הפריצה לפייסבוק: "אין עדות שמשתמשי יישומים אחרים נפגעו"

הפריצה לרשת החברתית עלולה להשפיע על 50 מיליון חשבונות פייסבוק לפחות • שימוש בפרצה כדי להשתלט על אפליקציות צד שלישי, ובהן אינסטגרם, טינדר, Airbnb ורבות אחרות, היא תרחיש שהופך את האירוע הזה לחמור הרבה יותר

פייסבוק/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
פייסבוק/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

פייסבוק הודיעה הלילה (ד') כי לפי שעה לא מצאה עדות לכך שבפריצה הגדולה לרשת החברתית, שבה הודתה בשבוע שעבר, נפגעו משתמשי אפליקציות נוספות שהתחברו אליהן באמצעות חשבונם בפייסבוק. לדברי מנהל האבטחה של החברה, גיא רוזן, שפרסם הלילה פוסט בנושא, הדבר עולה מחקירת הרישומים (logs) של אפליקציות צד שלישי במערכת פייסבוק.

הפריצה לרשת החברתית עלולה להשפיע על 50 מיליון חשבונות פייסבוק, לכל הפחות. שימוש בפרצה כדי להשתלט על אפליקציות צד שלישי, ובהן אינסטגרם, טינדר, Airbnb ורבות אחרות, היא תרחיש שהופך את האירוע הזה - החמור גם כך - לחמור הרבה יותר.

פייסבוק הודתה שהדבר אפשרי, אך כעת משחררת צפירת הרגעה. עם זאת, בחברה לא מסרו פרטים נוספים על השלכות המתקפה, שאפשרה להאקר או להאקרים להשתלט על חשבונות משתמשים ולנהוג בהם כאילו היו שלהם. בחברה ציינו כי יעדכנו כאשר יקבלו לידיהם פרטים נוספים.

בפייסבוק אומרים עוד כי משתמשי אפליקציות שמפתחיהן נעזרו בערכת הפיתוח (SDK) הרשמית של החברה נותקו אוטומטית גם מהן, כפי שנותקו מהרשת החברתית. לטובת שאר המפתחים ומשתמשיהם, החברה הודיעה כי תבנה כלי שיאפשר לנתקם.