ירידות שערים בארה"ב; נאסד"ק התאושש מעט בסגירה

המסחר באירופה הסתיים בירידות שערים • המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת • רשת הכבלים הבריטית סקיי קיבלה את הצעת הרכישה של קומקאסט • המכסים שהטילו ארה"ב וסין אחת על השנייה נכנסו הבוקר לתוקף • דאו ג'ונס האמריקאי ננעל בשיא ביום שישי האחרון

פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס
פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, לאחר שמדד נאסד"ק  התאושש מעט לקראת תום יום המסחר, והוסיף לערכו 0.08%. מדד S&p 500 ,ירד ב-0.35% ומדד דאו ג'ונס איבד 0.68%. 

22:00

גם בשעה זו נמשכות ירידות השערים בוול סטריט. מדדי S&p 500 , דאו ג'ונס  ונאסד"ק ממשיכים לאבד מערכם.

מניית ג'נרל אלקטריק  יורדת היום לשפל של תשע שנים, ונסחרת בערכים שלא נראו מאז 13 ביולי 2009. הסיבה לירידות היא ככל הנראה בעיות במנוע טורבינת הגז של החברה בטקסס. 

מניית קומקאסט  איבדה היום כמעט 8 אחוזים מערכה, לאחר שחברת הכבלים הבריטית SKY  (סקיי) המליצה לבעלי המניות שלה לקבל את הצעת הרכישה של ענקית הכבלים האמריקאית ב-39 מיליארד דולר.

19:30

ירידות השערים בבורסות אירופה נמשכו עד לנעילת המסחר. מדד דאקס , איבד מערכו 0.64%, מדד פוטסי  ירד ב-0.42%, מדד קאק  איבד 0.33% וסטוקס 600  איבד 0.56%.

בוול סטריט נמשכות ירידות השערים במדדים  S&p 500 , דאו ג'ונס  ונאסד"ק 

סגן שר-המשפטים של ארה"ב, רוד רוזנשטיין, מתכונן לעזוב את תפקידו, אם כי אין ודאות שיעשה זאת. בשלב זה לא ברור אם הוא החליט להתפטר, אם פוטר או שהוא ממתין שיפטרו אותו. ברקע: דיווח שלפיו במאי 2017 הציע רוזנשטיין להקליט את דונלד טראמפ בחשאי במאמץ להביא להדחת הנשיא בגלל אי-כשירות.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בשעה זו בצל ההודעות של ארה"ב וסין על הטלת המכסים ההדדית. ירידות שערים נרשמות במדדי S&p 500 , דאו ג'ונס  ונאסד"ק . מחירי הנפט בעלייה. 

חברת האחזקות של בית האופנה ומעצב האופנה מייקל קורס   מתקדמת במגעים לרכישת בית האופנה האיטלקי ג'יאני ורסאצ'ה, תמורת כ-2 מיליארד אירו (2.35 מיליארד דולר). זוהי עסקה שנייה בתקופה האחרונה שמבצעת חברת מייקל קורס האמריקנית: לפני כשנה הודיעה החברה על רכישת מותג הנעליים הנחשק ג'ימי צ'ו.

גם בשעה זו נמשכות ירידות השערים בבורסות אירופה. המדדים דאקס פוטסי , קאק  וסטוקס 600  מאבדים מערכם מתחילת יום המסחר. 

14:30

 

המסחר בבורסות אירופה מתנהל גם בשעה זו בירידות שערים. כך, דאקס פוטסי , קאק  וסטוקס 600  נסחרים במגמה שלילית. המסחר בארה"ב צפוי להיפתח בירידות כך לפי החוזים העתידיים. 

חברת הרדיו הלוויני Sirius XM  תרכוש את שירות הסטרימינג המוזיקלי פנדורה ב-3.5 מיליארד דולר בעסקת מניות. מניית פנדורה מזנקת בכ-10% במסחר המקדים בבורסת ניו יורק. 

