סופית: הבחירות לוועד התעשייה האווירית ייערכו בשבוע הבא

רשות השיפוט בהסתדרות הכללית דחתה את הבקשה של המתמודד על ראשות ועד העובדים בתעשייה האווירית, מוטי פרץ, לקיים את הבחירות הכלליות לוועד בעוד כחודש • הרשות קבעה כי יש לדחות את הטענות, שכן דחיית הבחירות תוביל להוצאת כספיות גבוהות ללא הצדקה

יאיר כץ / צילום: יאיר כץ
יאיר כץ / צילום: יאיר כץ

רשות השיפוט בהסתדרות הכללית דחתה היום (ד') את הבקשה של המתמודד על ראשות ועד העובדים בתעשייה האווירית, מוטי פרץ לקיים את הבחירות הכלליות לוועד בחברה בעוד כחודש ולא בשבוע הבא, כמתוכנן.

פרץ מתמודד על תפקיד יו"ר ועד העובדים מול היו"ר המכהן, יאיר כץ, שנבחר לתפקיד במסגרת בחירות מיוחדות שהתקיימו בקרב עובדי החברה במאי האחרון. כץ הוא בנו של יו"ר הוועד הקודם של התע"א, כיום שר העבודה והרווחה, חיים כץ.

במסגרת ההליך שפרץ קיים בניסיון לדחות את הבחירות בחברה הוא דרש לערוך בדיקה מקיפה אודות אי סדרים לכאורה בבחירות הקודמות לראשות הוועד; למנות שופט בדימוס לתפקיד המפקח על הבחירות; לקבל פרוטוקולים מישיבות שהתקיימו בהסתדרות בנוגע למערכת הבחירות הקודמת ועוד. רשות השיפוט קבעה כי יש לדחות את הטענות, בין השאר בשל שיהוי חמור בהגשת הבקשה, שכן דחיית הבחירות כעת תוביל להוצאת כספיות גבוהות שאין להן הצדקה.

עוד קבעה הרשות כי היה מוטב שפרץ יצרף להליך זה מועמדים נוספים במירוץ לוועד העובדים בתע"א - דבר שלא עשה ולפיכך דין העתירה להידחות.

הבחירות מתחילת מאי, שבהן ניצח כץ הבן ברוב גדול התקיימו בעקבות פרישתו של יו"ר הוועד הקודם, אהוד נוף, לגמלאות. כץ ונוף היו בין העצורים בחשד למעורבות בפרשת החשדות לשחיתות בתע"א.

פרץ טוען כי מהלכיו של כץ, לקיים את הבחירות בימים הקרובים, נובעת מכך שהפרקליטות צפויה להתכנס בקרוב להחלטה אם להגיש נגד המעורבים בפרשה כתבי אישום. לטענת גורמים בסביבתו, ניצחון של כץ בבחירות אלה יוביל לכך שמעמדו בתפקיד היו"ר יהיה בלתי מעורער - גם בתרחיש שבו יוחלט על הגשת כתב אישום נגדו.

בבחירות הקרובות יתבקשו כ-15,000 עובדי תע"א לבחור בנוסף ליו"ר ועד קבוע גם את 64 חברי מועצת העובדים.