סבב גיוס נוסף בסך 18 מ' ד' לחברת אבטחת המידע הייסולייט

הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה לסך של 23 מיליון דולר • הייסולייט מפתחת פתרון להגנה על תחנות קצה בארגונים, שנועד לספק אבטחה מבלי לפגוע בפרודוקטיביות המשתמשים

מייסדי הייסולייט - טל זמיר ודן דינר / סיון פרג'
מייסדי הייסולייט - טל זמיר ודן דינר / סיון פרג'

פחות משנה עברה מאז גייסה חברת אבטחת המידע הייסולייט (Hysolate) את ההשקעה הראשונה שלה. היום (ד'), החברה מודיעה על סבב גיוס נוסף בגובה 18 מיליון דולר. את הסבב הובילו Bessemer Venture Partners ו-Innovation Endeavors, שהשקיעה בחברה גם בסבב הקודם. בסבב השתתפה גם קרן NGP Capital. הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה לסך של 36 מיליון דולר. בעקבות ההשקעה, עמית קרפ, שותף ב-Bessemer Ventures, והרפינדר סינג, שותף ב-Innovation Endeavors, הצטרפו לדירקטוריון החברה.

הייסולייט מפתחת פתרון להגנה על תחנות קצה בארגונים, שנועד לספק אבטחה מבלי לפגוע בפרודוקטיביות המשתמשים. הטכנולוגיה של הייסולייט מבוססת על עברם הבטחוני של מייסדיה ושל Team8, המגיעים מהמערכת הצבאית ויחידות מודיעין עילית דוגמת 8200. ביחידות אלה נהוג להגן על תחנות הקצה על ידי פיצול ש סביבת העבודה לשני מחשבים פיזיים נפרדים - פתרון שאינו בר ביצוע בארגונים אזרחיים.

במקום תת לכל עובד שני מחשבים, הייסולייט נוקטת בגישה של וירטואליזציה: הפלטפורמה שפיתחה יושבת מתחת למערכת ההפעלה, ומפצלת את סביבת העבודה הארגונית לשתי סביבות וירטואליות, לסביבה הארגונית הסגורה, ולסביבה הפתוחה. כך היא מבודדת את הנכסים הרגישים בארגון משאר סביבות העבודה היומיומיות, המחוברות לאינטרנט. בחברה מסבירים כי הפיצול מתרחש מאחורי הקלעים, והמשתמש לא אמור להרגיש בו כלל.

לדברי טל זמיר, מנכ"ל החברה ומייסד משותף, כספי הגיוס ישמשו להרחבת פעילות המכירות של החברה בארה"ב, והם מתכוונים לגייס עוד כעשרה עובדים למשרדי החברה בניו יורק. בנוסף, החברה צפויה לגייס מספר דומה של עובדים למרכז הפיתוח שלה במתחם Team8 בתל אביב, לצורך המשך פיתוח הפלטפורמה שלה, והפיכתה ל"האב של שירותים", לדברי זמיר.

"אנחנו מפתחים מוצר שהוא הרבה מעבר לאבטחת מידע", אומר זמיר. "אנחנו יושבים מתחת למערכת ההפעלה, ולא מעליה, והמיקום הזה מאפשר לנו להוסיף עוד הרבה פיצ'רים מעולם הפרודוקטיביות, ולהפוך לחלק מפרויקט של טרנספורמציה דיגיטלית בארגון". הוא מוסיף כי "מוצר האבטחה כבר מוגמר, ואנחנו ממשיכים לפתח פיצ'ירים שהלקוחות שלנו רוצים".

דוגמה לפיצ'ר שנמצא בפיתוח הוא אפשרות מאובטחת להתחברות מרחוק לרשת הארגונית, על גבי רשת ויפי לא מאובטחת. לצורך כך, מתבצעת הצפנה של התעבורה מהסביבה הארגונית על גבי VPN. "אנחנו משתלבים עם VPN של סיסקו", אומר זמיר, "וזה חשוב, כי בנינו את הפלטפורמה כך שאפשר לעשות לה אינטגרציות עם שירותים חיצוניים, וזה מאפשר לפלטפורמה להפוך להאב של שירותים".

זמיר מסביר את העובדה כי החברה בחרה לגייס סבב נוסף עוד בטרם חלפה שנה מאז הסבב הקודם, בכך שהמוצר זכה לביקוש גבוה במיוחד מאז הושק בינואר השנה. זמיר הקים את החברה יחד עם דן דינר כחלק מקבוצת הסייבר Team8, פלטפורמת השקעה שמקימה ומפתחת חברות סייבר. הקבוצה הובילה את סבב ההשקעה הקודם בחברה לצד Innovation Endeavors.

סיבה נוספת לפרק הזמן הקצר בין הגיוסים, לדברי זמיר, הוא ניצול של מומנטום שהוא מזהה בשוק אבטחת המידע: "יש עכשיו הזדמנות בשוק בעקבות התגברות של מתקפות הסייבר בעיקר על מחשבים אישיים. זה דבר שמעסיק כל מנהל אבטחת מידע בעולם, ואנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות כדי להיכנס מהר לתוך השוק הזה".

תעודת זהות:

הקמה: 2016

מייסדים: טל זמיר ודן דינר

החברה מעסיקה 35 עובדים, 25 ממשרדיה בתל אביב והיתר בניו יורק.

גיוסי הון: 23 מיליון דולר בשני סבבים

משקיעות: Team8, Bessemer Venture Partners, Innovation Endeavors ו- NGP Capital.