שבבים של תקווה: שיפור באשראי של AMD מכניס אותה לתיק

השקעה באפיק החוב הספקולטיבי באמצעות החזקה ישירה באג"ח עשויה להיטיב עם תשואת תיק ההשקעות • דוגמה לאג"ח ספציפית כזו היא של יצרנית המעבדים AMD, שהשיפור בפרופיל האשראי שלה יכול לסייע לה להציג ביצועי יתר על פני המדד הרחב

המעבדים של AMD מתחרים ישירות באלה של אינטל  / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
המעבדים של AMD מתחרים ישירות באלה של אינטל / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

תוואי הריבית העולה בארה"ב והחששות מפני הסלמה במלחמת סחר הופכים את סביבת המאקרו העולמית למורכבת יותר ויותר. בשוק איגרות החוב הספקולטיבי (High Yield), כשצריכים לייצר תשואה גבוהה ויציבה לאורך זמן, זה בהחלט אתגר לא פשוט עבור משקיעים רבים.

תשואת אפיק החוב הספקולטיבי של ארה"ב השנה עשויה לאכזב, אולם השקעה בו באמצעות החזקה ישירה באג"ח ובחירה סלקטיבית יכולה להיות בעלת משמעות קריטית מתמיד, ועשויה להיטיב עם תשואת תיק ההשקעות. כך למשל, איגרות החוב של מפתחת השבבים Advanced Micro Devices (סימול: AMD) צפויות לדעתנו להציג ביצועי יתר על פני המדד הרחב, לאור השיפור בפרופיל האשראי של החברה.

חברת AMD היא ספקית מובילה של מעבדים מתקדמים בשוקי המחשוב, התקשורת והמוצרים האלקטרוניים. מניית החברה זינקה מעל 100% בשלושת החודשים האחרונים, והשלימה עלייה של כ-190% מתחילת השנה. מה מניע את העלייה במחיר המניה, והאם השיפור בפרופיל האשראי צפוי להימשך גם בעתיד? ראשית, ענף השבבים מוכיח בעשורים האחרונים כי הוא ענף תנודתי ובעל מחזוריות גבוהה, כך שההשקעה בו דורשת מיומנות גבוהה מצד המשקיעים.

בשנת 2015 הציגה AMD ירידה במחזור הפעילות, עם ירידה חדה מעל 20% במכירות בכל רבעון. אלא שמגמה זו השתנתה מאז המחצית השנייה של 2016, וכעת רושמת החברה שמונה רבעונים ברצף של צמיחה דו-ספרתית בהכנסות. יתרה מכך, בשנה האחרונה נרשמה האצה בקצב הגידול במכירות, ושיעור הצמיחה הגיע ל-31%, 39% ו-53% בכל אחד משלושת הרבעונים האחרונים בהתאמה.

AMD הצליחה בתקופה קצרה יחסית לקחת מאינטל (סימול: INTC), המתחרה היחידה בתחום המעבדים הביתיים, נתח שוק משמעותי באמצעות השקת מוצרים חדשים. על פי הערכות חברת המחקר Mercury Research, נתח השוק של AMD עלה באותה תקופה מ-8% לכ-12%.

הגורמים העיקריים לגידול בהכנסות

כמעט כל השיפור הגיע מסגמנט המחשוב, לאור מצב טוב מהצפוי בשוק ה-PC (שאינו חווה צמיחה). למעשה, אחד הגורמים העיקריים לגידול בהכנסות הוא הכרזת החברה על סדרת מעבדי Ryzen, המיועדים למחשבים ניידים, ושנועדו להתחרות ישירות בסדרת מעבדי Core i של אינטל. נוסף על כך, AMD נהנית גם מהביקושים החזקים לכרטיסים גרפיים בשוק הגיימינג, ושאיפת החברה להתרחב לא רק לתחום הצרכני, אלא גם לתחום הענן, שללא ספק מוביל את הצמיחה בתעשייה.

להכנסות מתחום הבלוקצ'יין (Blockchain) גם כן הייתה תרומה משמעותית לביצועים המרשימים של AMD, אולם כעת קיים חשש בשוק שהביקושים לשבבים עלולים להיחלש משמעותית. עם זאת, יש לציין כי AMD אינה תלויה בתחום הבלוקצ'יין, וסגמנט זה היווה כ-6% בלבד מתמהיל המכירות ברבעון השני.

במקביל לשיפור העצום בהכנסות, רשמה AMD רווח תפעולי חיובי בשלושה מתוך ארבעת הרבעונים האחרונים. שינוי משמעותי בתמהיל המכירות - לטובת מעבדים למחשבים ניידים, למחשוב ענן ולכרטיסים גרפיים - הוביל גם לשיפור בשולי הרווח הגולמי, לרמה של 37.1%. כתוצאה מכך, אנליסטים צופים כעת EBITDA של 730 מיליון דולר בשנת 2018, מה שמסמן את הרמה הגבוהה ביותר מאז 2011.

למרות הביצועים המרשימים בשורת ההכנסות והרווח, תזרים המזומנים החופשי (FCF) היה שלילי בארבעה מתוך ששת הרבעונים האחרונים. ואולם, אנו מעריכים כי ה-FCF יהיה חיובי וחזק במהלך שני הרבעונים הבאים, ובכך יאפשר לתזרים השנתי להגיע לכ-350 מיליון דולר.

מבחינת המאזן, במהלך השנים האחרונות הורידה AMD את היקף התחייבויותיה בצורה צנועה, ובמקביל גדל ה-EBITDA בצורה ניכרת. לפיכך, יחס המינוף של החברה ירד לרמה 2.3 בסוף הרבעון השני, ולרשותה עמדו גם מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כמיליארד דולר.

לחברת AMD איגרת חוב דולרית הנושאת קופון גבוה יחסית של 7.5%, עם תאריך פירעון בשנת 2022. מחירה הנוכחי משקף תשואה שנתית לפדיון של 4.1% (או תשואה שוטפת של כ-6.7%), פרמיה משמעותית בהשוואה למדד האג"ח הספקולטיבי הרחב.

למרות זאת, אנו מרגישים בנוח עם הכיוון שאליו צועדת AMD, ולכן אנו מאמינים כי העלאת תחזית ההכנסות, השיפור ברווחיות, הצפי לתזרים מזומנים חיובי והמינוף הנמוך - כל אלה מגלמים אפסייד נוסף באיגרת, ועל כן השקעה בה עשויה להיטיב עם תשואת תיק ההשקעות. 

■ הכותבים הם המנכ"ל המשותף בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל ואנליסט החוב בבנק ההשקעות. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם