יו"ר חדשות 10: החברה בכאוס רגולטורי ובסכנת קריסה

נמשכים המאמצים לקעקע את עמדת הרשות השנייה, לפיה הליך המיזוג של רשת וערוץ 10 אינו חוקי • יו"ר חדשות 10, ד"ר זהר קדמון, פנתה במכתב חריף ליו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', בו היא מתריעה כי עצירת הליך המיזוג ע"י הרשות פגע אנושות בחברת החדשות

יו"ר דירקטוריון חדשות 10, ד"ר זהר קדמון / צילום רונן אקרמן
יו"ר דירקטוריון חדשות 10, ד"ר זהר קדמון / צילום רונן אקרמן

נמשכים המאמצים לקעקע את עמדת יו"ר הרשות השנייה, לפיה הליך בקשת המיזוג של רשת וערוץ 10 אינו חוקי: ל"גלובס" נודע כי יו"ר דירקטוריון חדשות 10, ד"ר זהר קדמון, פנתה במכתב חריף ליו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', בו היא מתריעה בפניה כי חברת החדשות נמצאת בכאוס רגולטורי ובסכנת קריסה מיידית.

"עצירתו של הליך המיזוג על-ידי מועצת הרשות השנייה פגע פגיעה אנושה בחדשות 10", טוענת קדמון במכתב. "החברה מצויה כיום תחת שיתוק רגולטורי ובמצב של חוסר וודאות קיצוני ביחס לעתידה. ברצוני להבהיר, ככל שהדברים אינם ברורים, כי חדשות 10 עומדת כיום על פי תהום, על כל המשתמע מכך, וכי אפשרות סגירתה קרובה וממשית".

נציין כי הדירקטוריון של ערוץ 10 כולל 40% נציגי ציבור. תפקיד היו"ר בו מחזיקה קדמון הוא של נציג ציבור, וזאת גם נקודת ההסתכלות שהיא אמורה להביא.

"אני פונה אליך בדחיפות לאור סכנת הקריסה של חדשות 10", כתבה קדמון לשמאלוב-ברקוביץ'. "כנציגת ציבור בדירקטוריון החברה וכיו"ר שלה וכן כאזרחית המכירה בנחיצותה של עיתונות תחרותית וחופשית, אני חרדה לגורל החברה. מחובתי לדאוג להמשך קיומה של חדשות 10 ולמניעת מצב שבו פועלת בשוק השידורים המסחריים חברת חדשות אחת בלבד".

נציין כי לצורך אישור המיזוג בין רשת וערוץ 10 נדרש אישור של מועצת הרשות השנייה, אך המועצה לא הגיע לכדי הצבעה, מאחר שחוות-הדעת שקבעה כי ההליך אינו עומדת בקנה אחד עם דרישות החוק, ייתרה את התהליך. עתה מנסה קדמון להחזיר את הכדור חזרה למגרש של המועצה.

אל מול עמדת היועמ"ש של הרשות השנייה, לפיה בקשת המיזוג אינה עולה בקנה אחד עם המנגנון הקבוע בחוק, קדמון מזכירה כי למועצת הרשות הוגשו חוות-דעת מטעם ערוץ 10 ורשת ומטעם ועד העובדים של חדשות 10, המבהירות כי המועצה רשאית לאשר את המיזוג ואת העברת מניות חדשות 10 במסגרתו.

קדמון מדגישה כי גם לפי דעתה המשפטית, למועצה יש סמכות לאשר את המיזוג, כיוון שקיים סעיף לחוק הרשות השנייה המסמיך את המועצה לאשר את העברת אמצעי השליטה בחדשות 10 מערוץ 10 לידי החברה הממוזגת ומייתר את הצורך בהליך מכרזי בקשר למכירת מניות החברה.

כאמור, קדמון מזהירה מפני הסכנה שבקריסת חדשות 10 וטוענת כי מצב הדברים מחייב דיון בהול במועצה בשאלת עתידה של חדשות 10. "הייעוץ המשפטי של הרשות השנייה צריך להרחיב את תשובותיו ולהתמודד עם השלכות הפרשנות המשפטית אותה הוא מציע על היצע החדשות לציבור. על המועצה להכריע בשאלת סמכותה בקשר למיזוג. אבקש את עדכונך הדחוף מהם הצעדים המיידיים שבכוונתך לנקוט על-מנת לוודא את המשך קיומה של חדשות 10. כמו כן, לאור חומרת המצב, אבקשך לכנס בדחיפות את מועצת הרשות השנייה ולזמן את נציגות הציבור שמיניתם להביא את עמדתן בפני המועצה".