אג"ח | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה ביציבות; טסלה צללה בכ-14%

בורסות אירופה רשמו ירידות בהובלת הבורסה של מילאנו לאחר שממשלת איטליה הודיעה כי תשלש את שיעור הגירעון התקציבי במדינה • פייסבוק ירדה ב-2.6% לאחר שדיווחה על פרצת אבטחה ברשת

סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות. זאת לאחר שבורסות אירופה ננעלו בירידות בהובלת הבורסה של מילאנו לאחר שממשלת איטליה הודיעה כי תשלש את שיעור הגירעון התקציבי במדינה.

מניית פייסבוק  ירדה בחדות לאחר שדיווחה על פרצת אבטחה ברשת שעלולה לפגוע בכ-50 מיליון חשבונות גולשים. 

מניות אופקו  וטבע  נסחרו בעליות, לאחר שרשמו ירידות חדות לאחרונה. 

מניית טסלה  צנחה, על רקע הערכות כי פעילות החברה תיפגע קשות אם מנכ"ל טסלה אלון מאסק יאלץ לפרוש לאחר שהואשם על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) בהטעיית משקיעים בעקבות ציוץ שפרסם בטוויטר באוגוסט ובו כתב שהוא "בטוח" שהוא יכול להפוך את החברה לפרטית אם ירצה. 

הנפט המשיך לטפס וחוזה מסוג WTI רשם עלייה של 1.8% לרמה של 73.4 דולר לחבית. 

השבוע כצפוי, הפדרל רזרב העלה את ריבית הבנק המרכזי ב-0.25% לטווח של 2-2.25%, בפד ציינו את חזוקה של הכלכלה האמריקאית, העלייה בפעילות הכלכלית וחשש קל בלבד מההשפעה של מלחמות הסחר, דולר חזק או השווקים המתעוררים אך סייגו בכך שההשפעות העמוקות יותר עדיין לא משתקפות בנתוני המאקרו הכלכליים. בהודעתו התייחס הפד למדיניות המוניטרית ונראה כי מגמת העלאות הריבית לא תימשך עוד זמן רב.

קית, וייד, הכלכלן והאסטרטג הראשי של קבוצת שרודרס מציין בתגובה כי "הפד ימשיך במגמת עליית הריבית בזמן הקרוב, עם שלוש העלאות נוספות ויתייצב סביב 3% לקראת אמצע שנת 2019. בשלב זה, אנו צופים כי הצמיחה תאט יותר עם ריבית בסיס גבוהה לאורך זמן, ובנוסף מדיניות המכסים עשוייה להעיב על הפעילות הכלכלית".

17:00

המסחר בוול סטריט עבר למגמה מעורבת. עוד נתוני מאקרו פורסמו: מדד סנטימנט צרכנים לחודש ספטמבר עמד ברמה של 100.1 נקודות ומדד מנהלי הרכש של שיקגו ירד ל-60.4 נק' לעומת צפי ל-62.3 נק'. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח תוך ירידות קלות במדדי המניות המובילים, במקביל לירידות בבורסות אירופה. 

מניית טסלה  צונחת. מנכ"ל טסלה אלון מאסק מואשם על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) בהטעיית משקיעים בעקבות ציוץ שפרסם בטוויטר באוגוסט ובו כתב שהוא "בטוח" שהוא יכול להפוך את החברה לפרטית אם ירצה. בתביעה שהוגשה האתמול (ה') לבית המשפט הפדרלי במנהטן, הרשות מאשימה את מאסק בפרסום שורה של הצהרות מוטעות ומטעות באוגוסט.

חברת סרגון  חתמה על הסכמים מסחריים עם Orocom , מפעיל תקשורת חדש בפרו, לאספקת קישוריות בפס רחב למיליוני אזרחים באזורים כפריים בפרו. בעוד שהסכמים מסחריים אלו יספקו לסרגון הזמנות בהיקף של 25 מיליון דולר, בנוסף לכ-1 מיליון דולר בהזמנה שכבר התקבלה, סך ההזמנות מפרויקט זה עשוי להגיע ל- 36 מיליון דולר. סרגון מצפה להכיר במרבית ההכנסות מפרויקט זה במהלך השנתיים הקרובות.

