טראמפ על קים ג'ונג און: "התאהבנו. הוא כתב מכתבים נהדרים"

נשיא ארה"ב התייחס ליחסו עם מנהיג צפון קוריאה בעצרת עם תומכיו אתמול • בינתיים, צפון קוריאה לא משתפת פעולה עם תוכנית הפירוז מנשק גרעיני

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ויו"ר צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בפגישתם ההיסטורית בסינגפור / צילום: Jonat
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ויו"ר צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בפגישתם ההיסטורית בסינגפור / צילום: Jonat

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לקח את ההתלהבות שלו ממנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און לגבהים חדשים אתמול (ש'ׂׂ), כשהצהיר בעצרת עם תומכיו כי השניים "התאהבו" אחרי החלפת מכתבים. 

במפגש הפסגה שהתקיים בסינגפור לפני מספר חדשים בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הביעו השניים מחויבות לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. אך לפני שהשניים הגיעו להסמכות, היחסים היו מתוחים וכללו איום והעלבות כל עוד צפון קוריאה ניסתה לפתח נשק גרעיני שמסוגל לפגוע בארה"ב.

בעצרת התומכים בוירג'יניה המערבית נראה שכל כעסי העבר נשכחו לחלוטין. "התנהגתי בקשיחות, וכך גם הוא. והלכנו הלוך ושוב", אמר טראמפ. "אבל אז התאהבנו, אוקי? לא, באמת - הוא כתב לי מכתבים יפהפיים, הם מכתבים נהדרים". בתגובה, תומכיו של הנשיא צחקו והריעו. בנוסף, טראמפ התלונן על כך שהפרשנים יתארו אותו כ"לא נשיאותי" מאחר שתיאר את קים באופן כה חיובי. 

ממשל טראמפ מתכונן בימים אלו למפגש פסגה שני עם קים כדי לעסוק בפירוז המדינה. מיקום ותאריך הפגישה עדיין לא פורסמו. 

למרות ההתחממות היחסים, צפון קוריאה לא נענתה לדרישות ארה"ב לספק מלאי מלא של תוכנית הנשקים שלה ולא לקחה צעדים בלתי הפיכים לצמצום ארסנל הנשקים שלה. שלושה גורמים בכירים בממשל האמריקאי אף אמרו השבוע כי לא נעשתה אף התקדמות לכיוון של דיונים רציניים לגבי הפסקת תוכניות הגרעין של קים. בינתיים, אמרו השלושה, צפון קוריאה אפילו לא הסכימה להתחייב למונחים בסיסיים כמו "פירוק נשק גרעיני", "אמות" ו"בלתי הפיך". לטענתם, מרבית הצעדים שצפון קוריאה טוענת כי לקחה, יכולים להתבטל בקלות.