נעילה אדומה בת"א; אינטרקיור זינקה ב-25% לאחר מינוי ברק

רשת מלונות בראון מתמזגת לתוך השלד הבורסאי הרודיום השקעות • מדד ת"א ביומד זינק ובראשו פרוטליקס, מזור ובריינסווי • אינטרקיור הודיעה על מינוי אהוד ברק ליו"ר, והמניה טיפסה • בורסות ניו יורק נפתחו בעליות שערים, בורסות אירופה נסחרות בעליות גם כן ובורסות אסיה נסגרו במגמה מעורבת

הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר בבורסת ת"א ננעל בירידות שערים. מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-בנקים  ננעלו כולם בירידות. מדד ביומד טיפס בהובלת מניית מזור.

מניות טבע , אורמת  ולייבפרסון  בלטו בירידות בת"א-35, בעוד בצידו החיובי בלטו מזור רובוטיקה  ודלק קבוצה .

מניית אינטרקיור  טיפסה בכמעט 25% בעקבות ההודעה על מיניו של אהוד ברק ליו"ר החברה.

15:15

גם בשעה זו מתנהל המסחר בת"א בירידות. ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-בנקים  נסחרים בירידות. ת"א-טכנולוגיה  עבר לעליות וביומד  ממשיך לזנק. המניות הבולטות בעליות בת"א הן מזור רובוטיקה , דלק קבוצה  וישראמקו . בירידות בולטות אופקו , טבע  ואורמת טכנולוגיות . גם מניות אינטרקיור  ופרוטליקס  בולטות בעליות. 

רשת מלונות בראון נכנסת לבורסה בעסקת מיזוג : הרודיום השקעות , שאינה מחזיקה היום בפעילות משמעותית, ממזגת לתוכה את הפעילות המלונאית של רשת מלונות הבוטיק בראון לפי שווי 325 מיליון שקל. המיזוג נעשה באמצעות הקצאת מניות לבעלי בראון, קבוצת לאופרד של ליאון אביגד, ניצן פרי ואיש העסקים ניר ויצמן.

המסחר בארה"ב צפוי להיפתח בעליות, כך לפי החוזים העתידיים.

13:30

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בירידות. כך, מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים  ות"א-טכנולוגיה  יורדים. ת"א-ביומד  ממשיך להציג עליות חדות, בהובלת מניות פרוטליקס , מזור רובוטיקה  ובריינסוויי . המניות שבולטות בעליות במדד ת"א-35, לצד מזור, הן דלק קבוצה , טאואר  וכיל . בירידות בולטות אופקו , טבע  ולייבפרסון . גם מניית אינטרקיור  ממשיכה לזנק בחדות במסחר. 

11:00

בשעה זו נסחרים מדד  ת"א-35  ומדד ת"א-125  בעליות שערים, לאחר בוקר תנודתי. מדד ת"א ביומד רושם עליות מרשימות, בהובלת מניות פרוטליקס , מזור רובוטיקה  וביוליין . מניית  אינטרקיור  עולה בשעה זו בכ-8%. חברת פלוריסטם  הודיעה כי ה-FDA העניק למוצר התאי PLX שלה מעמד של תרופת יתום לטיפול בכשל לאחר השתלת מוח עצם. 

09:55

המסחר בבורסה בתל-אביב נפתח הבוקר בתנודתיות. מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  נסחרים בעליות ובירידות קלות לסירוגין. מניית מזור רובוטיקה  עולה ביותר מ-10%, לאחר ההודעה בשבוע שעבר על מכירתה למדטרוניק

חברת פרוטליקס דיווחה במהלך החג על תוצאות חיוביות בניסוי בו השווה המוצר המוביל שלה, תרופה Prx-102 לטיפול במחלת פברי, למתחרה השנייה בגודלה בשוק הטיפול בפברי, התרופה Replagal המשווקת על ידי חברת שייר.  בעקבות ההודעה עלתה מניית פרוטליקס  בנאסד"ק ביום שישי שעבר 16%, למחיר שמגלם לחברה שווי של 107 מיליון דולר. בשעה זו עולה מניית פרוטליקס  בתל-אביב ב-14%. 

אהוד ברק ימונה ליו"ר חברת אינטרקיור , שעוסקת בהשקעות בחברות ביומד ומדעי החיים. במסגרת תפקידו יוביל ברק את אסטרטגיית הצמיחה הגלובלית ופיתוח העסקים הבינלאומי של החברה בהיקף משרה של כ-40 שעות חודשיות, יקבל שכר בעלות של 10,000 דולר ארה"ב לחודש. בנוסף ברק יהיה זכאי לתוכנית אופציות בהיקף של כ-5% מהחברה במחיר מימוש ממוצע של 320 אגורות למניה, המגלם פרמיה של כ-60% על מחיר המניה.

חלל תקשורת  דיווחה הבוקר (ג') כי חברת לוראל האמריקאית לא תבנה את עמוס 8. החברה עדכנה כי היום חל המועד האחרון לתשלום המקדמה וכי היא החליטה לא להאריך את מועד התשלום, כך שההסכם לא יכנס לתוקף ובעצם יבוטל. בשל כך, גם הסכם השיגור עם SpaceX בוטל. 

08:00

היום (ג') ייפתח המסחר בתל-אביב לאחר ארבעה ימי חופשה עקב סוף השבוע וחג הסוכות. ביום המסחר האחרון בתל-אביב (יום חמישי 20.09) חצה מדד ת"א-125  את הרף של 1,504 נקודות  - גבוה יותר מהשיא שרשם באוגוסט 2015. גם מדדי ת"א-35 , ת"א-בנקים , ת"א-נדלן  ות"א-טכנולוגיה  סיימו בעליות שערים.

שוקי העולם דרוכים עקב הטלת המכסים ההדדית בין סין לארה"ב, ובבורסות אסיה המגמה כעת מעורבת. 

אמש (ב') ננעלה הבורסה בוול סטריט במגמה מעורבת: המסחר התנהל במגמה שלילית ברוב יום המסחר, אך מדד נאסד"ק  הצליח להתאושש מעט לקראת נעילת המסחר והוסיף לערכו 0.08%. מדד S&p 500 ,ירד ב-0.35% ומדד דאו ג'ונס איבד 0.68%. 

מחיר הנפט עלה ב-0.26%, והוא עומד כעת על 72.27 דולר לחבית.