שליש סנאט ורבע בית הנבחרים לטראמפ: השב סיוע לפלסטינים

כתבו לנשיא ארה"ב: "אנו מודאגים מהניסיון לאלץ את הרשות הפלסטינית לשבת סביב שולחן המו"מ באמצעות מניעת סיוע הומניטרי מנשים וילדים; הקיצוצים שאתה מקדם רק יחלישו את הכוחות בחברה הפלסטינית שמבקשים לקדם פתרון של שלום, ויחזקו את החמאס וגורמים קיצוניים נוספים"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

כשליש מן הסנאט וכרבע מבית הנבחרים בארה"ב פנו בבקשה משותפת לנשיא דונלד טראמפ ולמזכיר ההגנה מייק פומפיאו כדי שיחזירו את הסיוע לרשות הפלסטינית, בתי החולים הפלסטינים במזרח ירושלים ולארגונים העוסקים בקידום ההיכרות בין ישראלים לפלסטינים.

"אנחנו מודאגים מאוד מהניסיון לאלץ את הרשות הפלסטינית לשבת סביב שולחן המשא-ומתן באמצעות מניעת סיוע הומניטרי מנשים וילדים", נכתב במכתב. "הקיצוצים שאתה מקדם רק יחלישו את הכוחות בחברה הפלסטינית שמבקשים לקדם פתרון של שלום, ויחזקו את החמאס וגורמים קיצוניים נוספים".

בין החתומים על המכתב: הסנאטורית הבכירה מקרב הדמוקרטים, דיאן פינסטיין מקליפורניה, ושלושה מהשמות הבולטים ביחס למועמדות הדמוקרטים לנשיאות, ברני סנדרס מוורמונט, קורי בוקר מניו-ג'רזי וקמלה האריס מקליפורניה.

בבית הנבחרים ציינו 112 הצירים כי "הסיוע לתוכניות לקידום החיים המשותפים, בהן משתתפים אלפי פלסטינים וישראלים, תורם להתנגדות לאלימות ולבניית דור חדש של מנהיגות מתונה שתוכל לקדם את התהליך המדיני. הפסקת הסיוע לאותן תוכניות פוגע בגורמים המתונים שוחרי השלום, אותם עלינו לחזק".

את שליחת המכתבים תיאם ארגון JStreet, אשר התייחס גם לקיצוץ התרומות לאונר"א כאקט פוגעני כלפי הפלסטינים: "באמצעות החמרת המצב ההומניטרי בעזה, מקדמים הקיצוצים בסיוע את חוסר היציבות ומעצימים את האיום הביטחוני על ישראל. ממשל טראמפ ממשיך באמצעות קידום מדיניות זהה לזו של הימין הקיצוני בישראל, לפגוע בסיכויים למימושו של פתרון שתי המדינות".