המתחרות בלחץ: אמזון תעלה את שכר המינימום של עובדיה

ענקית הסחר האלקטרוני הודיעה היום על העלאת שכר המינימום השעתי לכל עובדיה בארה"ב החל מהחודש הבא • היו"ר ג'ף בזוס: "אנו מתרגשים מהשינוי הזה ומעודדים את המתחרים שלנו ומעסיקים גדולים אחרים להצטרף אלינו"

יו"ר אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס
יו"ר אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס

חברת הסחר האלקטרוני אמזון הודיעה היום (ג') כי תעלה את שכר המינימום של כל עובדיה בארה"ב ל-15 דולר החל מהחודש הבא.

משכר המינימום החדש בחברה ייהנו מעל רבע מיליון עובדי אמזון, כולל עובדים במשרה חלקית ועובדים זמניים, ועוד כ-100,000 עובדים עונתיים, כך על-פי החברה. חלק מהעובדים, אשר כבר מרוויחים 15 דולר לשעה, יקבלו העלאה נוספת בשכרם.

באמזון נאמר כי השפעת השכר הגבוה יותר תשתקף בדוחות הרבעוניים שלה. מניות אמזון  נסחרות היום בירידות שערים קלות.

אמזון והיו"ר שלה, ג'ף בזוס, חטפו אש בעבר על ענייני שכר. בחודש שעבר, הסנטור ברני סנדרס ניסה להעביר את "חוק בזוס" על-מנת להטיל מסים על חברות גדולות - כך שכל דולר שמרוויחים עובדים של החברה בשכר נמוך, יגולם על-ידי החברה בתלושי מזון או בהטבות ביטוח בריאות ממשלתי.

"אני רוצה לתת קרדיט היכן שקרדיט ראוי", אמר היום הסנטור סנדרס בתגובה להודעת אמזון. "מה שמר בזוס עשה חשוב לא רק למאות אלפי עובדי אמזון, אלא יכול להיות גם יריית פתיחה שתישמע בכל העולם".

מאמזון נמסר גם כי החברה תתחיל לדחוף לקראת העלאת שכר המינימום הפדרלי בארה"ב.

השכר ההתחלתי באמזון משתנה לפי מיקום - 10 דולר לשעה לעובד מחסן באוסטין, טקסס, לדוגמה, ואילו 13.50 דולר לשעה לאותו עובד ברובינסוויל, ניו-ג'רזי. בשנת 2017 המשכורת החציונית באמזון הייתה כ-28,500 דולר, כך לפי דיווחי החברה. בזוס הרוויח בשנה שעברה 1.7 מיליון דולר.

אמזון גם תעלה את משכורות המינימום של עובדיה הבריטים ל-10.5 פאונד לשעה לעובדים בלונדון ול-9.5 פאונד לשעה בשאר המדינה.

"הקשבנו למבקרים שלנו, חשבנו חזק לגבי מה שרצינו לעשות והחלטנו שאנחנו רוצים להוביל", אמר בזוס בתגובה לעיתונות. "אנחנו מתרגשים מהשינוי הזה ומעודדים את המתחרים שלנו ומעסיקים גדולים אחרים להצטרף אלינו".

יריבתה של אמזון, טרגט, הודיעה לאחרונה כי תעלה את שכר המינימום השעתי ל-15 דולר עד לשנת 2020. וולמארט הודיעה על תוכניות להעלאת שכר המינימום ברשת ל-11 דולר בינואר הקרוב.

הודעת אמזון מגיעה בדיוק לפני תקופת ההעסקה של החגים הנוצריים. בשנה שעברה ענקית הסחר מסרה כי תעסיק 120,000 עובדים זמניים לתקופת החגים.