הסטארט-אפ Slack מתכנן הנפקה ראשונית בניו-יורק ב-2019

בחודש שעבר גייס סלאק, שפיתח תוכנת תקשורת פופולרית עבור מקומות עבודה, 427 מיליון דולר ממשקיעים בסבב גיוס H, שבו הוערך שוויו ב-7.1 מיליארד דולר

מנכ"ל ומייסד סלאק סטיוארט באטרפילד / צילום: רויטרס
מנכ"ל ומייסד סלאק סטיוארט באטרפילד / צילום: רויטרס

הסטארט-אפ Slack, שפיתח תוכנת תקשורת פופולרית עבור מקומות עבודה, מתכנן לצאת בהנפקה ראשונית (IPO) במהלך החצי הראשון של 2019. כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל" על פי מקורות הקרובים לנושא.

ההנפקה, אם תצא לפועל, צפויה להתבצע לפי שווי גבוה בהרבה מ-7 מיליארד דולר לסלאק, שמתכונן ל-IPO כבר מהשנה שעברה. 

בחודש שעבר גייס סלאק 427 מיליון דולר ממשקיעים בסבב גיוס H, שבו הוערך שוויו ב-7.1 מיליארד דולר. את סבב ההשקעה הנוכחי הובילו החברות Dragoneer Investment Group ו-General Atlantic. רק לפני שנה גייסה החברה 250 מיליון דולר בהובלת סופטבנק, ושוויה הוערך אז ב-5 מיליארד דולר. עד היום סלאק גייסה 1.27 מיליארד דולר בסך הכל.

החברה הצהירה לאחר סבב הגיוס כי תשקיע את הכספים בצמיחה. "רצינו את ההשקעה הנוספת הזו כדי שיהיו לנו אפילו יותר משאבים וגמישות, בעזרתם נשרת טוב יותר את לקוחותינו, נפתח את העסק, וננצל את ההזדמנות העצומה שניצבת לפנינו", אמרו בחברה.

השירות של סלאק הושק ב-2014, ומאז החברה צומחת בקצב מהיר במיוחד. בין לקוחותיה בולטות חברות ענק כמו IBM וטרגט, ובספטמבר שעבר ציינה סלאק כי ההכנסה השנתית שלה עמדה על 200 מיליון דולר. יותר ממחצית ממשתמשי החברה נמצאים מחוץ לארה"ב. לדברי סלאק, 8 מיליון אנשים משתמשים בשירות שלה מדי יום. החברה מציעה גרסה שלו בחינם וגרסה בתשלום, ו-3 מיליון ממשתמשיה, המשתייכים ל-70 אלף ארגונים שונים, הם מנויים לגרסה בתשלום, ומייצרים עבור החברה הכנסות.

המטרה של החברה הוא להפוך את התקשורת הפנים-ארגונית ליעילה ופשוטה יותר, ואף לייתר לחלוטין את הצורך באימיילים. סלאק מאפשרת לעובדים להתכתב בשיחות אישיות או קבוצתיות, לשתף פעולה בפרויקטים שונים באמצעות הפלטפורמה, לשתף בה מסמכים, לפרסם סטטוסים (למשל, כזה שמודיע כי העובד יצא להפסקת צהריים) ועוד. היא נחשבת כיום לדומיננטית בתחומה, למרות תחרות מצד שירותים של ענקיות טכנולוגיה - Teams של מיקרוסופט ו-Hangouts של גוגל.