15:30

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח תוך ירידות קלות במדדי המניות המובילים. בזירת המאקרו פורסמו נתוני ההכנסה וההוצאה האישיים (עליות של 0.3% ו-0.4%, בהתאם לצפי) ומדד ה-PCE לחודש אוגוסט, שרשם עלייה של 2.2% ב-12 החודשים האחרונים, היה בהתאם לציפיות הכלכלנים. 

 

15:00

המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה שלילית על רקע הודעת ממשלת איטליה כי תעלה את אחוז הגירעון התקציבי במדינה ל-2.4%, פי 3 ממה שתוכנן על-ידי הממשלה הקודמת. הבורסה במילאנו צוללת וסוחבת אחריה את שאר השווקים הגדולים ביבשת.

11:30

המסחר בשוקי אסיה ננעל במגמה חיובית. כך, מרבית המדדים והשווקים בצד הזה של העולם, ננעלו בעליות, ביניהם שנחאי , הנג סנג , ניקיי  ו-ASX . עם זאת, מדד קוספי  בדרום קוריאה ננעל בירידות.

מדד ניקיי ביפן הגיע היום לרמת שיא במהלך יום המסחר, זאת לראשונה ב-27 שנים, מאז נובמבר 1991. ברקע ההודעה כי שיעור האבטלה במדינה ירד ב-0.1% בחודש אוגוסט. בנוסף, יפן רשמה באוגוסט עלייה בייצור ובמכירות הקמעונאיות.

המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה שלילית על רקע הודעת ממשלת איטליה כי תעלה את אחוז הגירעון התקציבי במדינה ל-2.4%, פי 3 ממה שתוכנן על-ידי הממשלה הקודמת. הבורסה במילאנו צוללת וסוחבת אחריה את שאר השווקים הגדולים ביבשת.

קונצרן טיסנקרופ  הגרמני הודיע כי יתפצל לשתי חברות נפרדות, באחת ירוכזו העסקי המרכזיים והרווחיים של החברה כמו מעליות, מפעלים, חלקים למכוניות וטכנולוגיה, בעוד החברה השנייה תרכז את העסקים הבעייתיים - פלדה, צוללות, כלי שיט וחומרי גלם. מניית החברה יורדת בשעה זו לאחר שאתמול זינקה ב-17%.

10:30

המסחר בשוקי אירופה נפתח במגמה שלילית הבוקר. כך, מדדי פוסטי , דאקס , קאק , אירונקסט  וסטוקס 600  רושמים ירידות שערים כולם.

ממשלת איטליה הודיעה כי תעלה את הגירעון התקציבי במדינה ל-2.4%, פי 3 מהתכנון המקורי של הממשלה הקודמת. ההודעה הדאיגה את המשקיעים שהחלו למכור אתמול את נכסיהם במדינה. מניות הבנקים האיטלקיות צוללות, ביניהן יוניקרדיט  ו-BPM.

גם התקרבות הדדליין של הברקזיט מוביל את חששות המשקיעים. ראש ממשלת אנגליה תרזה מיי עוד לא הצליחה לסגור עסקה עם האיחוד האירופי למועד עזיבת בריטניה אך שיחות חשובות צפויות להתקיים בחודשיים הקרובים.

המסחר בשוקי אסיה ממשיך להתנהל במגמה חיובית.

 

07:30

המסחר בשוקי אסיה מתנהל במגמה חיובית. כך, מדדי ניקיי , הנג סנג , שנחאי  ו-ASX  רושמים עליות שערים.

מדד ניקיי הגיעו במהלך היום לרמת שיא שנרשמה לאחרונה בשנת 1991, כאשר מרבית הסקטורים נסחרים בעליות. הקפיצה במדד המניות היפני הגיעה לאחר דיווח כי רמת האבטלה במדינה ירדה ב-0.1% מהחודש הקודם ל-2.4%. כמו כן, יפן נהנתה מייצוא תעשייתי גבוה באוגוסט והמכירות הקמעוניות במדינה צמחו גם.

גם ב-ASX האוסטרלית מרבית הסקטורים בעלייה, מניית Commonwealth Bank of Australia  בולטת בעליות לאחר שירדה ברוב שבוע המסחר.

אמש, בורסות וול סטריט ננעלו בירוק ולאחר ארבעה ימים של ירידות מדד S&P 500  ננעל בעליות.