מאמץ למשוך חברות מארה"ב לניסויי הדור ה-5 בארץ

מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן נפגש עם נציגי ורייזון וניסה לעניין אותם להצטרף לפרויקט שמקדם משרד התקשורת עם אוניברסיטת בר אילן בדור החמישי • פגישות ייערכו גם עם נציגי לוקהיד מרטין כדי לשכנעם להרחיב השקעות בישראל

מנכ"ל משרד התקשורת  נתי כהן ינסה לעניין חברות טלקום בהשתתפות בניסויים בדור חמישי בישראל. בנוסף, ינסה כהן להביא משקיעים אמריקאים בשוק התקשורת בארץ. כהן התלווה לשר התקשורת איוב קרא לטובת ביקור ראש הממשלה בניו יורק בעצרת האו"ם.

הרעיון שמנחה את המשרד הוא לנסות ולהחזיר את שוק הטלקום הישראלי להתעניינות מצד גופים בינלאומיים שהתרחקו מהשקעות בשוק בשנים האחרונות.

לאחרונה נחשפה ב"גלובס" התוכנית של המשרד לשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בר אילן, שביחד עם חברות הסלולר ברשויות המקומיות שבאזורה, יערכו ניסויים בדור חמישי. בר אילן תציע לטובת הניסוי את המעבדה שלה בתוספת אנשי האקדמיה שמומחים בתחום, וביחד עם המפעילים הם ינסו לקדם פתרונות ושירותים לטובת הדור החמישי. בכך מקווים במשרד התקשורת להביא להאצת ההשקעה בתחום על מנת שישראל לא תישאר מאחור בתחום.

במסגרת הביקור נודע כי קרא וכהן ייפגשו עם ענקית הטלקום האמריקאית ורייזון ולהציע לה לקחת חלק בניסוי. פגישות ייערכו גם עם נציגי לוקהיד מרטין כדי לשכנעם להרחיב השקעות בישראל. הרעיון הוא לקדם ניסויים גם בעולמות ה-IOT (אינטרנט של הדברים) ולנצל את העובדה שיש בארץ חברות הייטק רבות שעוסקות בתחומים שעשויים לעניין חברות אמריקאיות וגם אותן לגייס לטובת היוזמה.

בנוסף, כהן נפגש עם נציגים של בנק ההשקעות גולדמן זאקס כדי לקבל ניתוחים על שוק הטלקום בארה"ב ועל המגמות המתפתחות וכן לנסות ולעניין אותם ביתרונות שבגיוס משקיעים לתחום הטלקום בישראל. בהקשר זה צפויה להיערך פגישה של כהן עם ד"ר אמנון מנדלבאום, נשיא סנרייז סקיוריטי, לשעבר מנהל בחטיבת הבנקאות להשקעות של בנק ההשקעות האמריקני ג'וזפטאל, ועוד לפני כן סמנכ"ל בפועלים שוקי הון.

משרד התקשורת הציב את נושא ההשקעות בתחום הדור החמישי בסלולר בראש סדר העדיפויות שלו וזאת מתוך מטרה למנוע פיגור של ישראל אחרי ההשקעות בעולם בתחום, כפי שקרה ועדיין קורה בדור הרביעי. על פי התכנון בדצמבר יפורסם מכרז להקצאת תדרים לדור החמישי.