טראמפ: פתרון של שתי מדינות הוא הפתרון הטוב ביותר

במסיבת עיתונאים בניו-יורק אמר נשיא ארה"ב: "אם הישראלים והפלסטינים רוצים מדינה אחת, זה בסדר מבחינתי; אם הם רוצים שתי מדינות – זה גם בסדר, אך נראה לי שנבחר בערוץ של שתי מדינות"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס, Kevin Lamarque

רוב הישראלים מסכימים לפתרון של שתי מדינות, אך אינם אומרים זאת. כך אמר אמש (ד') דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו-יורק.

"אם שואלים אותי, הייתי אומר שנבחר בערוץ של שתי מדינות", אמר נשיא ארה"ב. "בכל זאת, השורה התחתונה היא, אם הישראלים והפלסטינים רוצים מדינה אחת, זה בסדר מבחינתי. אם הם רוצים שתי מדינות, גם זה בסדר מבחינתי. אני אשמח כאשר הם ישמחו. אני רק מסייע. אני רוצה לראות אם נצליח להשיג עסקה כדי שאנשים לא ייהרגו".

כמה שעות קודם לכן נפגש טראמפ עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בשיחה עם כתבים אחרי הפגישה אמר טראמפ כי הוא מאמין שפתרון של שתי מדינות הוא הפתרון הטוב ביותר, וכי הוא מצפה שתוכנית השלום האמריקאית תתפרסם בתוך שלושה, ארבעה חודשים.

במסיבת העיתונאים לאחר מכן אמר טראמפ: "אשמח לעשות עסקה עם הישראלים והפלסטינים. כל חיי נאמר לי שזו העסקה הכי קשה, אבל אני לא מסכים עם הקביעה הזו. אני חושב שלהשיג עסקה (בארה"ב) בתחום הביטוח הרפואי זו משימה קשה יותר".

את ההסכם הפוטנציאלי בין ישראל לפלסטינים הוא הגדיר כעסקת נדל"ן, עם כל הקשיים הכרוכים בביצוע עסקה כזו, אך ההבדל הוא שהסכם לפתרון הסכסוך יביא לכך ששני עמים יהנו משלטון עצמי.

"אני חושב שאנו עומדים להשיג עסקה", הדגיש הנשיא.

טראמפ מסר כי השגרירות האמריקאית החדשה בירושלים תיפתח בתוך ארבעה חודשים בהשקעה של פחות מ-500 אלף דולר, בעוד שהתקציב המקורי להקמתה היה יותר ממיליארד דולר.

הוא אמר כי חתנו, ג'ארד קושנר, אוהב את ישראל, אך הוא יהיה גם "הוגן מאוד כלפי הפלסטינים. הוא מבין ששני הצדדים צריכים להיות מרוצים. כל אחד צריך להיות מרוצה".

טראמפ סיפר כי התחיל להבין ששלום בין ישראל לפלסטינים חשוב ביותר לאחר ש-12 שליטים ערביים הסבירו לו, במהלך ביקורו בסעודיה, שללא הסכם כזה לא ייתכן שלום בכל המזרח התיכון.