הנקראות ביותר

קתאי פסיפיק מגדילה היצע הטיסות מישראל עם מטוס חדיש

הבוקר נחת בישראל מטוס האיירבוס A350-1000 של קתאי פסיפיק, המפעילה טיסות ישירות בקו ת"א-הונג-קונג ● עד לסוף נובמבר תפעיל קתאי פסיפיק טיסה יומית בקו ת"א-הונג-קונג, ולאחר מכן תדירות הטיסות תרד ל-6 טיסות שבועיות, אבל ייתכן שזה יקרה באופן זמני בלבד ● וכמה יעלה כרטיס?

ג'וני ביילי, מנהל סניף קתאי פסיפיק בישראל / צילום: יוסי אלוני
ג'וני ביילי, מנהל סניף קתאי פסיפיק בישראל / צילום: יוסי אלוני

לא רק אירופה: הגידול בתנועת הנוסעים הישראלים מחזק גם את פעילות חברות התעופה הזרות מאסיה. הבוקר (ד') נחת בישראל מטוס האיירבוס A350-1000, שנחשב לאחד מהחדישים בעולם.

המטוס של קתאי פסיפיק, חברת התעופה שבסיסה בהונג-קונג המפעילה טיסות ישירות בקו תל-אביב-הונג-קונג, נחת בתל-אביב, שנבחרה להיות היעד השני שאליו מטיסה החברה את המטוסים החדישים. היעד הנבחר הראשון הוא וושינגטון.

מבחינת ג'ונתן ביילי, מנהל סניף קתאי פסיפיק בישראל, מדובר בהבעת אמון חשובה מצד החברה, שרואה בשוק הישראלי בעל פוטנציאל עצום. ביילי סיפר ל"גלובס" כי החברה השיקה קווים גם מיעדים דוגמת מדריד וברצלונה, אולם מאז שנכנסה לפעילות בישראל לפני 18 חודשים, היא חווה את ההשקה המוצלחת ביותר שלה בכל השווקים הזרים לאור תפוסות גבוהות. "

באוגוסט שעבר טסנו עם מטוסים חצי ריקים, והשנה בקושי אפשר היה להשיג מקום בטיסה באוגוסט, בספטמבר וגם באוקטובר ונובמבר שהם חודשים חזקים מאוד", אומר ביילי. "זאת ועוד, בעבר שיעור הישראלים שטסו עם החברה עמד על 25%, וכיום אנחנו מדברים על 50% ישראלים בתמהיל הנוסעים שלנו".

עד לסוף נובמבר תפעיל קתאי פסיפיק טיסה יומית בקו תל-אביב-הונג-קונג, ולאחר מכן תדירות הטיסות תרד ל-6 טיסות שבועיות, אבל ייתכן שזה יקרה באופן זמני בלבד. ביילי מספר כי בשבועות הקרובים תתקבל החלטה האם להשאיר את הקו בתדירות של טיסה יומית. "אנחנו לוחצים שזה מה שיקרה, ויש לכך הצדקה".

קתאי פועלת באסיה, השוק שנחשב לצומח ביותר בענף התעופה העולמי, וביילי מזהה את הגידול הזה לא רק בתנועת הנוסעים ממדינות אסיה לטיולים ביעדים שונים בעולם כולל ישראל - אלא גם בתנועה של תיירים, עסקיים ותיירי פנאי למדינות אסיה. יתרה מכך, הוא מספר כי 70% מהטסים מישראל עם קתאי ממשיכים עמה בטיסות המשך בעיקר ליפן, "היעד הכי חם שלנו", לצד נוסעים שממשיכים ליעדים בסין, באוסטרליה ובניו-זילנד.

קתאי פסיפיק רכשה 20 מטוסי איירבוס A350-1000, שמונה מהם היא תקבל במהלך השנה, והשאר צפויים להיכנס לפעילות עד 2021. בנוסף לקו תל-אביב, המטוסים יפעלו גם בקווים ליעדים שונים בהם וושינגטון, מדריד, אמסטרדם, מנצ'סטר וציריך. צי המטוסים של קתאי מונה 146 מטוסים ו-85 מטוסים בהזמנה. הגיל הממוצע של המטוסים הוא 5 שנים, גיל שנחשב צעיר ומאפשר לחברה להציג יעילות בצריכת דלק.

