שוק לוינסקי בתל-אביב - ברשימת השווקים המומלצים בעולם

המגזין האמריקאי "Conde Nast Traveler" הכתיר את שוק לוינסקי בת"א כאחד השווקים המובילים בעולם וכ"פנינה אמיתית" • גם שוק הפשפשים ביפו זכה לאזכור חשוב כשנכנס לרשימת 50 השכונות המגניבות שפרסם מגזין "טיים אאוט ארה"ב"

שוק לוינסקי / צילום: תמר מצפי
שוק לוינסקי / צילום: תמר מצפי

לא רק שוק הפשפשים - גם שוק לוינסקי זוכה השבוע להכרה עולמית כיעד אטרקטיבי לתיירים. המגזין האמריקאי "Conde Nast Traveler" הכתיר את שוק לוינסקי כאחד השווקים המובילים בעולם.

במסגרת כתבה שפרסם המגזין השבוע מצוינים שווקים ברחבי העולם, בהם שוק התבלינים התל-אביבי. "שוק לוינסקי הוא השוק החביב עליי בתל-אביב", כך לשון הנימוק של מחברי המאמר במגזין. "הוא ממוקם ליד שכונת פלורנטין שידועה בגלריות האמנות שבה, ברחובות הציוריים ובבתי הקפה שלה".

את שוק לוינסקי הגדירו במגזין כ"פנינה אמיתית". ההמלצות לתיירים הן להגיע לשוק לוינסקי בימי שישי בבוקר, "כשהמקום הומה אדם ואנרגיה עם ההכנות לקראת שבת". ההמלצה היא לתור אחר פירות יבשים, קפה ואגוזים שמוצאם ביוון, איראן וממדינות הבלקן. "בנוסף יש כאן את המבחר הכי טוב והכי אקזוטי של תבלינים בכל העיר". 

 שוק לוינסקי. קרדיט צילום: יאללה באסטה
  שוק לוינסקי. קרדיט צילום: יאללה באסטה

שווקים נוספים שנמצאים ברשימה כוללים את שוק העתיקות Brandywine River בבולטימור ארה"ב, שוק הפשפשים פושקין פארק במקסיקו סיטי, שוק העתיקות קריסטל פאלאס בלונדון, שוק סארו בטאורמינה איטליה ועוד.

השבוע כאמור גם שוק הפשפשים ביפו זכה לאזכור חשוב כשנכנס לרשימת 50 השכונות המגניבות שפרסם מגזין "טיים אאוט" בארה"ב.

למותר לציין כי אזכור על אתרים מקומיים בישראל בכתבות תיירות הוא חיוני וחשוב מאין כמותו. ולא רק לתיירים, גם לישראלים הביקור בשווקים הללו מומלץ: "שוק לוינסקי הפך בשנים האחרונות לאחד השווקים הכי בוטיקיים בישראל, בזכות היותו מרחב קטן יחסית שלא דורש הרבה הליכה והסתובבות מצד אחד, יחד עם עושר כמעט בלתי נתפס של תבלינים, מעדנים ומוצרים שניתן למצוא רק בו. הכבוד להכללתו ברשימה היוקרתית של שווקי אוכל מובילים בעולם על-ידי מגזין התיירות הנחשב 'קונדה נסט' היא תעודת כבוד לסוחרים בשוק שהשכילו לפתח אותו תוך שמירה על הייחודיות שלו", אמר מיכאל וייס, מבעלי חברת "יאללה באסטה" המתמחה בתיירות שווקים. 

איתן שוורץ, מנכ"ל מנהלת עיר עולם ותיירות בעיריה: "בכל הסקרים שאנו עורכים, עולה שהתיירים פשוט מתים על השווקים שלנו. השווקים משלבים כמה מהנכסים המנצחים של תל אביב: אווירה ים תיכונית, עדיפות לארועים שמתרחשים בחוץ וסצנה קולינרית רוחשת. ולכן משרד התיירות ואנחנו עושים מאמצים כבירים כדי לחשוף את השווקים לעיתונאים ומובילי דעת קהל".