גיוס ענק נוסף לקומפאס של אורי אלון: 400 מיליון דולר

רק בדצמבר גייסה פלטפורמת הנדל"ן של היזם הישראלי 450 מיליון דולר • שני הגיוסים נערכו בהובלת הענקית היפנית סופטבנק, ושווי החברה המוערך כעת כפול מבסבב הקודם: 4.4 מיליארד דולר

אורי אלון
אורי אלון

חברת הסטארט-אפ קומפאס (Compass) של אורי אלון ממשיכה לדהור קדימה. החברה סגרה סבב גיוס הון נוסף בהיקף של 400 מיליון דולר, כשלפי בלומברג שוויה המוערך עומד כעת על 4.4 מיליארד דולר.

את סבב הגיוס הנוכחי, כמו הקודם, הובילה הענקית היפנית סופטבנק, והשתתפו בו גם הקרנות Wellington Management, Fidelity, QIA ו-IVP. בדצמבר האחרון גייסה החברה 450 מיליון דולר מסופטבנק לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר, כך שמדובר בהכפלת השווי בתוך עשרה חודשים.

בכך משלימה קומפאס גיוסים בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר מאז הוקמה בשנת 2012. בין המשקיעים הנוספים בחברה ניתן למצוא גם את קרן ההון סיכון Founders Fund המנוהלת על ידי פיטר ת'יל, מהמשקיעים הראשונים בפייסבוק וממייסדי פייפאל.

"מתכוננים לעבור לפעילות גלובלית"

קומפאס פיתחה פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת לסוכני נדל"ן וללקוחותיהם לקבל החלטות מבוססות ביג דאטה. לפי החברה, המערכת אפשרה שיפור של 30% בביצועי משרדי התיווך שמפעילים אותה. במקביל רוכשת החברה שורה של חברות תיווך גדולות בארה"ב, מתוך מטרה להגיע ל-20% מהשוק ב-20 ערים אמריקאיות מרכזיות עד שנת 2020.

בשיחה עם "גלובס" אומר אלון: "גדלנו והתרחבנו בקצב שהפתיע אפילו אותנו. עשרה חודשים מאז הגיוס האחרון, אנחנו עם 160 משרדים ב-80 ערים ועם מכירות שצפויות להגיע ל-34 מיליארד דולר". 

אלון אומר כי השלב הבא הוא התרחבות הפעילות לערים נוספות בעולם: "הטכנולוגיה שלנו יכולה לשנות ולהשפיע על שוק הנדל"ן העולמי. הטרק רקורד המוכח שלנו והצמיחה בארה"ב מכינים אותנו לפעילות הגלובלית של החברה. הניסיון שצברנו, הגיוס ותמיכת המשקיעים מסייעים לנו לממש את השלב הבא של המשימה של קומפאס - לעזור לכל אחד בעולם ליהנות משוק נדל"ן יעיל יותר בעזרת טכנולוגיה מתקדמת".

כספי הגיוס מיועדים להרחבת פעילותה של קומפאס למקומות נוספים בעולם כבר בשנה הבאה, להאצת הפיתוח הטכנולוגי של החברה, להשקת מוצרים חדשים ותמיכה בצמיחה המהירה בארה"ב. החברה כבר שיפרה לאחרונה את יכולות האנליטיקה של המערכת, כמו למשל היכולת להודיע לסוכן נדל"ן על המלצה שכדאי לו לתת ללקוח על בסיס תנודות השוק העדכניות, הרלוונטיות לנכסים שלו. חידוש נוסף הוא הפעלת שלטים חכמים למכירת נכסים, שעליהם מידע מתעדכן ושיתוף מידע אם רשתות חברתיות.

חברת הנדל"ן הגדולה בקליפורניה

קומפאס רכשה עד כה עשר סוכנויות נדל"ן בארה"ב, שילשה ל-7,000 את מספר הסוכנים והודיעה על כוונה לפתוח השנה 70 משרדים חדשים. כיום היא פועלת בערים מרכזיות כמו ניו-יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, בוסטון, סיאטל, וושינגטון די.סי, פילדלפיה, מיאמי, סאן דייגו, דאלאס ואטלנטה. החברה מסרה כי צפי המכירות שלה בשנת 2018 הוא 34 מיליארד דולר, יותר מפי שניים מאשר ב-2017.

בחודש שעבר הפכה קומפאס לחברת הנדל"ן הגדולה בקליפורניה, לאחר שרכשה את Pacific Union International. ההתמקדות באיזור סן פרנסיקו נובעת מהגאות במחירי הנדל"ן באיזור, על רקע הצמיחה המואצת בהכנסות חברות ההייטק בעמק הסיליקון והגידול במשכורות העובדים. מחירו הממוצע של בית באיזור סן פרנסיסקו מגיע ל-1.62 מיליון דולר, גידול של 205 אלף דולר מאז תחילת 2018. בענף מייחסים את הזינוק במחירים בין השאר לכניסה של סופטבנק, באמצעות קרן ויז'ן פאנד בעלת ההון של 100 מיליארד דולר, שרוכשת חברות בעמק הסיליקון בו אחר זו, וכן לצמיחה הפנומנלית שמפגינות חברות כמו פייסבוק, אפל ואלפבית.

אלון הקים את קומפאס בשנת 2012 עם שותפו העסקי, רוברט רפקין, לשעבר יועץ בבית הלבן וראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן סאקס.