נעילה במגמה מעורבת בוול סטריט; אינטל זינקה ב-3.7%

הסכם הסחר החדש בין ארה"ב, מקסיקו וקנדה הניע את המשקיעים • מניות הבנקים האמריקאים ירדו • אמזון הודיעה כי תעלה את שכר המינימום של עובדיה האמריקאים ל-15 דולר לשעה • מחיר הנפט התייצב מעל 75 דולרים לחבית • בורסות אירופה נמשכו מטה ברקע התבטאות של חבר פרלמנט איטלקי, שלפיה עדיף לאיטליה לצאת מגוש האירו, וננעלו בירידות שערים • בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת

חדר המסחר של הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
חדר המסחר של הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

היום השני לשבוע המסחר בארה"ב ננעל היום במגמה מעורבת. כך, מדדי נאסד"ק  ו-S&P 500  ננעלו בירידות שערים ואילו מדד דאו ג'ונס  בעליות שערים.

מניות הבנקים האמריקאים ירדו היום, ביניהן סיטיגרופ , בנק אוף אמריקה , מורגן סטנלי  וגולדמן סאקס גרופ .

מניות יצרניות השבבים מיקרון  ואינטל  טיפסו היום בעוד המסחר במניית אנבידיה  ננעל בירידות.

גם מניות בואינג  וקטרפילר  טיפסו היום בזכות ביצועים מעולים בשוקי אירופה.

מניית אמזון  ירדה לאחר שהודיעה כי תעלה את שכר המינימום בחברה ל-15 דולר בשעה.

בגזרת הישראליות בוול סטריט, המסחר במניית טבע  ננעל בעליות שערים.

21:30

המסחר בבורסות וול סטריט עבר למגמה מעורבת. כך מדדי דאו ג'ונס  ו-S&P 500  רושמים עליות שערים ואילו מדד נאסד"ק  עבר לירידות שערים.

20:30

המסחר בבורסות וול סטריט ממשיך להתנהל בעליות שערים. כך, שלושת המדדים העיקריים, דאו ג'ונס , נאסד"ק  ו-S&P 500  רושמים עליות שערים.

עיניי המשקיעים נישאות אל עבר הסכם הסחר החדש בין ארה"ב, קנדה ומקסיקו, לאחר שאתמול ארה"ב וקנדה הגיעו להבנות ביניהן.

בין המניות הבולטות בעליות היום ניתן למצוא את יצרניות השבבים אנבידיה , מיקרון  ואינטל .

מניות הבנקים האמריקאים יורדות היום, ביניהן סיטיגרופ , מורגן סטנלי , גולדמן סאקס  ובנק אוף אמריקה .

מניות בואינג  וקטרפילר  מטפסות בזכות ביצועים יפים בשוקי אירופה.

מניית אמזון  יורדת, זאת למרות שהיו"ר ג'ף בזוס הודיע מוקדם יותר היום כי יעלה את שכר המינימום לעובדי החברה האמריקאים ל-15 דולר לשעה.

החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט הבולטות בעליות המניות שלהן עכשיו הן טבע , מלאנוקס , ננו דיימנשן  וכיל .

18:45

בורסות אירופה ננעלות כעת במגמה שלילית. מדדי פוטסי , קאק , דאקס  , סטוקס 600 ומדד יורונקסט  איבדו כולם מערכם במהלך יום המסחר. 

בוול סטריט ממשיכים מדדי S&P 500 , דאו-ג'ונס  ונאסד"ק 100  להיסחר בעליות שערים. 

הנפט  ממשיך להיסחר במחיר העולה על 75 דולר לחבית. 

17:00

יציבות נרשמת בוול סטריט לאחר החתימה על הסכם סחר חדש בין ארה"ב, קנדה ומקסיקו. מדדי S&P 500 , הדאו-ג'ונס  ונאסד"ק 100  נסחרים ביציבות. הנפט  ממשיך לעלות ומתבסס ברמה הגבוהה מ-75 דולר לחבית, רמה שנחשבת למחסום טכני משמעותי של הזהב השחור. 

13:30

מגמה שלילית בבורסות אירופה. מדדי פוטסי , קאק , דאקס  וסטוקס 600  רושמים ירידות. החוזים העתידיים מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר בבורסות וול סטריט. 

