פפסיקו עקפה את התחזיות, גם בהכנסות וגם ברווח הרבעוני

למרות העלייה במחירי ההובלה, ענקית המשקאות מצליחה להכות את התחזיות לרבעון השלישי • מנגד, החברה הנמיכה במעט את תחזית הרווח לשנה כולה • באוגוסט האחרון הודיעה פפסיקו על רכישת סודהסטרים הישראלית

 מנכ"לית פפסיקו, אינדרה נויי. מסיימת את תפקידה אחרי 12 שנים / צילום: רויטרס
מנכ"לית פפסיקו, אינדרה נויי. מסיימת את תפקידה אחרי 12 שנים / צילום: רויטרס

חברת המשקאות פפסיקו  דיווחה אתמול (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי והכתה את התחזיות ברקע לצמיחה בשוקי אסיה, וזאת למרות העלייה במחירי ההובלה והאלומיניום.

בשורה התחתונה, פפסיקו דיווחה על רווח של 1.59 דולרים למניה, מעט מעל תחזיות האנליסטים של של רויטרס לרווח של 1.57 דולר למניה. בשורה העליונה, ההכנסות עלו ב-1.5% והסתכמו ב-16.49 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 16.37 מיליארד דולר. הכנסות מכירת המשקאות באמריקה הצפונית העפילו ב-2% - העלייה הרבעונית הראשונה מאז הרבעון הפיסקלי השני ב-2017.

בתוך כך, החברה העריכה כי הצמיחה האורגנית בשנת הכספים 2018 תואץ ל-3%, לעומת הצפי הקודם לצמיחה של 2.3%. עם זאת, הצמיחה הצפויה אינה כוללת את השפעת הרכישות ותנודות המטבע. אלה הביאו את ענקית המשקאות להנמיך במעט את התחזית להמשך לפיה הרווח למניה יסתכם ב-5.65 דולר לשנה כולה, וזאת לעומת התחזית הקודמת לרווח של 5.7 דולר למניה. 

ברקע לעליית מחירי ההובלה, פפסיקו צפויה להעלות השבוע ב-4%-5% את מחירי המותג פריטו-ליי במארזים אישיים. פעילות החטיפים של החברה באמריקה הצפונית מבצעת בעצמה את מרבית ההובלות, אך המחסור הגובר בעובדים בשוק העבודה מאלץ את החברה להעלות את שכר העובדים הנדרשים.

בתוך כך, פפסיקו מעריכה כי מכירות מותג המים המינרליים התוססים בטעמים שונים, Bubbly, יעלו השנה על 100 מיליון דולר. מכירות מותגי הליבה, כגון פפסי קולה, מאונטיין דיו וגטורייד, נחלשו לאחר שהחברה העבירה נתח גדול מדי מתקציב הפרסום ומשטח המדף למותגים חדשים בשנה שעברה. מוקדם יותר השנה הגבירה החברה את הפרסום ואת התמיכה השיווקית במותגי ליבה אלה. הוצאות אלה השתלמו, לדברי ג'ונסון. ברבעון האחרון גדלו מכירות פפסי, מאונטיין דיו, גטורייד וקפה סטארבקס מוכן לשתייה, לדברי ג'ונסון. בסך-הכול גדלו הוצאות הפרסום והשיווק ב-6% ברבעון הפיסקלי שהסתיים ב-8 בספטמבר.

מנכ"לית פפסיקו, אינדרה נויי, שעומדת בראש החברה זה 12 שנים, תפרוש מתפקידה היום (ד'). בתקופת כהונתה צמחה הכנסתה השנתית של פפסיקו ב-81% ל-63.5 מיליארד דולר ב-2017. רמון לגוארטה, מוותיקי פפסיקו, שקודם אשתקד לתפקיד הנשיא, יחליף את נויי בתפקיד המנכ"ל.

נזכיר כי באוגוסט האחרון הודיעה ענקית המשקאות על רכישת יצרנית מכשירי ההגזה הביתיים סודהסטרים הישראלית תמורת 3.2 מיליארד דולר. פפסיקו מצפה להשלים את הרכישה עד ינואר 2019, בכפוף לאישור בעלי המניות של סודהסטרים וקבלת אישורים רגולטוריים.