לצד החוויה של טיסה במטוס המתקדם של איירבוס, הבשורה של קתאי היא בהגדלת מספר המושבים שלה בקו תל-אביב-הונג-קונג: מ-280 מושבים ל-334 מושבים - תוספת של כ-20% שמהווה 54 מושבים: מחלקת העסקים גדלה מ-38 מושבים ל-46 מושבים, מחלקת התיירים גדלה מ-218 מושבים ל-256 מושבים, ומחלקת הפרימיום אקונומי גדלה מ-28 מושבים ל-32 מושבים. המטוס הזה ישמש את החברה בקו מתל-אביב בכל טיסותיה עד לסוף השנה, והוא יחזור לפעילות במהלך פסח ובסוכות הבא.

ביילי מתייחס לגידול בביקוש לטיסות, כשהגדלת היצע המושבים תאפשר לחברה שלא להעלות את מחיריה. "הביקוש הגבוה לטיסות אמור לבוא לידי ביטוי במחירי הטיסה", אומר ביילי. "כעת נוכל להציע מחירים טובים לאור הגדלת היצע המושבים בטיסות".

האם קתאי הגישה בקשה לטוס מעל סעודיה ולקצר את טיסותיה, בדומה למסלול שמבצעת אייר אינדיה בטיסות מתל-אביב לדלהי?

"אנחנו לא הגשנו בקשה כזו. המסלול מעל סעודיה יחסוך לנו 1.30 שעות בטיסת ההלוך ורק חצי שעה בטיסת החזור. זה לא משהו שמשתלם לנו, משום שייתכן שנפסיד נוסעים שלא ירגישו בנוח לטוס מעל סעודיה. כרגע רק לאייר אינדיה יש אישור כזה, ופיליפינס איירליינס ממתינה לקבל גם. אנחנו נמשיך לעקוב ונראה האם שווה יהיה לנו לשקול להגיש בקשה כזו בהמשך".

המטוס החדיש כולל מסכי טלוויזיה מתקדמים, WiFi ומערכת של הפחתת רעשים חיצונים. אלא שלקתאי קמו עוד מתחרות בתקופה האחרונה. לצד אל-על המפעילה טיסות ישירות להונג-קונג, הגדילה היינאן את פעילותה עם הוספת עוד קווים, ולאחרונה נחתה בישראל גם סצ'ואן איירליינס. כיצד קתאי נערכת לתחרות הזו?

לדברי ביילי, "מצד אחד, התחרות טובה, במובן שהישראלים נחשפים לעוד יעדים מחוץ לאירופה ולארה"ב, והם לומדים להכיר את סין בפרט ואת אסיה בכלל. מצד שני, יש לקתאי את החוזקה שלה, שהיא בעיקר בטיסות ההמשך ליפן, לאוסטרליה ולניו-זילנד, מה שהמתחרות הסיניות שלנו פחות חזקות בו".

האם תמהיל הנוסעים של קתאי הם בעיקר נוסעים עסקיים?

"בשנה שעברה היו בעיקר נוסעים עסקיים, ולמלא את מחלקת התיירים היה עבורנו אתגר. השנה זה אחרת. מחלקת התיירים שלנו מלאה, ואנחנו למדים שכשהתייר הישראלי מרוצה ממשהו, הוא יודע להפיץ את השמועה מהר. לצד המוצר הטוב יש לנו גם מחירים תחרותיים", אומר ביילי, ומפרט כי טיסה להונג-קונג מתחילה במחיר של 800 דולר, טיסה ליפן עם עצירה בהונג-קונג תתחיל ב-1,100 דולר, וטיסה לאוסטרליה תתחיל בכ-1,400 דולר.

"הבעת האמון של השוק המקומי מאפשרת לנו להפעיל לחץ על החברה בהונג-קונג ולהשיג מחירים טובים יותר לנוסעים הישראלים ולבאים לישראל", מסכם ביילי.

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
לכתבה הקודמתמי היא חברת התעופה הדייקנית בעולם - והיכן ממוקמת אל-על?