אקזיטים | פודקאסט

כיצד בונים סטארט-אפ שמגיע לעשרות מיליוני משתמשים?

סדרת מוצר, פרק 2: אורי הרמתי, Life on Air • לא מספיק אנשים מכירים את אורי הרמתי, שהצטרף לצוות של חברת Life on Air בתחילת דרכה והוביל את הפיתוח של מוצריה השונים: Yevvo, Air, Meerkat ולבסוף House Party • לאחר שהחברה גייסה כ-70 מיליון דולר, וכמה ממוצריה הביאו עשרות מיליוני משתמשים, החליט הרמתי לעזוב – ולהקים סטארט-אפ שמוכר תוכנה לארגונים

לא מספיק אנשים מכירים את אורי הרמתי, שהצטרף לצוות של חברת Life on Air בתחילת דרכה והוביל את עבודת המוצר בחברה עד לא מזמן. למעשה, הרמתי היה אחראי למספר מוצרים שהשיקה החברה, אשר הוקמה ב-2013: אפליקציית Yevvo, לווידאו לייב מבוסס מקום; לאחר מכן, עשו היזמים פיבוט והציגו את Air, לשיחות לייב בין חברים; בהמשך הגיעה החברה לכותרות עם אפליקציית Meerkat, לשידורי לייב וידאו בטוויטר; לבסוף הקימה והשיקה את האוס פארטי, אפליקציית שיחות וידאו קבוצתיות.

במצטבר, גייסה חברת Life on Air על מוצריה השונים כ-70 מיליון דולר, וכמעט כל אחד מהמוצרים השונים היוו בזמנם סנסציה, זכו להמון הורדות, משתמשים וחשיפה, עד שגוועו - ומיד לאחר מכן, הרמתי והצוות מיהרו והשיקו מוצר נוסף, ושיחזרו כמעט כל פעם מחדש את ההצלחה. כיום, לפי פרסומים בתקשורת, בהאוס פארטי יש כ-2 מיליון משתמשים ביום.

ראיינו את הרמתי לפרק הספיישל השני של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (סדרת מוצר) כדי לשמוע עוד על הליך הבנייה של מספר מוצרים מוצלחים. שוחחנו עם הרמתי גם על הסטארט-אפ החדש שלו, Torii, שגייס עד כה כ-1.5 מיליון דולר כדי לייצר פלטפורמה לניהול כלל התוכנות הארגוניות, ומשרתת נמכרת ומשרתת מחלקות IT בחברות כמו monday.com, סימילר ווב, פיוניר, ו-Pipedrive.

אורי, אז אפשר לומר שפיצחתם את הדרך לבנות מוצר שאנשים אוהבים?

הרמתי: "אין כזה דבר. אם יש משהו שמבינים מלהשיק כמה מוצרים מוצלחים, זה לדעת שאנחנו לא יודעים הרבה מאד - ולפעמים משיקים מוצר, ורק אז לומדים משהו לאחר ההשקה. מה שכן, לאורך השנים הבנו יותר טוב מה אנו רוצים למדוד, ועל אילו נתונים להסתכל כשמשיקים ובונים מוצר".

איך מודדים, תסביר.

הרמתי: "זו השאלה שהיא הכי קשה בהתחלה. מה למדוד במוצר טוב? האם זה יהיה Retention, Daily Visits, או למשל Viral Growth? כל יזם ומנהל מוצר צריכים להחליט בעצמם מהו הנתון הזה שהם מסתכלים עליו וממנו גוזרים את הכל. בעיני, הכי נכון זה להבין שהנתון הזה משתנה לאורך זמן, והוא תלוי הקשר ונסיבות".

"למשל, אפליקציה עם 3 משתמשים - מה אפשר לעשות איתה? אז ה-KPI (קיצור של Key Performance Indicators - מערכת עוד פודקאסט) המקרה הזה יהיה להגיע לכ-100 משתמשים, כדי שנוכל להתחיל למדוד; הגענו ל-100 משתמשים? יופי, עכשיו אפשר להתחיל למדוד צמיחה אורגנית, ולשאול את עצמנו כמה משתמשים חדשים מביא כל משתמש קיים; ורק אחרי שהגענו לנתון הזה ופיצחנו אותו, אפשר לנסות למצוא את ה-" aha moment" של המשתמשים שלנו".

מה זה aha moment? מה זה אומר?

הרמתי: " ה-aha moment הוא סט של נתונים ונסיבות שמאפשר לנו להגדיר שמשתמש הוא 'דביק', קרי - מכור לפלטפורמה או שיש סיכוי סביר מאד, מעל אחוז מסוים שמוגדר מראש, שימשיך להשתמש בתוכנה או במוצר שבנינו. למשל, בפייסבוק הראו שמשתמשים שמגיעים בפרופיל שלהם ל-7 חברים ב-10 ימים, נמצאים ב-aha moment וימשיכו להשתמש. בטוויטר זה 30 עוקבים, בדרופבוקס זה להעלות קובץ אחד, ב-Slack זה לעבור על 2,000 הודעות".

ולמה זה חשוב?

הרמתי: "כי מעבר לזה שזה מלמד אותנו לאן אנו מכוונים ומה אנו צריכים לבדוק, קל מאד לפקס את החברה סביב נתון כזה. ברגע שהוא קיים, ברור לנו מאד מה אנו מנסים לגרום למשתמש לעשות בתוך המוצר שלנו, מהרגע שהוא נכנס אליו".

איך בנה הרמתי מספר מוצרים שהיוו סנסציה בארצות הברית והגיעו לעשרות מיליוני משתמשים? האם באמת "גילה את הסוד"? מה קורה עם המוצר של האוס פארטי כיום? וכמובן - כיצד עשה הרמתי את המעבר מחברת B2C ל-Torii, המוכרת מוצר SaaS לארגונים, ומה הוא צופה לה בעתיד? ראיינו אותו לפרק הספיישל השני של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (סדרת מוצר) כדי לשמוע על כל אלה, ועוד.

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים ולשעבר מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).