האירו יורד בכ-0.5% מול הדולר לשערו הנמוך זה שישה שבועות. הליש"ט צונחת בכ-0.6% מול הדולר, לשערה הנמוך זה שלושה שבועות. מול השקל, נחלש שער האירו בכ-0.3%, בעוד הדולר מתחזק בכ-0.6%.

11:04

המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה שלילית.  כך, מדדי פוטסי , קאק , מדד דאקס סטוקס 600  ואירונקסט  נסחרים בירידות. המסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת. ניקיי נסגר בעליות ואילו קוספי  והנג סנג  וASX 200  ננעלו בירידות.

סטוקס אירופה 600 בנקים  מוביל את הירידות לאחר שמחוקק איטלקי בולט אמר שרומא תהנה מתנאים מעודדים יותר לכלכלה מחוץ לגוש האירו. קלאודיו בורגי, כלכלן אירוסקפטי שעומד בראש ועדת התקציב בבית הנבחרים האיטלקי, אמר בראיון לרדיו כי הוא "באמת משוכנע" כי רוב הבעיות של המדינה ייפתרו אם יהיה לה מטבע משל עצמה. המשנה לראש הממשלה לואיג'י די מאיו סתר במהרה את ההצהרות של בורגי ואמר כי ממשלת איטליה לא מעוניינת לעזוב את האיחוד האירופי או לכונן מטבע איטלקי. עם זאת, הבנקים האיטלקים יורדים במסחר. כך, יוניקרדיט  וUbi Banca  יורדים. Banco Bpm נופל ב-1.9%. 

Royal Mail  הבריטית יורדת במסחר לאחר שהחברה פרסמה אתמול אזהרת רווח. מניית Ubisoft  עולה לאחר שגוגל הודיעה כי תשתף פעולה עם החברה. 

10:15

פתיחה אדומה בבורסות אירופה. כך, מדדי פוטסי , קאק , סטוקס 600  ואירונקסט  נסחרים בירידות. מדד דאקס  הגרמני הוא היחיד שעולה. באסיה המסחר מתנהל במגמה מעורבת, כשניקיי , קוספי  והנג סנג  עולים ואילו ASX 200  האוסטרלי יורד. 

החלטתה של בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי עולה לממשלה 500 מיליון ליש"ט בשבוע, ומוחקת נכון לכרגע את החסכונות העתידיים מהפסקת התשלומים לאיחוד. כך לפי מחקר חדש שפורסם בתחילת השבוע. 

ארצות הברית וקנדה הגיעו אתמול להסכם עקרונות חדש בנושאי הסחר ביניהן, שיחליף את הסכם הסחר החופשי של מדינות צפון אמריקה (NAFTA). על ההסכם החדש, USMCA (ארצות הברית, מקסיקו וקנדה), צפויים מנהיגי 3 המדינות לחתום עד סוף נובמבר, לאחר שהוא יאושר בבתי המחוקקים של המדינות.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ג') במגמה מעורבת, כשהניקיי היפני  "שינה כיוון" והחל לרשום ירידות, מדד ההנג סנג  יורד בחדות. היום לא יתקיים מסחר בבורסות סין לרגל "החג הלאומי" הסיני.

בעוד ארה"ב מתקדמת בהסכמי הסחר עם קנדה ומקסיקו, יחסי סין-ארה"ב מתדרדרים, מה שמשפיע על המתרחש בשוקים. אמש ננעל המסחר בבורסות וול סטריט במגמה מעורבת, כשהדאו ג'ונס  ו-S&P 500  התקרבו לשיא. 

מחיר הנפט  זינק ושבר את שיא מחירו זה ארבע שנים, מאז נובמבר 2014, והוא נסחר במחיר העולה על 75 דולרים לחבית. כל זאת לפני כניסתן לתוקף של הסנקציות על איראן ב-4 בנובמבר.

טסלה  זינקה אתמול בוול סטריט לאחר שרשות ני"ע האמריקאית הגיעה לפשרה עם יו"ר ומנכ"ל טסלה אלון מאסק לגבי האשמות נגדו על הטיית משקיעים. כך, מאסק יישאר מנכ"ל החברה אך יפרוש מתפקידו כיו"ר ויצטרך לשלם קנס כבד בהיקף 20 מיליון דולר.