7 מתמודדים על תפקיד מנכ"ל הרשות השנייה

ל"גלובס" נודע כי לפחות 7 אנשים הציגו מועמדות לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה, בהם ניר שוויקי, מנכ"ל הרשות בפועל; ומישל קרמרמן, לשעבר מנכ"לית רדיו אקו 99 • ירון דקל, לשעבר מפקד גלי צה"ל, הוזכר בעבר כאחד המתמודדים

כשברקע הניסיונות לטרפד את המיזוג של ערוץ 10 ורשת והמהלכים שמובילה יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', לאסדרת שוק המדיה, המרוץ על תפקיד מנכ"ל הרשות השנייה מתחמם. ל"גלובס" נודע כי לפחות 7 אנשים הציגו מועמדות לתפקיד, ביניהם ניר שוויקי, מנכ"ל הרשות בפועל, ומישל קרמרמן, לשעבר מנכ"לית רדיו אקו 99. שמו של ירון דקל, לשעבר מפקד גלי צה"ל, הוזכר בעבר כאחד המתמודדים. 

ניר שוויקי מכהן בתפקיד מנכ"ל הרשות כמעט 4 שנים, זאת לאחר שהחליף את שי באב"ד שפרש בעקבות הצטרפותו למפלגת "כולנו" ומכהן כיום כמנכ"ל האוצר. שוויקי נכנס על המשבצת של מנכ"ל זמני, אך בפועל הוא החזיק בתפקיד כמעט קדנציה מלאה. בשנה האחרונה הוא פועל לצד שמאלוב-ברקוביץ', שמונתה לתפקיד יו"ר המועצה לפני שנה, ומינויה קיבל תוקף של מינוי קבוע לעוד 4 שנים רק לפני ימים ספורים. שוויקי ושמאלוב-ברקוביץ' עובדים היטב יחד, ולפי ההערכות היא פועלת כדי שיישאר בתפקיד.

שמה של מישל קרמרמן, שברזומה שלה לא מעט תפקידים בתחום התקשורת, נקשר בעבר להתמודדויות על תקציבים ציבוריים, שהבולט שבהם הוא ההתמודדות על תפקיד מנכ"ל לפ"מ, שנחשב לפוליטי מאוד. קרמרמן הוזכרה אז כמועמדת המועדפת על שרת התרבות מירי רגב, אך בסופו של דבר בועז סטמבלר, הדובר לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מונה לתפקיד. 

שלא לייחוס מספרים מקורבים כי גם כעת פועלת רגב כדי לסייע לקרמרמן, שנהנית משילוב של קשרים עסקיים (למשל עם איש המדיה אלי עזור שעבורו עבדה בעבר) ושייכות למשפחה מקושרת בליכוד. קרמרמן היא חברה במועצת תאגיד השידור הציבורי, שבו היא מכהנת בוועדת הדיגיטציה, החדשנות והטכנולוגיה. בעבר כיהנה כמנכ"לית רדיו אקו 99 וכסמנכ"לית בערוץ 10 ובזכיינית ערוץ 2 רשת.

על התפקיד מתמודד כאמור גם העיתונאי ירון דקל, לשעבר מפקד גלי צה"ל וכיום מגיש התוכנית "דקלסגל" יחד עם העיתונאי עמית סגל. גם רענן בר טל, לשעבר מנכ"ל ידיעות תקשורת, והדס להב סגנית, עורכת ידיעות אחרונות לשעבר, מתמודדים לתפקיד. 

נציין כי בחירת מנכ"ל לרשות היא בסמכותו של משרד התקשורת. הוועדה שמופקדת על המינוי צפויה להתכנס אחרי החג כדי לדון במועמדים, זאת במקביל להליך נוסף שמקיימת הוועדה לבחירת יו"ר חדש למועצת הכבלים והלוויין. התאריך האחרון להגשת מועמדות לתפקיד היו"ר הוא 15 באוקטובר, ולפי ההערכות, חלק מהמועמדים מתמודדים על שני התפקידים. 

מישל קרמרמן אישרה ל"גלובס" את הפרטים.