"בקמפוסים אנחנו שחקן מרכזי בתחום, ויש לנו עוד לאן לצמוח"

אודי אוסטר, אחד המייסדים של חברת טפינגו המציעה משלוחי מזון בקמפוסים בארה"ב, מדבר על האקזיט שעשתה היום החברה שהקים

"טפינגו מאז ששלב ההקמה שמה את הפוקוס על שיפור חוויית הקנייה למשתמשים בקניות לטייק אווי או בקניות פיק אפ ברשתות מזון מהיר. מדובר בהזמנות שאתה מצפה לקבל תוך 5 דקות גג, אם זה הקפה בבוקר עם או בלי קרואסון ליד או אפילו בקבוק מים" - כך אומר אודי אוסטר, אחד המייסדים של טפינגו, בשיחה עם "גלובס" אחרי האקזיט שעשתה היום (ג') החברה שהקים.

לדברי אוסטר, טפינגו דואגת שלא נצטרך להמתין בתור מחד, ושהקפה לא יתקרר מאידך. מכאן שמשוואת הזמן היא קריטית לצד ניהול האופרציה בבית העסק, מתי הבריסטה צריך להכין לך את הקפה ולתזמן את זה שהקפה יהיה מוכן ביחד עם הקרואסון שיוצא מהתנור. "ההזמנה מראש מאפשרת לנהל את הזמן", הוא אומר.

ומה עושים בשעות שיא כשכולם רוצים קפה ב8 בבוקר?

"יש אתגר גדול, וכבר בשעות הבוקר צריך להתחיל לנהל את התור. בזה התעסקנו המון זמן. זה ווליום מאוד גבוה, שבו הרבה מאוד אנשים צורכים את השירות בנקודת זמן".

הפוקוס של טפינגו מלכתחילה היה בעולמות הסטודנטים, כיוון ש"לצד החיבה לסטודנטים, באקו-סיסטם שלנו במתחמי הקמפוסים אנחנו מסוגלים לגרום לכך שרוב-רובם של בתי העסק שפועלים בתוך הקמפוס עובדים איתנו" - ומדובר במאות אלפי עסקאות.

לדברי אוסטר, "האתגר הוא שהפלטפורמה תהיה רלוונטית בכל מתחמי העבודה בהם יש ריכוז גבוה של צרכנים. המשכנו ונמשיך לגדול. בעולם בקמפוסים אנחנו שחקן מרכזי בתחום, ויש לנו עוד לאן לצמוח. החזון הוא להביא את הטכנולוגיה לכולם ולכל מקום שבו יש ריכוז של בתי עסק. העסקה עם Grubhub תאפשר לנו להשיג את החזון בין היתר באמצעות פלטפורמת משלוחי אוכל בארה"ב. גם הם התמקדו בנושא של אופטימיזציה בנושא משלוחי האוכל. אנחנו יכולים לספק את פתרונות הטייק אווי והפיק אפ, והם יכולים לספק את פתרונות המשלוחים גם בקמפוסים ובכלל".

עוד אומר אוסטר כי בתרבות של כולנו היום, "אנשים לא רוצים לחכות, וזו נקודת המוצא. לחסוך זמן ולחכות בכמה תורים למעשה זה משהו שאף אחד לא רוצה לעשות. ברגע שלומדים את ההתנהגות של הצרכנים, החוויה לא רק חוסכת זמן אלא גם מאפשרת הזמנה יעילה יותר ומותאמת לכל אחד".

ניסיתם לזלוג מחוץ לעולמות האוכל, למשל לציוד לסטודנטים בתוך הקמפוסים?

"בעיקרון כן, אבל אלה עולמות שונים שרחוקים מהזמנות אוכל".

טפינגו קמה בשנת 2012, והיא מונה 90 עובדים 30 בתל-אביב ו-60 בארה"ב, כאשר כל הפוקוס העסקי של החברה הוא בארה"ב. בארץ קיים מרכז פיתוח שעומד לגדול משמעותית.

"אחרי העסקה כעת כחברה אחת נמשיך עם הצרכן גם אחרי הלימודים האקדמאיים", אומר אוסטר. "נתחיל עמו כסטודנט ונמשיך ללוות אותו לכל אורך חייו, אחרי סיום הקולג' ו-3 שנים עם טפינגו נמשיך במשלוחי האוכל שלו דרך Grubhub". 

מרכז פיתוח גדול בארץ

מהנדסים ישראלים, שימו לב: מרכז פיתוח ש-Grubhub מתעדת לפתוח בישראל יוביל לגיוס משמעותי של כוח-אדם. אוסטר מסביר כי "Grubhub ראתה ווליום עצום בטכנולוגיה שלנו, ולכן אנחנו רוצים להשאיר את המרכז בישראל, וזה יישאר. בשלב זה בתל-אביב, אבל עם ההכרזה על הרחבת הפיתוח בישראל אנחנו פוזלים לערים נוספות. לכל אורך המשא-ומתן, העובדה שיש אנשים חזקים בישראל והשם של ישראל בעולם הזה כסטארט-אפ ניישן ובכלל העלה את המוטיבציה ואת ההתלהבות להקים מרכז גדול של פיתוח בארץ, ועבורנו להביא חברה כזו לארץ, להביא לכאן מרכז פיתוח ולהשאיר את שלנו כאן זו בשורה משמעותית. הטאלנטים שהצלחנו להביא לטפינגו הם חלק מזה".

לדבריו, טפינגו נשארת כארגון שלהם ואחיד בתוך Grubhub. "הולך לנו טוב, וגם הם רוצים שנמשיך את מה שהתחלנו יחד עם ההשקעה במרכז פיתוח. יש להם מאות משרות מהנדסים פתוחות, ויהיה גיוס משמעותי של כוח-אדם גם בארץ. השוק פה הוא חזק, ויש עליות ומורדות, כרגע אנחנו בנקודת מעלה, אבל חשוב לי לציין את ליווי הקרנות שהיה משמעותי וייחודי עבורנו".

בתוך כך נזכיר כי לאחרונה אושרה עסקת ענק אחרת בתחום: תן ביס הישראלית נמכרה בתמורה ל-157 מיליון דולר. הרוכשת, חברת takeaway.com, הוקמה בהולנד בשנת 2000, ושוויה מוערך ב-2.7 מיליארד אירו.