קוואלקום: אפל גנבה מאיתנו מידע חסוי ונתנה אותו לאינטל

חברת השבבים הגישה תלונה לביהמ"ש, שלפיה מהנדסים של ענקית הטכנולוגיה העבירו קודים חסויים של שבביה למתחרה, כדי שזו תשפר את שבביה

טים קוק/ צילום: רויטרס Stephen Lam
טים קוק/ צילום: רויטרס Stephen Lam

חברת קוואלקום מאשימה את אפל בגניבת מידע חסוי וסודות במסחר זאת כדי לשפר את השבבים שמייצרת המתחרה של קוואלקום, אינטל. כך לפי תלונה שהוגשה בבית המשפט בארה"ב. 

שתי החברות הסתבכו בשנים האחרונות בהתדיינות ישירה ולא ישירה ברחבי העולם סביב סירובה של אפל כי הספקים שלה ישלמו תמלוגים לקוואלקום. לטענת אפל, קוואלקום דורשת תמלוגים מפורזים בשל תרומתה לאייפון. 

ההתפתחות היום עשויה להיראות כהתפתחות נוספת בפרשה וכדרך לגרום לאפל להסכים לפשרה. עם זאת, היועץ של החברה, דונלד רוזנברג, אמר ל"CNBC" כי האשמות החדשות עומדות בפני עצמן והיו מוגשות לבית המשפט ללא קשר לסכסוך המשפטי הקיים. "שימוש לא חוקי בסודות המסחר יקרי הערך של קוואלקום כדי לעזור למתחרה, פוגע בנו ואסור שיתאפשר לשימוש הזה להמשיך", אמר רוזנברג. 

האשמות החדשות מרוכזות בתלונה, שהחברה מקווה שבית המשפט יצרף לתביעה הקיימת שלה מול אפל בשל הפרת הסכם, שחתמה ענקית הטכנולוגיה כשהפכה ללקוחה של קוואלקום בתחילת העשור. לטענת קוואלקום, אפל עברה על ההסכם בכך שעשתה שימוש בשבבים של החברה במכשיר האייפון לפני שקוואלקום יכלה לוודא שהקוד של השבב מוגן כראוי. 

כעת קוואלקום טוענת כי אפל בעצם גנבה את הקוד של השבבים האלו כדי לעזור לאינטל להתמודד עם פגמים הנדסיים בשבבים שלה, שהציגו ביצועים חלשים באייפון. החברה ציינה כי התלונה הוגשה לאחר שגילתה עדויות כי מהנדסים של אפל סיפקו פעם אחר פעם את קוד המקור של השבבים ונתונים חסויים נוספים למהנדסי אינטל. עם זאת, קוואלקום לא סיפקה עדויות שיתמכו בהאשמות שלה. 

אפל לא הגיבה להאשמות.