11:00

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת. כך, מדדי ניקיי , שנחאי  והקוספי  ננעלו בעליות, ומדדי הנג סנג  ו-ASX 200  נסגרו במגמה שלילית. המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בירידות. כך דאקס פוטסי , קאק  וסטוקס 600  נסחרים בירידות שערים.

מניית  סקיי  מזנקת בהמשך לדיווח כי החברה המליצה לבעלי המניות להסכים להצעת הרכישה מקומקאסט. מניית Randgold Resources  עולה לאחר שהחברה הסכימה למיזוג עם Barrick Gold, בעסקה בשווי 18.3 מיליארד דולר.

מניית Thomas Cook  צונחת לאחר שחברת התעופה פרסמה אזהרת רווח. מניות ריינאייר  ו-TUI  הושפעו. 

10:05

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בירידות. כך דאקס פוטסי , קאק  וסטוקס 600  יורדים. המסחר באסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. מדדי ניקיי , שנחאי  והקוספי  עולים, ומדדי הנג סנג  ו-ASX 200  יורדים.

עוזריה של ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, החלו לעבוד על תוכנית לביצוע בחירות בזק בחודש נובמבר הקרוב, בניסיון להציל את משרתה וגם את ה"ברקזיט". כך דיווח אתמול ה"סאנדיי טיימס". לפיו בעיתון, שני עוזרים בכירים של מיי החלו לנהל "משחקי מלחמה" במטרה לקדם את הרעיון, לאחר שבשבוע שעבר הרעיונות שהעלתה מיי בנוגע לתוכנית ה"ברקזיט" זכו לביקורת רבה בפסגה שנערכה בזלצבורג.

ביום שישי אמרה מיי כי האיחוד האירופי ובריטניה הגיעו למבוי סתום בשיחות לגבי יישום תהליך הברקזיט . מיי הדגישה כי היא לא תשנה את ההחלטה שהתקבלה במשאל העם ב-2016. בנוסף, ציינה מיי כי ההצעות של האיחוד היו בלתי קבילות ויעשו "צחוק ממשאל העם".

חברת הכבלים הבריטית SKY  (סקיי) המליצה לבעלי המניות שלה לקבל את הצעת הרכישה של ענקית הכבלים האמריקאית קומקאסט ב-39 מיליארד דולר.

7:15

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. כך, בעוד שמדדי ניקיי , שנחאי  והקוספי  עולים, מדדי הנג סנג  ו-ASX 200  יורדים. ביום שישי נסגר המסחר בארה"ב במגמה מעורבת, כשמדד דאו ג'ונס  ננעל בשיא כל הזמנים. באירופה ובאסיה הייתה נעילה חיובית. 

היום נכנסו לתוקף המכסים שהיטל ממשל טראמפ על סחורות מסין: 10% מכס על סוחרות בהיקף 200 מיליארד דולר. במקביל, ייכנסו לתוקף גם המכסים שהטיל ממשל סין בתגובה על מוצרים אמריקאים בהיקף 60 מיליארד דולר. בנוסף, סין גם ביטלה את שיחות הסחר עם ארצות הברית שהיו מתוכננות לימים הקרובים, כך לפי מקורבים לעניין, צעד שמחליש עוד יותר הסיכויים לסיום מלחמת הסחר בין שתיים מהכלכלות המובילות בעולם.

מחיר הנפט  מזנק הבוקר. אתמול פרסם ארגון יצואניות הנפט OPEC תחזית שנתית. כך, תעשיית האנרגיה העולמית תידרש להשקיע סכום מצטבר של כ-11 טריליון דולר בשני העשורים הבאים בכדי לעמוד בגידול הצפוי בביקושים לנפט מסביב לעולם. לפי התחזית, הביקוש היומי הממוצע לנפט יגדל בכ-7.3% לשנה ב-2017 עד 2023 ויגיע לכ-104.5 מיליון חביות ליום בעוד כ-5 שנים. ב-2040, על פי התחזית, הצריכה העולמית תעמוד על כ-112 מיליון חביות נפט ליום.

הדולר נחלש ב-0.15% מול היואן הסיני.