מחליף לזאב קלימי: צביקה שווימר מונה למנכ"ל אלקטרה צריכה

כחודשיים לאחר שחברת אלקטרה צריכה דיווחה על סיום תפקידו של המנכ"ל זאב קלימי, מודיעה היום החברה על מינוי מנכ"ל חדש – צביקה שווימר, שפרש לאחרונה מתפקידו כמנכ"ל דלתא ישראל

כחודשיים לאחר שחברת אלקטרה צריכה דיווחה על סיום תפקידו של המנכ"ל זאב קלימי, מודיעה היום (ג') החברה על מינוי מנכ"ל חדש - צביקה שווימר. החילוף הזה מתרחש על רקע החשדות נגד קלימי לשימוש במידע פנים המתייחסים למידע שקיבל מבכיר אסם.

מהדיווח של החברה לבורסה עולה כי תנאי העסקתו של שווימר כפי שאושרו בוועדת התגמול על ידי דירקטוריון, כוללים גם הענקת אופציות בחברה, והם ידווחו בימים הקרובים, לקראת הבאתם לאישור באסיפה הכללית. 

שווימר, 40, פרש לאחרונה מתפקידו כמנכ"ל דלתא ישראל לאחר כ-7 שנים בחברה, והיה צפוי להתמנות למנכ"ל רשת האופנה אורבניקה מקבוצת קסטרו. הוא הגיע לדלתא לאחר שצמח בקבוצת פוקס, כשבעברו ניהל את רשת פוקס בישראל ובהמשך גם את רשת ללין ובסך-הכול שימש בתפקידים שונים בקבוצה קרוב לעשור. שווימר הוביל מהלכים משמעותיים כמו רכישת רשת FIX, השתלטות על מותג פומה בישראל, הקמת אתר סחר מקוון ופיתוח תחום הסיטונאות.

מניית אלקטרה צריכה  סובלת כבר תקופה לא קצרה מחולשה, ותוך שנה היא איבדה יותר מ-40% מערכה ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-900 מיליון שקל. 

כאמור, המינוי הזה מתרחש כחודשיים אחרי עזיבתו המפתיעה של קלימי, וככל הידוע ברקע לסיום תפקידו עומד הליך משפטי אליו הוא צפוי להיכנס, לאחר שהפרקליטות שלחה לו הזמנה לשימוע לפני הגשת כתב אישום, כשהחשדות נגדו נוגעים לשימוש במידע פנים. ככל הידוע, המידע נגע, בין היתר, לעסקת המיזוג בין נסטלה לאסם. עם פרסום החלטתו של קלימי לפרוש, מקורבים אליו טענו כי אין כל קשר בין סיום תפקידו לבין החלטת הפרקליטות.

חברת אלקטרה צריכה סיכמה את הרבעון השני של השנה במגמה שלילית מובהקת, עם שחיקה ניכרת בכל הפרמטרים המרכזיים והפסד כבד של 22 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום מחצית השנה הראשונה הכנסותיה של אמ"צ שמרו על יציבות ברמה של 1.35 מיליארד שקל, אולם הרווח התפעולי נפגע בצורה ניכרת, ובשורה התחתונה היא הציגה הפסד של 10 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 135 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017, שחלק גדול ממנו נרשם אז ממכירת רשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס אוטו דיפו לידי קרן קדמה.

קלימי הגיע לאמ"צ בשנת 2014, אז נדרש להתמודד עם תקופה עסקית שלילית שבאה לידי ביטוי בהפסד שנתי של 66 מיליון שקל שהציגה החברה בסיכומה של אותה שנה. תחת ניהולו שינתה החברה כיוון, ותוצאותיה רשמו שיפור משמעותי. ההפסד הנוכחי, שהגיע על רקע הרעה רוחבית בתוצאות פעילויותיה, נרשם לאחר תקופה ארוכה של תוצאות במגמה חיובית.

במסגרת תפקידו צבר קלימי תגמולים בהיקף כולל של כ-20 מיליון שקל תוך 4 שנים (2014-2017), בשכר, מענקים ותגמול מנייתי, עם שכר בסיס חודשי של 110 אלף שקל, צמוד למדד, וסיום העסקתו מבטיח לו 6 משכורות כמענק הסתגלות.