכז מבוסס על שני סטארט-אפים מקומיים שנרכשו על ידה, סייברה ולייטסייבר.

עם זאת, בוול סטריט הסוחרים מקבלים באדישות את הדיווח כאשר המניה עולה 0.2% בלבד.

רדלוק בונה עוד נדבך בחומה של פאלו אלטו

פאלו אלטו מתקדמת בשנתיים האחרונות בקצב מואץ להרחבת שירותי אבטחת מיחשוב הענן שהיא מציעה, וזאת בעיקר באמצעות סדרת רכישות של חברות סייבר, ישראליות ברובן. רדלוק היא יוצאת דופן בכך שאינה חברה ישראלית, וגם בעובדה שמדובר בסטארט-אפ צעיר שהוקם ב-2015 וגייס עד כה סבב גיוס הון אחד של 12 מיליון דולר. מה שאומר בוננזה אמיתית עבור המשקיעים.

מה יש בטכנולוגיה של רדלוק, שמצדיק 173 מיליון דולר? רדלוק בונה עוד נדבך בחומה של פאלו אלטו, שנועדה להבטיח לחברות העוברות לשימוש במיחשוב ענן, שהמידע שלהם לא יפרץ ולא ייחשף. ספקיות שירותי מיחשוב הענן, ענקיות כמו אמזון, גוגל ומיקרוסופט, מבטיחות אחריות מלאה על הגנת התשתית של הענן. שום דבר, כך הן מבטיחות, לא יחדור דרך הרשת והשרתים שלהם. הבעיה שנותרת היא הגנת התכנים והאפליקציות של הלקוחות, שם הם אחראים למניעת מתקפות. התקנה גרועה או חוסר מודעות עשויים להפוך חברה לחשופה לחדירה מבלי שהיא מודעת לכך כלל. רדלוק תופסת פיקוד בדיוק בנקודה הזו: המערכת שלה, מבוססת תוכנה וממוקמת בענן, מתריעה בתוך שניות מרגע ההפעלה אם משהו לקוי במערכת של הלקוח.

בפאלו אלטו יצטרכו כעת לשלב את הטכנולוגיה של רדלוק עם המערכות שלהם, שיודעות לבצע תהליכים מורכבים של ניתוח והערכת סיכונים ואיומים על בסיס הנתונים שצוברת רדלוק , והחברות הקודמות שרכשה פאלו אלטו, ולהתריע על צורך בפעולות. כך ניתן לזהות שימוש טפילי בענן לכריית מטבעות דיגיטליים או סוגים אחרים של תעבורת רשת חשודה, התקפות DDoS ושרתי לקוח שנפגעו.

בשנה החולפת רכשה פאלו אלטו חברות הגנת סייבר בזו אחר זו. במרץ היא רכשה את Evident.io תמורת 300 מיליון דולר. באפריל ביצעה את הרכישה השלישית בישראל וקנתה את Secdo ב-100 מיליון דולר. במרץ 2017 רכשה את LightCiber הישראלית תמורת 105 מיליון דולר.

לפאלו אלטו יש מרכז הפיתוח בתל אביב, שעוסק באבטחת נקודות הקצה וניתוח התנהגותי של משתמשים. לאחרונה עברה למשרדים חדשים בתל אביב בהם כ-200 עובדים. מרכז הפיתוח מבוסס על החברות שרכשה פלו אלטו בישראל בעבר, שתחילתו ברכישת Cyvera ב-2014, שהעסיקה כ-100 עובדים.