התבטאות מצד פפסיקו שלחה את מניית טילריי לירידות של 16%

מנייתה של יצרנית הקנאביס הקנדית, שכבר חצתה את השווי של 300 דולר בעבר, רשמה אתמול במסחר ירידה בשיעור דו-ספרתי בצל התבטאות מעניינת • עם זאת, המניה משנה כיוון בחדות לקראת פתיחת המסחר

קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק

מנייתה של חברת הקנאביס טילריי הקנדית (TLRY) שנסחרת בנאסד"ק צנחה אמש (ג') בוול סטריט ביותר מ-16% בצל התבטאות מצד סמנכ"ל הכספים של ענקית המשקאות פפסיקו, יו ג'ונסון (Hugh Johnston), בעניין כוונות החברה לגבי השקעה בתחום הקנאביס.

ג'ונסון הכחיש כי בכוונת החברה להשקיע בשוק הקנאביס ושלח את המניה התנודתית של חברת הקנאביס הקנדית לרידה בשיעור דו-ספרתי. "הקושי שבהשקעה בתחום זה, במיוחד בארה"ב, כשמבחינה פדרלית הדברים הללו מחוץ לחוק, די מאתגר", אמר ג'ונסון במעמד פרסום הדוחות של פפסיקו. "אז אנו מסתכלים על הכול, אך בוודאות אין לנו בשלב זה תכניות לעשות משהו בעניין".

למרות ההתבטאות המעניינת מצד סמנכ"ל הכספים של פפסיקו, נראה כי התנודתיות במניית טילריי חוזרת. אחרי ישירה של 16% אתמול במסחר המניה נוסקת כעת ביותר מ-7% בשלב של 'טרום' הפתיחה בניו-יורק. נזכיר כי לפני שלושה חודשים השלימה החברה הקנדית הנפקה בוול סטריט כשגייסה 153 מיליון דולר לפי שווי של כ-1.4 מיליארד דולר. מאז המריאה המניה בשיעור תלת ספרתי ובשיאה רשמה שווי הגבוה פי 3 מההנפקה.

בתוך כך, פפסיקו דיווחה אתמול (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי והכתה את התחזיות. עם זאת, העלייה במחירי ההובלה והאלומיניום העיבו על תוצאותיה של פפסיקו.